Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä omakeksimiä nimiä esim. naapureille?

Vierailija
08.08.2017 |

Meillä on, on myös saman kadun asukkaille ja aika nopsaan nimetään vaikkapa saman lomakohteen / hotellin yms. asukkaita. En tiedä mistä tämä nimeäminen tulee, siksi kysyn onko muillakin?
Naapurustossamme asuu mm.:
Tupakkamummo
Huulipunamummo
Isopää
Hienot rouvat (nainen ja mies)
Fädit / Läskit
Avainkaulapappa
Tupakkamies
Kasetti
Veikka
Takapolvinainen

Kommentit (595)

Vierailija
41/595 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrmy

haha

Vierailija
42/595 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kerrostalonaapureita on mm:

- Hra Pianomies (soittaa pianoa)

- Pelle Hermanni Jr ( nuori mies, jolla sellainen pelle hermanni -tukka)

- Ikiremppaajat (heidän remontti kestänyt ikuisuuden)

- Sex Maniacs (äänekästä seksiä monta kertaa päivässä)

- Turvavälimies (ottaa aina askeleen taaksepäin kun hänelle puhuu)

- Ilomummola (vanha pariskunta, jonka luona käy lapsenlapsia ja silloin sieltä kuuluu aina lasten ilonkiljahduksia ja tuoksuu vastaleivottu pulla/letut/muut leivonnaiset)

- Täti Negatiivinen (aina nyrpeä ilme, ei tervehdi, katsoo vihaisesti mm. koiranulkoiluttajia)

- Rappukaimat (sama sukunimi kuin meillä)

- Täti Tehokas (naispuolinen isännöitsijä, joka aina touhuaa energisenä sisäpihalla)

- Ektrovertti-Pertti (ei tyydy pelkkään moikkaamiseen vaan hänellä on aina kovasti asiaa. Käytössä myös nimitys Viivyttäjä.)

Lisäksi oli Huivimies, jolla aina jokin räikeän värinen huivi päässä tai suurena myttynä kaulassa, mutta tämä väriläiskä muutti äskettäin pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/595 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veke

Vierailija
44/595 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikattajanainen

Valittajanainen

Bemarimies

Energiajuomamies

Kiroilijamummo

Vierailija
45/595 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on/on ollut ainakin:

Reipas Moro-mies

Kissapariskunta

Urheilullinen mies ja urheilullisen miehen vaimo

Filosofi-lenkkeilijät

Varmistaja

Mitä Vittua mies

Tsemppipojat

Olisi kyllä hauska tietää millä nimellä itse mahdollisesti kulkee naapurustossa!

Vierailija
46/595 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölhöläiset

pölhöläisten vanhemmat

ne-jotka-asuu-siinä-mökissä

tuontivaimo/älämölöt

tienhoitokunnan änkyrä

maanomistaja

urheiluhullut

Vierailija
47/595 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeen hauska ketju!

Vierailija
48/595 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiipivä kuolema!

Vierailija
49/595 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkimuija (ravaa pesutuvassa miltei päivittäin, ilmeisesti jokin puhtausneuroosi)

Veteraani (oikea sotaveteraani, joka ei jätä rauhaan sotamuisteloillaan)

Crocsit (perhe, joka kulkee kesät talvet... noh, arvaattekin missä jalkineissa)

Finni ja Huilu (opiskelijapariskunta, jonka miespuolisella on paha akne, nainen soittaa huilua)

Ja onhan näitä vielä ainakin kymmenen lisää. Käytetään näitä siinäkin tapauksessa, että tiedämme nimen. 

Vierailija
50/595 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä löytyy:

Haisumummu

Harmaa kummitus

Pyhä perhe

Pizzamies

Vierailija
51/595 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyttäpappa

Tupakkamummo

Vainooja

Se kiva naapurin täti joka tykkää meistä

Vierailija
52/595 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläintenvihaajamummo: vihaa talon kaikkia lemmikkejä ja niiden ulkoilutajia.

Hamstraaja: näkyy monesti tulevan roskakatoksesta mukanaan jonkun naapurin sinne jättämä lampunvarjostin, matto, pikkujakkara, pahvilaatikko, Seiska-lehtiä, tms.

Makkaramies. Näin ekan kerran taloyhtiön pihatalkoissa syksyllä. Liikutteli hitaasti haravaa, ei juurikaan osallistunut töihin, mutta voi pojat että makkarat maistui. Oli varmaan tullut pelkästään makkaroiden takia.

