Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuvat rahariidat

qwertyasde
08.08.2017 |

Saan kotihoidontukea n. 380€ kuussa lapsilisän ja asumistukea 200€. Mies saa 1200€ palkkaa. Asumistukeni menee suoraan vuokranmaksuun. Mies maksoi 500€ yhteisiä laskuja ja autovero on vielä maksamatta.. Mun rahani menevät ruokaan yms. kodinmenoihin ja lapsen hankintoihin. Miehelle jää 700€ laskujen jälkeen. Hänen mielestään minun pitäisi osallistua yhteisten laskujen maksuun, 200€ asumistuki ei riitä.. Minusta aika kohtuutonta koska itse polttaa tupakkaa, juo energiajuomia ja limsoja joka päivä. Näihin menee arviolta 300 euroa kuukaudessa. Loppukuusta lainailee rahaa siskoltaan ja minulta.. Miten olette tässä tilanteessa jakaneet menot? Toimeentulotuessahan lasketaan et ihmiselle pitäis pakollisten laskujen jälkeen jäädä n. 400 euroa elämiseen eikä kotihoidontuki ole edes tätä. Olemme siis avopari ja meillä on 2 vuotias lapsi. Teen lähes kaikki kotityöt valmistan ruoat jne, mies on sentään illalla pojan kanssa että saan osan kotitöistä tehtyä. Viime aikoina minulla on ollut pahaa huimausta, pahoinvointia ja väsymystä. Pahoinvointi lääkkeen avulla jotenkuten selviän. Mies haukkuu jos en jaksa tehdä kaikkea ja pitää kotia koko ajan siistinä. Väsymys vaan on joskus niin kovaa että pakko levätä välillä. Mutta tuo rahapuoli, mikä on kohtuullinen malli jakaa menot.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako tuntia päivässä sulle menee kotitöihin? Koko pöivän himassa ja iltakin? Olsiko aika löysätä tai organisoida.

Suosittelisin tietysti ensisijaisesti töihinmenoa.

Vierailija
2/29 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitöihin menee paljon aikaa, olemme vasta muuttaneet pyykinpesu, ruoanlaitto, tiskit, siivous jne jne. En jurikaan käy kodin ulkopuolella kun ei sitä rahaa ole.. Töitä minun on todella vaikea saada pieneltä paikkakunnalta jonka työttömyysaste on korkea, lisäksi minulla on vaikeasti työllistyvän status useiden kroonisten sairauksien vuoksi. Mutta tuo raha-asia...? Mikä on mielestänne kohtuullista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ottako mitään köyhiä tyyppejä nurkkiinne pyörimään.

Rahasta nillitys on pahojen luonteenpiirteiden listalla TOP-3:ssa.

Vierailija
4/29 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko että mieheni on ottanut minut nurkkiinsa pyörimään? Olin aikaisemmin töissä ja asiat olivat eritavalla ennen lapsen syntymää. Miehellä taas on ollut rahavaikeuksia enemmänkin. Lainailee siskoltaan, pikavippikierre ja siitä ulosottoon 40 000 nyt velkasaneerauksessa. Mutta yhä se kohtuullisuus?

Vierailija
5/29 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo 300 kurkusta alas noilla tuloilla selittää miksei rahat riitä.Jos mies ei ymmärrä asiaa niin auttaisiko erillään olo?

Vierailija
6/29 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten helvetissä te otatte tuollaisia miehiä itsellenne?!

Juoksisin ja lujaa. Ja ihmettelen tuota myös, että asutte jossain peräperseessä, missä ei ole töitä, annat äijän kuluttaa satoja euroja kuussa energiajuomiin ja tupakka ja kaiken lisäksi siivoat koko ajan? Missä paskassa te oikein elätte?

Pieni neuvo: ryhdistäydy!

Vierailija
7/29 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.. PItäis ryhdistäytyä, kun olisi voimia. Hyvä kun jaksaa päivän kerrallaan. Olen sanonut tuosta rahankäytöstä hänelle, mutta hänen mielestään se on nalkutusta. On koukussa noihin juomiin ja tupakkaan, korvasi alkoholin niillä. Me ei eletä paskassa, siksi siivoankin. 2 vuotias kyllä sotkee ja jäljet on pakko siivota. Alkaa olla voimat/keinot lopussa tuon miehen suhteen. Jos mainitsen asiasta, mies uhriutuu samantien ei kestä yhtään kritiikkiä. Ekan parin viikon aikana tili on tyhjä. Väittää elättävänsä mua vaikka 200 euroa laitan vuokraan, ostan omat ruokani ja pojan tarvikkeet. Lähes aina kun on tarvetta käyttää autoa maksan polttoaineesta. Jos unohdan tankata, mainitsee siitä heti. Kyseessä muuten 50 vuotias mies.. Loppukuusta lainailee keneltä saa pojaltaan, siskoltaan, minulta. Sain eilen kuulla että oli tupakkaa ostanut velaksi?!! Varasin jo ajan perheneuvontaan, sillä en jaksa enää kun lapsikin kuviossa mukana.

Vierailija
8/29 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi neuvo: älkää tehkö lisää lapsia.

Vierailija
9/29 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sanomattakin selvää, ei ole aikomustakaan tehdä lisää. Olen kuitenkin todella onnellinen pojastani, ainoa hyvä asia elämässäni.

Tarvitsen nyt hyviä neuvoja, mies käy psyk.sairaanhoitajan luona mutta ei saa sieltä apua. Ei ilmeisesti ole kertonut riippuvuuksistaan ja olen ko. sairaanhoitajasta kuullut että on epäpätevä. Miehellä syklotymia, ja mielialantasaaja lääkitys, jota on itse halunnut vähentää. Raivostuu kun kysyn näistä asioista, eivät kuulemma kuulu minulle?

Vierailija
10/29 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten voisit maksaa yhtään enempää kun et saa mistään enempää rahaa??

Vierailija
11/29 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, hän vain vaatii lisää??!!!

Vierailija
12/29 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidontukiaika on mielestäni se ainoa pikkeus kun rahat on yhteiset ja ne menee ensisijaisesti koko perheen hyvinvointiin.

Mutta nykyisessä tilanteessasi sulla ei ole oikeen muuta mahdollisuutta kuin erota ja mennä töihin. Mies ei paremmaksi muutu.

Vierailija
13/29 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä minustakin aika kohtuutonta..!? Sanoin että en jaksa enää jos ei rahankäyttö muutu.. Vastaus oli lakoninen:  "Myös sinun käytöksen pitää muuttua". Eli ilmeisesti mun pitäisi tähän tilanteeseen vain alistua ja olla hiljaa???

Vierailija
14/29 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin heti lopetat rahan lainaamisen tupakkaa ja energiajuomia varten.

Vierailija
15/29 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sinä nyt ihan tarkalleen ottaen tarvitset tuota ukkoasi?

Vierailija
16/29 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, en oikeastaan mihinkään.. Olen ollut sen verran idiootti että olen kuvitellut hänen muuttuvan. Tää taitaa olla mun elämän henk.koht. tragedia tämä ihmissuhde...

Vierailija
17/29 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja kirjoitti:

Meinaatko että mieheni on ottanut minut nurkkiinsa pyörimään? Olin aikaisemmin töissä ja asiat olivat eritavalla ennen lapsen syntymää. Miehellä taas on ollut rahavaikeuksia enemmänkin. Lainailee siskoltaan, pikavippikierre ja siitä ulosottoon 40 000 nyt velkasaneerauksessa. Mutta yhä se kohtuullisuus?

Oma valintasi oli  mennä yksiin sellaisen ihmisen kanssa joka ei osaa hoitaa raha-asioitaan. Minä en olisi tehnyt noin.

Vierailija
18/29 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska suhdehan tämä on.. Hyvän parisuhteenhan pitäisi auttaa jaksamaan ja eikä viedä kaikkia voimia. Mies ei kestä sitä jos olen sairas tai uupunut, vaan alkaa heti haukkua: Sinä et jaksa mitään, olet aina väsynyt jne. Aamulla sanoin että en jaksa enää tätä niin ilmoitti että saan muuttaa yksin koska en kuulemma jaksa hoitaa poikaa vaikka kaikki päivät olen hänen kanssaan muutenkin. Itse valittaa lähes koko ajan siitä ettei hänellä ole omaa aikaa??!!

Vierailija
19/29 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kommentti kun kysyin logiikkaa tuon hänen vaatimuksensa takana: "Asumistuki on yhteinen, joten et sinä 200 euroa maksa!!!!"

Vierailija
20/29 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä voisin kysyä tästä raha-asiasta nyt heti? Kun vaatii vaan rahaa, eli mun pitäis tuosta 380 eurosta maksaa laskuja vaikka ostan jo ruokaa ja pojan tarvikkeita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme