Pudotan painoa ja syön tällä hetkellä suunnilleen näin
Heräämisen jälkeen kuppi kahvia ja sitten aamukävelylle (6-10km)
Eka ruoka tomaattia, kananmunaa, raejuustoa, kermajuustoa.
Toka ruoka kahvia, 2 näkkäriä voilla, juustolla ja meetvurstilla.
Kolmas ruoka lautasmalli: 3/4 kasviksia ja rasvaa, 1/4 osa joku protskulähde
Neljäs ruoka kaurapuuro runsaalla voilla.
Unta kaaliin 6-8 tuntia
Kommentit (76)
Pitkän päälle huolestuisin kyllä kolesteroliarvoistani tuolla ap:n ruokavaliolla; eläinperäisiä rasvoja on niin paljon.
Minä laihdutan myös (takana kymmeniä kiloja, edessä vielä parikymmentä) ja ruokavalioni on kovin erilainen. Tässä esimerkiksi eiliset ruuat:
Aamupalaksi: 250 g vadelmia ja pari desiä maustamatonta jugurttia (rasvaa 2%)
Välipalaksi: banaani
Lounaaksi: 2 viipaletta reissumiestä, kurkkua, tomaattia, salaattia, juustoa (17% rasvaa), margariinia (60% rasvaa), teetä
Välipalaksi: kahvi ja mustikkapulla (hyvällä omalla tunnolla)
Päivälliseksi: keitettyä kukkakaalia 400 g, kasvispyöryköitä, 2 dl raejuustoa (rasvaa 2%)
Iltapalaksi: kourallinen pähkinöitä
Lounas jäi tavallista kevyemmäksi, koska oli pyöräretkellä, eikä lämmin ruoka maistunut
Vierailija kirjoitti:
Pitkän päälle huolestuisin kyllä kolesteroliarvoistani tuolla ap:n ruokavaliolla; eläinperäisiä rasvoja on niin paljon.
Minä laihdutan myös (takana kymmeniä kiloja, edessä vielä parikymmentä) ja ruokavalioni on kovin erilainen. Tässä esimerkiksi eiliset ruuat:
Lounaaksi: 2 viipaletta reissumiestä, kurkkua, tomaattia, salaattia, juustoa (17% rasvaa), margariinia (60% rasvaa), teetä
Päivälliseksi: keitettyä kukkakaalia 400 g, kasvispyöryköitä, 2 dl raejuustoa (rasvaa 2%)
Lounas jäi tavallista kevyemmäksi, koska oli pyöräretkellä, eikä lämmin ruoka maistunut
Huolestuisin kyllä terveydestäni sinun ruokavaliollasi.
Vierailija kirjoitti:
Syön aamulla puuron ja hedelmän tai ruisleivän päällisineen sekä maustamatonta jogurttia.
Lounaaksi lautasmalli.
Välipalaksi hedelmä sekä ruisleipä päällisineen.
Päivälliseksi lautasmalli.
Iltapalaksi samaa kuin aamulla.
Leivänpäällä käytän myös kananmunaa.
Nälkä ei ole ja paino putoaa rauhassa.
Tuohan on lihavuusleikatun ruokavalio.
Vierailija kirjoitti:
Mitä eläimet sitten syö? Toisiaanko vai esim. ruohoa tai kasvisperäisiä rehuja? Ihminen on sitä mitä syö, mutta eläin ei ole? Ruohoa syövien lehmien lihassa on omega-3 -rasvahappoja ja tulehdusta estäviä antioksidantteja. Joita ei taida paljon tuohon sinun syömääsi sontaan mahtua.
Vierailija kirjoitti:
:D
Vieläkö joku noita kevyttuotteita ostaa? Toki tuolla ruokavaliolla voi laihtua, mutta mitä se tekee terveydelle?
Lihavuusleikattu ei syö noin paljon kerralla. Yksi iso peruna jo täyttää vatsan ja jää muu syömättä. Kokemusta on.
Laitan omani tähän myös:
Aamulla kahvia, vettä, 1 dl maitorahkaa
-7km lenkki
Lounas: Neljän viljan puuroa, tuoreita mansikoita ja mustikoita 2dl
Päiväkahvi ja vettä
Päivällinen: Kaali-kasviskeittoa, piimää, raejuustoa
Iltapala: teetä, vettä, siemenleipää
Aika raju tuo ap:n dieetti, mä varmaan lihoisin tuolla! En pelkää rasvaa mutta en myöskään syö sitä ylenmäärin. Muutenkin leikkeleistä saa liikaa nitraatteja joita en kaipaa. Aidot täysrasvaiset juustot on ok.