Lintumummo: näkyy aamupäivisin rapussa leipäpussi kainalossa. käy viereisessä puistossa ruokkimassa lintusia.

Panssarijalka: yläkerran naapuri joka kävelee niin että kattoni tärisee.

Vierailija
53/595 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakara -- muija, jonka yksi pakara vastaa lihavan ihmisen kahta. 

Nimi sattuu vielä olemaan Pakarinen :D

Muutkin ovat lähinnä väännöksiä oikeista sukunimistä. Satutaan tuntemaan naapurusto tosi hyvin, lasten ja koirien ansiosta. Asuttukin ollaan jo 15 vuotta. 

Pyhäsalmi on mm. Pyhäpsalmi -- on kiihkouskvainen, jola on ovessaankin psalmin pätkiä joka viikolle uusi. 

Vierailija
54/595 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies mustissa. Pukeutuu AINA mustiin.

Chanel-mummo. Hienostomummo, joka kantaa ylpeydellä merkkilaukkua käsivarrellaan. Käyttää myös voimakasta parfyymia.

Vierailija
55/595 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entistä naapuria kutsuttiin Kivikasvoksi, en tiennyt kuka risti.

Vierailija
56/595 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää miten te jaksatte niin kiinnittää huomioita naapureihin ja niiden tekemisiin. :) En itse jotenkin viitsi tuhlata energiaa "nimeämällä" ja tarkkailemalla naapureita. Ne on aika yhdentekeviä mulle. Tottakai jos on joku ärsyttävä huutaja tai vastaava, niin sitten se olisi varmaan "huutaja"?

Tästä on kyllä äitini kanssa väännetty joskus. Hän pällistelee ja tuijottaa ihmisiä. Itse taas en juurikaan jaksa kiinnostua muiden vahtaamisesta ja niiden tekemisistä, ellei minua häiritse.

Ehkä teillekin naapurit ovat keksineet lempinimen? Jonkun mielestä "kyttääjä", "kouvolatukkainen täti", tai "viereisen auton erittäin lähelle pysäköivä".

Nojuu, en minä kritisoi, ihmettelen vain vähän. :)

Vierailija
57/595 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypärämummo

Kesämies / Shortsimies

Hemuli

Kiukkupussi

Suppo Taalasmaa

Kaunis Perhe (oikeasti ehkä maailman fotogeenisimmat ihmiset lapsia myöten)

Vierailija
58/595 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mölyapinoita asuu useammassakin asunnossa ja lopuissa sitten v*tun idiootteja joita ei halua vahingossakaan nähdä. 

Vierailija
59/595 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riivattu

Riivatun poikaystävä

Urheilijanuorukainen (ei ole nuori)

Koirakuiskaaja

Vierailija
60/595 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää miten te jaksatte niin kiinnittää huomioita naapureihin ja niiden tekemisiin. :) En itse jotenkin viitsi tuhlata energiaa "nimeämällä" ja tarkkailemalla naapureita. Ne on aika yhdentekeviä mulle. Tottakai jos on joku ärsyttävä huutaja tai vastaava, niin sitten se olisi varmaan "huutaja"?

Tästä on kyllä äitini kanssa väännetty joskus. Hän pällistelee ja tuijottaa ihmisiä. Itse taas en juurikaan jaksa kiinnostua muiden vahtaamisesta ja niiden tekemisistä, ellei minua häiritse.

Ehkä teillekin naapurit ovat keksineet lempinimen? Jonkun mielestä "kyttääjä", "kouvolatukkainen täti", tai "viereisen auton erittäin lähelle pysäköivä".

Nojuu, en minä kritisoi, ihmettelen vain vähän. :)

Ei se välttämättä vaadi pitkäaikaista tarkkailua tai suurtakaan paneutumista. Enemmistö meidän naapureista on ihan taviksia, eli heissä ei mikään herätä huomiota, eivät jää muistiin. Mutta jotkut, toistuvat asiat jää muistiin.

Palaan töistä usein samaan aikaan kuin yksi naapurini, jolla on aina knallihattu päässään. Siksi kutsun häntä Hattumieheksi tai Knallimieheksi. Yksi naapuri soittaa usein akustista kitaraa parvekkeella, sitä ei voi olla kuulematta. Hän on Kitaristitunnelmoija (emme tiedä sukupuolta/ikää).

Pieniä arjen havaintoja voi tehdä ilman varsinaista kyttäämistäkin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme