Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinteistönvälittäjä kävi ja kehotti siivoamaan ennen talon kuvaamista. Siis whaaat? Koko päivän olin siivonnut, ei likaa missään. Pitääkö kämpän olla muka paljas?

Vierailija
09.08.2017 |

Ollaan laittamassa taloa myyntiin. Meillä kävi välittäjä, joka kertoi ennakkotiedusteluissa pienimmän palkkion. Hän kierteli taloa, istuttiin alas arvioimaan hintaa. Sitten sanoi, että ennen kuvien ottamista ja näyttöjä kannattaa siivoilla kunnolla. Koska olin siivonnut 6 tuntia putkeen, käyttänyt matot ulkona, pessyt kaikki pinnat, olin melko loukkaantunut. Hän sanoi, että ostajan on helpompi hahmottaa tilaa, kun vaikka keittiön tasot ja lattiat on paljaina. Siis pitääkö talon myyntiä varten piilottaa kaikki tiskiainepullot ja ikkunanpesimet sun muut, joita säilytetään meillä keittiössä? Keittiö on ahdas, eli kaappitilaa vähän, mutta eikö ostajat muka omin silmin sitä näe? Ja mihin te muut olette sitten piilottaneet kaiken? Meillä on imurit ja höyrypesimet ruokailutilan nurkassa, koska ei ole kuin pieni siivouskomero, johon mahtuu juuri ja juuri mopit ja sankot sekä pesuaineet ylähyllylle. Onpa pikkumaista, jos kaikki elämisen tavarat pitää piilottaa pois (autotalliin?).

Kommentit (157)

Vierailija
121/157 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten usein muka käytetään ikkunanpesintä tai höyrypesuria tms?

Mä käytän joka viikko.

Mihin? Ja miksei sen voi kerran viikossa hakea autotallista?

Viikkosiivoukseen. Ja ei voi hakea autotallista, koska lähin paikka, mistä voisi vuokrata autotallin, on useamman kilometrin päässä. Eikä mulla ole autoa, joten en alkaisi kuskaamaan höyrypesuria  bussilla.

Vierailija
122/157 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tipahtelee säännöllisin väliajoin postilaatikkoon mainoksia, jossa asuntovälittäjät koittavat saada tästä taloyhtiöstä asuntoja myyntiin. Alue on lapsiperheiden suosimaa ja välittäjät tekisivät ilmaiseksi hinta-arvion. Olen omat lapseni kasvattanut jo aikuisiksi ja asun yksin isossa perheasunnossa. Voisin asua paljon pienemmässäkin asunnossa, mutta en todellakaan ala myymään ihan vain siksi, että pitäisi ensin vuokrata varastotila, sitten stailata koti myyntikuntoon, koittaa elää myyntiaika minimalistisessa kodissa ja poistua paikalta esittelyjen ajaksi. Ei mulla ole tästä mitään pakottavaa tarvetta lähteä pois, kivasta isosta velattomasta asunnosta hyvällä paikalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/157 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo asuntoesittelyjen stailaus on yksi suuri kusetus, johon ihmiset lankeavat. Kyllä jokainen varmasti tajuaa, että ylimääräinen krääsä on hyvä viedä pois. En koskaan voisi kuitenkaan muuttaa sisustusta tai kantaa huonekaluja ulos sen vuoksi, että asunnosta tulee "myyvempi". Älkää ihmiset oikeasti langetko tuollaiseen keskiluokkaiseen paskaan ja neutraaleihin sohvatyynyihin. Asuntoahan te olette kuitenkin ostamassa? Myös se, että asunto on raivattu tyhjäksi "tilan tunteen" vuoksi on vaarallista, kun sinne pitää kuitenkin oikeasti saada mahtumaan tavanomaiset huonekalut.

Vierailija
124/157 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy itse asunto ?

Mitä lisarvoa välittäjä tuo?

Ei yhtään mitään.

Vierailija
125/157 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä haluaisi asua sellaisessa kämpässä, jossa joutuisin imuriakin säilyttämään keittiön nurkassa.

Ja miksi se ikkunanpesinkin on keittiössä, eihän sitä tarvitse kuin pari kertaa vuodessa?

Jos kyseessä on lapsiperhe (?) Meillä on Kärcherin ikkunanpesin ja -kuivain aina käden ulottuvilla eteisessä. On isot peiliovet eteisessä, ja kyllä sekä niitä peiliovia että vessan peiliä tulee pestyä viikoittain. Lapset tahmaavat peilit ja ikkunat hetkessä. Meillä on myös robotti-imuri päällä harva se ilta. Vedän eteisen ja keittiön matot rullalle ja laitan imurin päälle, kun lapset on iltapesulla. Ei tarvitse pestä lattioita niin usein, kun ottaa robotilla irtoroskat ja hiekat pois.

Vierailija
126/157 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teekkari kirjoitti:

Mieheni kämppä oli täynnä jos jonkinmoista rompetta (samurai-miekkoja, lohikäärmepatsaita jne). Kuvauksen ajaksi kaikki tungettiin vaatehuoneeseen.

Keittiön ja vessan tasot täysin tyhjäksi. Keittiössä oli normaalisti just jotain purkkeja,tiskiharjoja, pienkodinkoneita.

Asunto myytiin itse (kerrostalokolmio) alle vuorokaudessa.

Jos asunto myydään alle vuorokaudessa, se on yleensä hyvinkin alihinnoitteltu.

T: entinen kiint.välittäjä LKV

Höpsis. Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla pienet, hyvillä sijainneilla varustetut hyväkuntoiset asunnot menevät todella nopeasti, koska niille on kysyntää. En sitten tiedä millaista jossain muuttotappiomaakunnissa on ja jos olet itse yrittänyt välitellä jotain perikuntien mummonmökkejä 70-luvun pintaremonteilla...

Lopeta toi trollaaminen.

Sinä olet nyt parissa viestissäsi todistanut että olet pelkkä trolli. 

Sinä et markkinahinnalla saa edes Helsingissä myytyä asuntoa parissa päivässä. 

En ole trolli. Ymmärrän että sinua kiukuttaa, kun minä maallikkona olen onnistunut asuntokaupoissani paremmin kuin sinä, mutta ymmärrä nyt, hyvä ystävä, että siihen asunnon nopeaan myyntiin vaikuttaa asunnon haluttavuus. Eli sijainti (joka meillä oli hyvä), taloyhtiön/asunnon kunto, ja se kuinka asunnon parhaimmat puolet tuodaan esiin eli kuinka asuntoa markkinoidaan. Eivät nämä asiat ole mitään rakettitiedettä, vaan ihan maalaisjärkeä.

Mukavaa loppuiltaa sinulle. En jaksa alkaa vänkäämään enää enempää, kun näköjään asialliset neuvot eivät mene perille.

T. kommentoimasi

Vierailija
127/157 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten usein muka käytetään ikkunanpesintä tai höyrypesuria tms?

Mä käytän joka viikko.

Niin minäkin. Molempia viikoittain. En omista enää mitään lankamoppeja. Meillä ei käytetä edes pesuaineita enää juurikaan, koska on sekä pieni höyrypesuri, jolla kätevästi saa tahrat pois ilman kemikaaleja, että lattian puhdistukseen höyrypesuri. Meillä on laattaa, parkettia ja laminaattia. Sama höyrypesuri käy viikkosiivouksessa kaikille pinnoille.

Vierailija
128/157 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma asuntoni meni juuri myyntiin, ja onhan tässä ollut aika työmaa piilottaa kaikki tavarat ensin kuvaamista varten ja sitten näyttöä. Olen laittanut näyttöä varten tavaroita piiloon mm. jääkaappiin, tunkenut koiranruokapussit vaatekaappiin ja kaiken lopun ylimääräisen kerännyt kassiin ja vienyt autoon. Kaikki on hukassa kokoajan, mutta mieluummin niin, jos siitä on pienikin apu asunnon myymisessä.

Vierailija
129/157 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla, että ap:n talo on sellainen, josta ostajat suorastaan kilpailevat eikä sen myynnin eteen tarvitse tehdä mitään. Kyllähän hyvä talo nyt itse itsensä myy, sitä mitään tarvitse siivota ja kuvia ottaa. Sen kun pannaan ilmoitus lehteen, että nyt tää helmi olisi vapautumassa, kuka tarjoaa kovimman hinnan?

Mutta jos välittäjä on antanut mitään sen suuntaista arviota, että tässä markkinassa teidän talon tapaiset kohteet menee kaupaksi ehkä puolessa vuodessa tai vuodessa, niin ottaisin kiltisti ne ikean kassit ja muuttolaatikot ja alkaisin raivata. Hopihopi.

Toki aina on niitä, joiden mielestä edes näyttöä varten ei tarvitse raivata, koska "asuntoahan ne ihmiset ostavat eikä näitä tavaroita, mitä nää täällä ketään haittaa, kyllähän tosta sen verran mahtuu läpi kävelemään, että näkee, että tää on olohuone ja mihin suuntaan ikkunat on", mutta nämä velikullat eivät olekaan koskaan oikeasti myyneet yhtään asuntoa. Tuskin edes ostaneet.

Vierailija
130/157 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on varmaan provo. Ei kai kukaan voi haluta korostaa ostajalle että on ahdasta ja vähän kaappitilaa.

Ei todellakaan ole mikään provo. Meillä ON pieni keittiö ja paljon astioita. Mieluummin minä säilytän kaapeissa astioita ja ruokatarvikkeita kuin tungin joka kaapin täyteen tiskiharjoja, tiskiaineita ja pesimiä. En näe, miten ostajat eivät muka taloa ostaisi, jos normaaliin elämään kuuluvia välineitä on esillä.

-ap

En ostaisi asuntoa, joka vaikuttaa säilytystilansa puolesta niin ahtaalta, että imuri ja pesurit pitää säilyttää jossain nurkassa esillä.

Eipä silti, tää vaikuttaa provolta. Vai miten hemmetin paljon tavallinen kotitalous tiskiharjoja, tiskiaineita ja muuta härpäkettä tarvitsee, jos niitä pitää säilyttää näkyvillä kun muuten joka kaappi täyttyisi niistä?

Vierailija
131/157 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo asuntoesittelyjen stailaus on yksi suuri kusetus, johon ihmiset lankeavat. Kyllä jokainen varmasti tajuaa, että ylimääräinen krääsä on hyvä viedä pois. En koskaan voisi kuitenkaan muuttaa sisustusta tai kantaa huonekaluja ulos sen vuoksi, että asunnosta tulee "myyvempi". Älkää ihmiset oikeasti langetko tuollaiseen keskiluokkaiseen paskaan ja neutraaleihin sohvatyynyihin. Asuntoahan te olette kuitenkin ostamassa? Myös se, että asunto on raivattu tyhjäksi "tilan tunteen" vuoksi on vaarallista, kun sinne pitää kuitenkin oikeasti saada mahtumaan tavanomaiset huonekalut.

Mahdatko edes omistaa asuntoa mitä myydä? Ei se stailaus mitään epärehellisyyttä ole. Ostajat tietävät ettei asunto näyttänyt tältä ennen myyntiä vaan on myyntiä varten järjestetty parhaimmilleen. Myyjällä kun on ainoastaan kaksi keinoa vaikuttaa asuntonsa myyntiin: se miltä asunto näyttää kuvissa/näytöllä ja myyntihinta. Kyllä jokainen järkevä myyjä yrittää ensin vaikuttaa myyntiin tuolla ekalla keinolla ennen kuin laskee asunnon hintaa ja senkin voi joutua tekemään joka tapauksessa.

Vierailija
132/157 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein sikamaiset voitot ostamalla tuollaisen roina-rotan kämpän ensiasunnokseni.  Asunto oli tupaten täynnä roinaa matkamuistoista maljakoihin ja itsellä ensimmäinen tunne oli ahdistus. Ei likaista, vaan todella paljon tavaraa. Ainoa mikä asunnossa kiehtoi oli se, että asunto oli ollut myynnissä jo niin kauan, että myyjät olivat epätoivoisia ja valmiita myymään asunnon pilkkahiltaan ja minun ei tarvinnut ottaa ollenkaan lainaa. Plus pohjaratkaisut olivat toimivia. Maksoin asunnosta 110 000€.

Remppasin opiskelija-budjetilla, eli maalasin itse, vaihdoin keittiönkaappien ovet+vetimet ja tasot, vaihdoin kylpyhuoneen kalusteet moderneihimpiin ja sisustin oman skandinaavisen/minimalistisen makuni mukaan. Rahaa meni alle kymppitonni.  Olen myös siisti noin muutenkin (rätit ja muu roina aina poissa), joten näyttöä varten en muuttanut mitään. Ainoastaan ikkunat pesin. Asuin kämpässä puolitoista vuotta ja sain sen myytyä ensimmäisessä näytössä 213 000 eurolla. Tämä siis espoossa.

Eli jos ei kavahda sitä että joutuu tekemään vähän duunia, niin tuollaisen hamstraajan selkänahasta pystyy kyllä käärimään ihan kivat voitot. Kannattaa siis tarkkailla myös noita vähän pommimpiakin kämppiä koska niitä voi saada paljon halvemmalla ja yleensä se kämpän ongelma, eli hamstraava omistaja, poistuu kun kämppä vaihtaa omistajaa.

Vierailija
133/157 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kyllä tästä eri mieltä. Joo, se liioittelu on turhaa, onko olkkarin nurkassa palmuvehka tuomassa raikkautta vai ei. Ei siitä mitään hyötyä ole, mutta esim. tiettyjen huonekalujen läsnäolo huoneessa auttaa hahmottamaan sitä tilaa.

Monelle on tärkeää että iso keittiönpöytä mahtuu. On helpompi hahmottaa että mahtuuko vaikka 8 hengen pöytä miten keittiöön, jos siellä on sellainen. Mitoista ei aina näe sitä miten se toimii käytännössä, mihin suuntaan ovet aukeaa jne.

Sama sohvan kanssa. Jos vaikka tietää että meillä on aina paljon vieraita, olohuoneeseen pitää mahtua istumapaikkoja esim. iso kulmasohva+ muuta, niin tyhjästä tilasta on haastava hahmottaa miten se kalusto mahtuu. Ymmärrätkö mitä tarkoitan?

Vierailija
134/157 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ei tarvinnut viedä yhtään esinettä piiloon. Kaikki tarvittavat keittiövälineet mahtuvat tyylikkääseen Eva Solon Toolboxiin.

Meillä on vain muutama kaunis huonekalu, tauluja kyllä aika monta.

Ei mitään turhaa, oli kyse sitten vaatteista tai muista tavaroista - less is more.

Vierailija
135/157 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vänkäystä ap:ltä. Haluatko myydä asunnon nopeasti ja hyvällä hinnalla vai "olla oikeassa"?

Vierailija
136/157 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä haluaisi asua sellaisessa kämpässä, jossa joutuisin imuriakin säilyttämään keittiön nurkassa.

Ja miksi se ikkunanpesinkin on keittiössä, eihän sitä tarvitse kuin pari kertaa vuodessa?

Jos kyseessä on lapsiperhe (?) Meillä on Kärcherin ikkunanpesin ja -kuivain aina käden ulottuvilla eteisessä. On isot peiliovet eteisessä, ja kyllä sekä niitä peiliovia että vessan peiliä tulee pestyä viikoittain. Lapset tahmaavat peilit ja ikkunat hetkessä. Meillä on myös robotti-imuri päällä harva se ilta. Vedän eteisen ja keittiön matot rullalle ja laitan imurin päälle, kun lapset on iltapesulla. Ei tarvitse pestä lattioita niin usein, kun ottaa robotilla irtoroskat ja hiekat pois.

Mikrokuituliina toimii mainiosti peilioviin/ikkunoihin, kostea pyyhkäisy riittää ja jäljet ovat poissa.

Vierailija
137/157 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en viitsi edes katsoa sellaisia rompekuvia joten pidä rytökasa käppäs itselläs. Pelkästään tieto siitä että asunnossa on asunut ihminen joka ei osaa järjestää tavaroitaan ja kerää roinaa ympäriinsä. Kertoo minulle epäsiististä asujasta joten en halua hänen jälkeensä sellaisessa asua missä lutikat majailee nurkkalistojen alla.

Vierailija
138/157 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä tarvitsen jotain esinettä kerran viikossa, ei minun tarvitse sitä säilyttää keittiön tasolla tai ruokailutilan nurkassa. Ihan hyvin riittää varasto/autotalli.

Vierailija
139/157 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi me pärjäämme ilman härpäkkeitä ja monilla on kaapit ja nurkat täynnä kamaa? Varsi-imuri riittää, ruokaa ei viedä koskaan pois keittiö/ruokailutilasta, ei tule muualle sotkua, kaikille tavaroille on paikkansa ja ne palautetaan sinne käytön jälkeen. Lakanat otetaan sängystä, pannaan koneeseen, sieltä kuivaajaan ja takaisin sänkyyn. Ei ole mitään pyykkivuoria.

Kuvat otettiin ihan stailaamatta, kaikki, mikä on esillä, on sellaista, ettei tarvitse piilotella myyntiä varten.

Vierailija
140/157 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten jollain voi olla noin paljon roinaa ja miten sellaisessa viihtyy edes asumaan. Itsellä tasot aina tyhjät. Tarvitsee vain pyyhkiä pölyt tasoilta eikä siirrellä mitään (paitsi jotain kynttilöitä). Välillä jos ei ole hetkeen siivonnut ja alkaa kertyä jotain nurkkiin, niin en pysty pitkää katsella sitä. Olkkarin pöydällä on yksi kynttilä, yhdellä tasolla muutama kynttilä ja ruokapöytä aina tyhjä. Välillä kukkamaljakko ja kukat siinä. Keitiön tasot tyhjät, vain kahvin keitin, leipälaatikko ja veden keitin. Jos tulis näyttö niin tekisin normi viikko siivouksen vain ja kylppäristä jotain purnukoita ehkä piiloon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi