Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusioperhe, tyttö muuttamassa

autuas
09.08.2017 |

Jouduin ihan täydelliseen paskamyrskyyn kahden ja puolen naisen keskelle ja en oikein ymmärrä...

Elelin rauhaisaa arkea vaimoni hänen noin 5v poikansa ja meidän yhteisen taaperon kanssa. Edellisestä liitosta oleva tyttöni, lukioon menevä, on vuoden verran tapellut äitinsä kanssa ja halunnut muuttaa meidän luokse, nyt oltiin yhteisellä kesälomareisulla ja sanoin, että voin keskustella asiasta äitisi kanssa.

Seuraamukset:
-tyttö otti tämän lupauksena ja kertoi äidilleen ennen kuin ehdin suutani avata
-ex-vaimo on aivan raivona ja pommittaa minua ja vaimoani puhelimitse ja somen kautta
-vaimo on raivona, koska hänelle ei kerrottu ja ei muutenkaan ole innostunut ideasta
-tyttö on raivona, koska isä ei pidä lupausta (jota EI ole annettu)

Itse odotan maanantaita kun loma loppuu ja pääsen edes hetkeksi pois...

Kommentit (146)

Vierailija
1/146 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istukaa kaikki saman pöydän ääreen ja jokainen puhuu vuorotellen. Nykyajan tytöt voivat olla hirveitä. Ymmärrän miksi nykyinen puolisosi ei häntä kotiinsa halua asumaan. Tuskin tyttö tyhjästä on äitinsä kanssa riidellyt.

Vierailija
2/146 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko ottaa tytön esim. Kuukaudeksi? Tismalleen samat säännöt kuin äidillä, ei mitään eroavuuksia, tosi tiukka linja sen suhteen. Veikkaan, että tyttö poistuu kuukauden jälkeen, kun ei jaksa pikkulapsien tuomaa häiriötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/146 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI minun viestini nro 2 poistettiin?

Siinä kerroin, että perheen dynamiikka muuttuu, jos teini muuttaa. Sen jälkeen alkaa öinen mikron pimputus, aamuisin nukkuminen ja iltaisin miettiminen, voiko ottaa viiniä, jos teini pitää hakea jostain. Sanoin, että ei ihme, jos vaimo ei ole innostunut, se on vähän vaimea sovuttaa yhteen pikkulapsiperheen kanssa.

Täysin neutraali ja asiallinen viesti.

Vierailija
4/146 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tästä lähti viesti, jossa kysyttiin, mihin edellinen viesti hävisi?

Vierailija
5/146 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä kerroin, että perheen dynamiikka muuttuu, jos teini muuttaa. Sen jälkeen alkaa öinen mikron pimputus, aamuisin nukkuminen ja iltaisin miettiminen, voiko ottaa viiniä, jos teini pitää hakea jostain. Sanoin, että ei ihme, jos vaimo ei ole innostunut, se on vähän vaimea sovuttaa yhteen pikkulapsiperheen kanssa.

Juurikin tähän viestiin olin vastaassa ja se hävisi kuin ilmaan. Sullahan oli pari uusperheteiniä ja syyttelevä ex?

Tytön riidat äitinsä kanssa johtuvat MINUN KÄSITTEEKSENI rahasta, hän kaiketi kuvittelee, että uin siinä kun kerran kahteen viikkoon nähdään niin yleensä tehdään jotain. Toisekseen heillä on pirun ahdasta kolme teiniä ja kaksi aikuista 80m2.

Vierailija
6/146 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Tyttöhän haluaa muuttaa isänsä luo, hieno juttu!

Ei välttämättä ole mikään teinihirviö, mutta teinit nyt välillä ovat vähän haastavia. Riidat äidin kanssa eivät välttämättä johdu siitä, että äidin luona tiukka kuri ja isän luona lepsu. Voi olla vaikka päinvastoin tai sitten vaan äidin ja tyttären kemiat eivät tällä hetkellä kohtaa.

Äidillä ei ole suurtakaan sananvaltaa, jos tuon ikäinen lapsi haluaa vaihtaa lähivanhempaa. Äitipuoli nyt tietysti repii hiukset päästään, kun vieraan naisen lapsi haluaa muuttaa hänen talouteensa. Mutta äitipuoli on aikuinen, ja hän on varmasti aina tiennyt, että noin voi tapahtua.

Juttele nyt jokaisen kanssa erikseen. Tyttären mielipide on tärkein. Ei missään nimessä "kaikki saman pöydän ääreen", ei siitä tule kuin huutoa.

Viiden teinin ja yhden uusperheen kokemuksella.

Vierailija
7/146 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin tähän viestiin olin vastaassa ja se hävisi kuin ilmaan. Sullahan oli pari uusperheteiniä ja syyttelevä ex?

Tytön riidat äitinsä kanssa johtuvat MINUN KÄSITTEEKSENI rahasta, hän kaiketi kuvittelee, että uin siinä kun kerran kahteen viikkoon nähdään niin yleensä tehdään jotain. Toisekseen heillä on pirun ahdasta kolme teiniä ja kaksi aikuista 80m2.

Jep, olen se.

Jos se on raha, niin aika nopeasti tulee arki vastaan... ahtauskin voi olla mukavampaa kuin pikkulasten äänet aamulla, kun haluaisi nukkua,,,

Meillä sanottiin sisäänmuuttavalle teinille tiukat kotityöt, kuukausiraha 50 e yms. Ettei vaan luule, että täällä pääsisi helpommalla kuin toisen luona.

Vierailija
8/146 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihinkäs tämä perheen pieni lapsi laitetaan, kun hänestä tulee teini?

Vierailija
9/146 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse riitelin teininä äidin kanssa ja tulin toimeen paremmin isän kanssa. Kyseessä ihan ydinperhe.

Vierailija
10/146 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo muuttamiset eivät kosketa vain sitä teinitytärtä. Se vaikuttaa myös muihin sisaruksiin, jos nyt oletetaan, että aikuisten mielipiteet ovat yhdentekeviä (mikä on ihan väärä oletus, mutta tuntuu olevan av:n kanta).

Tästä kuuluu nyt ensiksi aikuisten jutella keskenään, päättää kanta ja sitten teini äidin ja isän kanssa keskustelemaan. 

Vierailija
11/146 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihinkäs tämä perheen pieni lapsi laitetaan, kun hänestä tulee teini?

Ei mihinkään, viittasin dynamiikkaan. Pikkulapsiperheen elämä on tietynlaista. Teinin elämä toisenlaista. Niiden sovittaminen voi olla raskasta. Ennemmin kaksi teiniä tai kaksi pikkulasta kuin yksi ja yksi.

Lisäksi vanhempi kasvaa lapsen mukana. Harva on valmis teinin äidiksi ilman lapsia. Siihen kasvetaan.

Vierailija
12/146 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ongelmaa. Jos teini haluaa muuttaa isänsä luokse en näe tässä mitään estettä asialle? Se ettei nykyinen ja ex vaimo ole innoissaan asiasta on valitettavaa mutta minkäs sille voi. Kyllä ne sopeutuu :)

Vierailija
13/146 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ongelmaa. Jos teini haluaa muuttaa isänsä luokse en näe tässä mitään estettä asialle? Se ettei nykyinen ja ex vaimo ole innoissaan asiasta on valitettavaa mutta minkäs sille voi. Kyllä ne sopeutuu :)

Tai sitten ei sopeudu ja perhe hajoaa. Mitäs sitten, sitten on pienetkin vailla yhtenäistä perhettä.?

Vierailija
14/146 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa todennäköisimmin on tytöllä ajatuksena se, että kuvittelee isin luona elon olevan lepsumpaa ja hauskempaa. Jos teinille sanoo vähänkin, että harkitsee jotain asiaa, niin sehän on hänen mielestään sitten selvä, ihan tutun kuuloista omasta kokemuksesta.

Eihän tuossa auta, kun ottaa kaikki ladyt keskustelemaan asiasta yhdessä tai erikseen. Kokeilu voisi toki olla paikallaan, niin tyttökin huomaa, ettei se kokoajan isin luona asuminen ole pelkkää leipää ja sirkushuveja.

Vierailija
15/146 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näen siinä sellaisen potentiaalisen esteen, että tulee passitus kolmannelle kierrokselle ellen asiasta yhteistä säveltä vaimoni kanssa löydä. Minulla ei ole mitään tytön muuttoa vastaan, se olisi oikeastaan mahtava juttu.

Tämä homma kun vaan alkoi purkautumaan niin väärästä päästä.

Nyt täytyy mennä, kommentoikaa rakentavasti, tulen esittämään tämän ketjun kahdelle ja puolelle naiselle.

Vierailija
16/146 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka laissa periaatteessa yli 12v mielipide on tärkein, olen itse sitä mieltä, että tässä asiassa päättävät vanhemmat yhdessä. Jos äiti ei halua, että tytär muuttaa ja isäkään ei hirveästi halua häntä luokseen asumaan, asia on selvä. Ei lapsi sitä silloin päätä. Eikä lapsia pidä opettaa siihen, että jos on ongelmia yhden kanssa, lähdetään pois.

Ehkä lähtisin tässä muuttamaan asumisjärjestelyä niin, että teini voisi olla vaikka pitkän viikonlopun isällä, jos koulumatkan puolesta onnistuu. Saa enemmän hengähdystaukoa äidistä, jos välit ovat hankalat, ja toisaalta huomaa, että arki se on isänkin perheessä.

Vierailija
17/146 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyxä ei halua teiniä teille. Kunnioita mielipidettä. Exä haluaa pitää teinin, siis jää exälle. Problem solved.

Vierailija
18/146 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten ei sopeudu ja perhe hajoaa. Mitäs sitten, sitten on pienetkin vailla yhtenäistä perhettä.?

No voi, voi... lukio kestää 3 vuotta.

Sillä perheen 5 v. on myös biologinen isä, voisiko muuttaa sinne, sitten jäisi enää se yhteinen taapero vaivoiksi:)

Eikö kuulostakin ilkeältä? Ihan yhtä ilkeältä kuin sen isän teinin dumppaaminen, ai niin sehän ei ole omasi vaan isän.

Vierailija
19/146 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahta perhettä ei voida heittää mullin mallin teinin päähänpistojen takia. Eikä myöskään teini saa sanella ehtoja vaan aikuiset on ne jotka päättää.

Vierailija
20/146 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse riitelin teininä äidin kanssa ja tulin toimeen paremmin isän kanssa. Kyseessä ihan ydinperhe.

Näin meilläkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan