Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pudotan painoa ja syön tällä hetkellä suunnilleen näin

Vierailija
09.08.2017 |

Heräämisen jälkeen kuppi kahvia ja sitten aamukävelylle (6-10km)
Eka ruoka tomaattia, kananmunaa, raejuustoa, kermajuustoa.
Toka ruoka kahvia, 2 näkkäriä voilla, juustolla ja meetvurstilla.
Kolmas ruoka lautasmalli: 3/4 kasviksia ja rasvaa, 1/4 osa joku protskulähde
Neljäs ruoka kaurapuuro runsaalla voilla.
Unta kaaliin 6-8 tuntia

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako meetvurstista hyvää rasvaa?

Kyllä

Eikö lihan prosessointi ja suolaus vähennä tätä terveellisyyttä? Onko kamara oikeasti edes niin kovin terveellistä?

Kamara ja kaikki muut "jätteet" lihoissa on niitä ravintorikkaimpia osia. Suurin osa ihmisistä kuitenkin välttelevät niitä.

Joo, jossain läskisoosissa, mutta prosessoituna meetvurstissa lisäaineiden ja suolan kera?

Meetvurstissa on muuten vähiten lisäaineita verrattuna noihin rasvattomiin kinkkuleikkeleisiin ja kalkkunaleikkeleisiin esim.

Aikalailla meetvurstissakin kuitenkin on lisäaineita. Nitraatteja ja hapettumisenestonaineita. 

On, eikä se olekaan tarkoitettu jokapäiväiseksi syömiseksi.

Vierailija
42/76 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän päälle huolestuisin kyllä kolesteroliarvoistani tuolla ap:n ruokavaliolla; eläinperäisiä rasvoja on niin paljon.

Minä laihdutan myös (takana kymmeniä kiloja, edessä vielä parikymmentä) ja ruokavalioni on kovin erilainen. Tässä esimerkiksi eiliset ruuat:

Aamupalaksi: 250 g vadelmia ja pari desiä maustamatonta jugurttia (rasvaa 2%)

Välipalaksi: banaani

Lounaaksi: 2 viipaletta reissumiestä, kurkkua, tomaattia, salaattia, juustoa (17% rasvaa), margariinia (60% rasvaa), teetä

Välipalaksi: kahvi ja mustikkapulla (hyvällä omalla tunnolla)

Päivälliseksi: keitettyä kukkakaalia 400 g, kasvispyöryköitä, 2 dl raejuustoa (rasvaa 2%)

Iltapalaksi: kourallinen pähkinöitä

Lounas jäi tavallista kevyemmäksi, koska oli pyöräretkellä, eikä lämmin ruoka maistunut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkän päälle huolestuisin kyllä kolesteroliarvoistani tuolla ap:n ruokavaliolla; eläinperäisiä rasvoja on niin paljon.

Minä laihdutan myös (takana kymmeniä kiloja, edessä vielä parikymmentä) ja ruokavalioni on kovin erilainen. Tässä esimerkiksi eiliset ruuat:

Lounaaksi: 2 viipaletta reissumiestä, kurkkua, tomaattia, salaattia, juustoa (17% rasvaa), margariinia (60% rasvaa), teetä

Päivälliseksi: keitettyä kukkakaalia 400 g, kasvispyöryköitä, 2 dl raejuustoa (rasvaa 2%)

Lounas jäi tavallista kevyemmäksi, koska oli pyöräretkellä, eikä lämmin ruoka maistunut

Huolestuisin kyllä terveydestäni sinun ruokavaliollasi.

Vierailija
44/76 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön aamulla puuron ja hedelmän tai ruisleivän päällisineen sekä maustamatonta jogurttia.

Lounaaksi lautasmalli.

Välipalaksi hedelmä sekä ruisleipä päällisineen.

Päivälliseksi lautasmalli.

Iltapalaksi samaa kuin aamulla.

Leivänpäällä käytän myös kananmunaa.

Nälkä ei ole ja paino putoaa rauhassa.

Tuohan on lihavuusleikatun ruokavalio.

Vierailija
45/76 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä eläimet sitten syö? Toisiaanko vai esim. ruohoa tai kasvisperäisiä rehuja? Ihminen on sitä mitä syö, mutta eläin ei ole? Ruohoa syövien lehmien lihassa on omega-3 -rasvahappoja ja tulehdusta estäviä antioksidantteja. Joita ei taida paljon tuohon sinun syömääsi sontaan mahtua.

Vierailija
46/76 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D

Vieläkö joku noita kevyttuotteita ostaa? Toki tuolla ruokavaliolla voi laihtua, mutta mitä se tekee terveydelle?

Vierailija
47/76 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuusleikattu ei syö noin paljon kerralla. Yksi iso peruna jo täyttää vatsan ja jää muu syömättä. Kokemusta on.

Vierailija
48/76 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan omani tähän myös:

Aamulla kahvia, vettä, 1 dl maitorahkaa

-7km lenkki

Lounas: Neljän viljan puuroa, tuoreita mansikoita ja mustikoita 2dl

Päiväkahvi ja vettä

Päivällinen: Kaali-kasviskeittoa, piimää, raejuustoa

Iltapala: teetä, vettä, siemenleipää

Vierailija
49/76 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika raju tuo ap:n dieetti, mä varmaan lihoisin tuolla! En pelkää rasvaa mutta en myöskään syö sitä ylenmäärin. Muutenkin leikkeleistä saa liikaa nitraatteja joita en kaipaa. Aidot täysrasvaiset juustot on ok.

Mitä rasvaa on tuossa 3/4 lautasmallista? Jos tuo tarkoittaa oliiviöljyä kasvisten päälle niin ok.

Vierailija
50/76 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika raju tuo ap:n dieetti, mä varmaan lihoisin tuolla! En pelkää rasvaa mutta en myöskään syö sitä ylenmäärin. Muutenkin leikkeleistä saa liikaa nitraatteja joita en kaipaa. Aidot täysrasvaiset juustot on ok.

Mitä rasvaa on tuossa 3/4 lautasmallista? Jos tuo tarkoittaa oliiviöljyä kasvisten päälle niin ok.

Oma normipäivä - esim tänään:

- aamulla maitokahvi ja marjasmoothie

- lounas maalaissalaatti jossa kananmunaa, eiliseltä jäänyttä kanaa, juustoa. Kastikkeena oliiviöljyä

- päivällinen vitello tonnatoa eli vasikanpaistia tonnikalakastikkeessa.

- iltapala ruisleipäsiivu juustolla, 1/2 banaani

Vierailija
51/76 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma normipäivä - esim tänään:

- aamulla maitokahvi ja marjasmoothie

- lounas maalaissalaatti jossa kananmunaa, eiliseltä jäänyttä kanaa, juustoa. Kastikkeena oliiviöljyä

- päivällinen vitello tonnatoa eli vasikanpaistia tonnikalakastikkeessa.

- iltapala ruisleipäsiivu juustolla, 1/2 banaani

Vierailija
52/76 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse syön näin:

6.30 aamupala: 200 g 1% viiliä ja mysliä

12.00 lounas: salaatti koulussa

17.30 päivällinen: 50 g kananrintaa, tummaa pastaa ja kasviksia (joskus possua ja perunaa tms.)

En syö välipaloja enkä mitään enää päivällisen jälkeen. Ruokajuomana runsaasti vettä, juon vettä myös illalla päivällisen jälkeen.

Syön itse lähes samalla tavalla, paitsi aamuisin syön maustamattoman jogurtin banaaniviipaleilla ja päivällisellä en syö lihaa, vaan tofua tai kalaa. Syön myös hieman eri aikoihin, uskoisin kuitenkin ravintosisällön olevan lähes sama.

Erityisesti painonpudotuksessa on auttanut minulla tuo kevyt aamiainen ja "paasto" iltapäivästä aamuun. Minun oli tapana syödä aamulla kaksi tai jopa kolme isoa kerrosvoileipää, joissa oli välissä juustoa ja majoneesia. Illalla taas jatkoin leivän/keksien/sipsien mutustelua lähes nukkumaanmenoon saakka. Tämä ruokavalio sai minut lihomaan 7,5 kg parissa kuukaudessa.

Aloitin tämän ruokavalion kesäkuun alussa. Olen laihtunut tähän mennessä 10 kg, eli enemmän kuin alunperin lihoin. Aion jatkaa tällä ruokavaliolla olemista, en niinkään laihtuakseni enää, vaan koska olen tottunut tähän.

Vierailija
53/76 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen huomannut, että paras tapa laihtua vyötäröltä on vhh syöminen. Tässä mun päivän safkat:

Täysrasvaista maustamatonta jogurttia, punaisia viinimarjoja, pähkinöitä.

Kreikkalainen salaatti.

Kukkakaalia ja halloumijuustoa.

Illalla ehkä vielä pari juustoviipaletta jos jää nälkä (yleensä ei jää).

Vierailija
54/76 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on voita. Kasvikset on kuullotettu voissa. Ap

Vierailija
55/76 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei varmana toimi

Vierailija
56/76 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä menee paketti voita viikossa

Vierailija
57/76 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt ihan koko pakettia :)

Vierailija
58/76 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pudotan myös, olen pudottanut jo 23 kg ja vielä 8 jäljellä. Tavallinen päivä:

Lounas: Työpaikkaruokalassa lämmin ruoka ja jälkiruoka, leipää

Välipala töistä tultua: Jogurtti ja mysliä, tai hedelmä ja pähkinöitä, tai teetä ja voileipä

Päivällinen: Kotona tehtyä ruokaa kunnon annos, lasi viiniä, hedelmä

En syö aamupalaa enkä välipaloja. Näin saan syödä aterioilla ihan kunnolla enkä närppiä jotain kevyttä vaan. Ei sopisi kaikille mutta mulle sopii loistavasti.

Ihan sikana ruokaa 😮

Vierailija
59/76 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt ihan koko pakettia :)

No vähintään puolet

Vierailija
60/76 |