Mitä rasvaa on tuossa 3/4 lautasmallista? Jos tuo tarkoittaa oliiviöljyä kasvisten päälle niin ok.
Vierailija kirjoitti:
Aika raju tuo ap:n dieetti, mä varmaan lihoisin tuolla! En pelkää rasvaa mutta en myöskään syö sitä ylenmäärin. Muutenkin leikkeleistä saa liikaa nitraatteja joita en kaipaa. Aidot täysrasvaiset juustot on ok.
Mitä rasvaa on tuossa 3/4 lautasmallista? Jos tuo tarkoittaa oliiviöljyä kasvisten päälle niin ok.
Oma normipäivä - esim tänään:
- aamulla maitokahvi ja marjasmoothie
- lounas maalaissalaatti jossa kananmunaa, eiliseltä jäänyttä kanaa, juustoa. Kastikkeena oliiviöljyä
- päivällinen vitello tonnatoa eli vasikanpaistia tonnikalakastikkeessa.
- iltapala ruisleipäsiivu juustolla, 1/2 banaani
Vierailija kirjoitti:
Oma normipäivä - esim tänään:
- aamulla maitokahvi ja marjasmoothie
- lounas maalaissalaatti jossa kananmunaa, eiliseltä jäänyttä kanaa, juustoa. Kastikkeena oliiviöljyä
- päivällinen vitello tonnatoa eli vasikanpaistia tonnikalakastikkeessa.
- iltapala ruisleipäsiivu juustolla, 1/2 banaani
Vierailija kirjoitti:
Itse syön näin:
6.30 aamupala: 200 g 1% viiliä ja mysliä
12.00 lounas: salaatti koulussa
17.30 päivällinen: 50 g kananrintaa, tummaa pastaa ja kasviksia (joskus possua ja perunaa tms.)En syö välipaloja enkä mitään enää päivällisen jälkeen. Ruokajuomana runsaasti vettä, juon vettä myös illalla päivällisen jälkeen.
Syön itse lähes samalla tavalla, paitsi aamuisin syön maustamattoman jogurtin banaaniviipaleilla ja päivällisellä en syö lihaa, vaan tofua tai kalaa. Syön myös hieman eri aikoihin, uskoisin kuitenkin ravintosisällön olevan lähes sama.
Erityisesti painonpudotuksessa on auttanut minulla tuo kevyt aamiainen ja "paasto" iltapäivästä aamuun. Minun oli tapana syödä aamulla kaksi tai jopa kolme isoa kerrosvoileipää, joissa oli välissä juustoa ja majoneesia. Illalla taas jatkoin leivän/keksien/sipsien mutustelua lähes nukkumaanmenoon saakka. Tämä ruokavalio sai minut lihomaan 7,5 kg parissa kuukaudessa.
Aloitin tämän ruokavalion kesäkuun alussa. Olen laihtunut tähän mennessä 10 kg, eli enemmän kuin alunperin lihoin. Aion jatkaa tällä ruokavaliolla olemista, en niinkään laihtuakseni enää, vaan koska olen tottunut tähän.
Minä olen huomannut, että paras tapa laihtua vyötäröltä on vhh syöminen. Tässä mun päivän safkat:
Täysrasvaista maustamatonta jogurttia, punaisia viinimarjoja, pähkinöitä.
Kreikkalainen salaatti.
Kukkakaalia ja halloumijuustoa.
Illalla ehkä vielä pari juustoviipaletta jos jää nälkä (yleensä ei jää).
Vierailija kirjoitti:
Se on voita. Kasvikset on kuullotettu voissa. Ap
Ap:llä menee paketti voita viikossa
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ihan koko pakettia :)
Vierailija kirjoitti:
Mä pudotan myös, olen pudottanut jo 23 kg ja vielä 8 jäljellä. Tavallinen päivä:
Lounas: Työpaikkaruokalassa lämmin ruoka ja jälkiruoka, leipää
Välipala töistä tultua: Jogurtti ja mysliä, tai hedelmä ja pähkinöitä, tai teetä ja voileipä
Päivällinen: Kotona tehtyä ruokaa kunnon annos, lasi viiniä, hedelmä
En syö aamupalaa enkä välipaloja. Näin saan syödä aterioilla ihan kunnolla enkä närppiä jotain kevyttä vaan. Ei sopisi kaikille mutta mulle sopii loistavasti.
Ihan sikana ruokaa 😮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vähintään puolet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vähintään puolet
Joo, energiaa tarvitaan.
On, eikä se olekaan tarkoitettu jokapäiväiseksi syömiseksi.