Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaiseksi kuvittelet ihmisen joka käy kuntouttavassa työtoiminnassa?

Vierailija
09.08.2017 |

.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikaistyöttömäksi

Vierailija
2/51 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reppana.n

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, miksi sinä kuvittelet. Ihan ihmisiä ihmisten joukossa. Monet tuntemani ovat erittäin empaattisia ja hyviä tyyppejä.

Vierailija
4/51 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimatoimisto pakotti minut siihen. Olen fiksu ja työhaluinen akateeminen 45 v. nainen.

5/51 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiseksi, joka on kohdannut elämässään yllättäviä vaikeuksia.

Muoks: Itsestään riippumattomia vastoinkäymisiä tarkoitan. Esim. Työmarkkinoilla on joutunut väliinputoajaksi, on sairastunut pidempiaikaisesti. Arvostan jokaista, joka tuohon toimintaan osallistuu. Se kertoo periksiantamattomuudesta.

Vierailija
6/51 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut. Kieltämättä osalla oli alkoholiongelma muttei todellakaan kaikilla. Osalla oli selkävaivoja ja siksi työttömiä.

Vierailija
7/51 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lannistumattomiksi ja sinnikkäiksi ihmisiksi, jotka eivät anna periksi helposti.

Vierailija
8/51 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, miksi sinä kuvittelet. Ihan ihmisiä ihmisten joukossa. Monet tuntemani ovat erittäin empaattisia ja hyviä tyyppejä.

Olen tähän asti ajatellut heidät ihmisiksi jotka tarvitsevat tukea elämään ja ovat jollain tavalla syrjäytyneitä tai jotain. No joudunpa nyt itse sinne ja suoraan sanottuna mua hävettää enkä ole kertonut kenellekään. Olen 24 vuotias ja mulla on kaikki tosi hyvin. Viimeisin työsuhde loppui tammikuussa enkä ole sen jälkeen saanut töitä vaikka olen yrittänyt.

Vierailija
9/51 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi se on kuntouttava? Ei mun tarvitse kuntoutua mistään? Hämäävä nimi!

Vierailija
10/51 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kuvittele mitään, kun ei ole kuntouttavasta työtoiminnasta varsinaista käsitystä.

Vierailija
11/51 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen ihminen jolle elämä on tuonut eteen haasteita ja vastoinkäymisiä. MUTTA joka tuntee vastuuta elämästään, ei halua "syrjäytyä" vaan pärjätä niillä eväillä joita sillä hetkellä on käytettävissä. Nostan hattua jokaiselle joka tahtoo ja yrittää tehdä jotain elämänsä parantamisen eteen. Joka ei roiku leipäjonoissa ja ruikuta sossun luukulla kalja- ja viinarahaa. 

Kukaan ei omalta kohdaltaan voi koskaan olla varma milloin elämä runtelee kovemmalla kädellä. Kenellekään ei ole luvattu ruusutarhaa. Mitä tahansa voi tapahtua seuraavassa hetkessä, seuraavana päivänä tai seuraavalla viikolla.

Vierailija
12/51 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskuntahan kyykyttää kaikista heikompi osaisia ja pakottavat näihin ilmaistöihin. Työpaikkoja ei ole ja kohta ei ole senkään vertaa kun kaikki työt tehdään ilmaiseksi tällä orjatyövoimalla. Ihan tavallisia ihmisiä joita valtio kyykyttää.

Vierailija
13/51 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä jokaselle kuntouttavassa työtoiminnassa oleville! 👍

Vierailija
14/51 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä jokaselle kuntouttavassa työtoiminnassa oleville! 👍

Just'noin ja turhat kuvitelmat sikseen !

Vierailija
15/51 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, alkoholisti tai mt-ongelmainen "erikoinen" tyyppi tulee mieleen. Sellainen, joka ei esim. osaa pitää huolta hygieniastaan.

Vierailija
16/51 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän heissä ole monenlaisia ihmisiä. Yksi tuttava on kuntouttavassa. Hän on 56 -vuotias eikä kelpaa mihinkään "oikeisiin" töihin. Ihan omasta halustaan on kuntouttavassa vaikkei nyt sinällään reipas ihminen mitään "työkuntoutusta" tarvitsisi, mutta pitää sitä parempana kuin kotona makaamista.

Vierailija
17/51 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te teette siellä? Oon joskus miettinyt, että mitä ihan tavalliset (ei ongelmaiset) tyypit laitetaan siellä tekemään ja vaikuttaako työtoiminta oikeesti edistävästi vai masentavasti?

Vierailija
18/51 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On saanut yli 300 päivää työmarkkinatukea.

Vierailija
19/51 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko kuntouttavassa työtoiminassa osata käyttäytyä? Työvoimaviranomainen ja huoltovirastohan on silloin luokitellut ihmisen sosiaalisesti syrjäytyneeksi ja jotenkin vajaaksi, joten inhimillisiä tapojakaan ei silloin kai tarvitse noudattaa..??

Vierailija
20/51 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen kuntouttavantyön ohjaaja tässä hei. Ihan kaikenlaiset ihmiset voi olla kuntouttavassa. Joukossa on sellaisia jotka ei luultavasti koskaan pysty minkäänlaiseen palkkatyöhön (vammautuneet, vakavasti mielenterveysongelmaiset yms), mutta he ovat vähemmistö. Pitkaikaistyöttömiä on paljon, ja ihan kaikista ikäluokista. Lisäksi karenssilla pakotettuja on jonkin verran. Eikä päällepäin voi nähdä kenellä on mielenterveysongemia tai kroonisia kipuja tms.

Itseni oli pakko lopettaa, kun se mitä tehtiin oli ihan höpö-höpöä, eikä edistänyt millään kenenkään työllistymistä. Ja lisäksi enteinä oli ilmaistyön hyväksikäyttöä, joka inhotti. Joukossa oli niin paljon ihmisiä, jotka halusi työllistyä ihan minne vaan, ja olivat motivoituneita, reippaita yms. Ja sitten pitää leikkiä jotain pupuleikkejä. :(

Eli vastauksena, jos ole työtön, voit joutua kuntouttavaantyötoimintaan. Työtoiminnan nimi on harhaanjohtava ja leimaava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä