Onko teillä omakeksimiä nimiä esim. naapureille?
Meillä on, on myös saman kadun asukkaille ja aika nopsaan nimetään vaikkapa saman lomakohteen / hotellin yms. asukkaita. En tiedä mistä tämä nimeäminen tulee, siksi kysyn onko muillakin?
Naapurustossamme asuu mm.:
Tupakkamummo
Huulipunamummo
Isopää
Hienot rouvat (nainen ja mies)
Fädit / Läskit
Avainkaulapappa
Tupakkamies
Kasetti
Veikka
Takapolvinainen
Kommentit (595)
Myrkkyhoitaja, hänestä tulee vaan jäätävät fiilikset jotenkin. Hylje, muumiot, lesbo, kuivanainen, mykkä ja oudot juopot.
Herrat (hyvin pukeutuva homopari)
Papukaijamies (tällä äänistä päätellen papukaija tai joku muu lintu lemmikkinä)
Audiperhe
Radikaalit (rock/punk-henkinen pariskunta, en muista enää mistä tämä nimitys keksittiin)
Vierailija kirjoitti:
Mulkvist
Läskismurffi
Huuhkaja
Irtokoiraidiootti
Karvakäsi
Kyrde, Mulkvisti ja Ian Holm olivat opiskelukaupungissani bussikuskeja.
KyrpäGustafssonnit. Veemäinen pariskunta.
Kiljusen herraväki.
Kesämökkinaapureiden vanhemmat erityisesti, mutta myös kakarat huutaa toisilleen kaiken. Kaipa mallista oppii.
Vierailija kirjoitti:
Todella oksettava ketju ja oksettavia ihmisiä.
Kappas, Yrjökin on palstalla. :)
Jumputtaja
Jeffrey Dahmer
Edellisessä paikassa, missä asuin, satuin kuulemaan kuinka minua kutsuttiin Kissanaiseksi. :)
Kapteeni Kalsari.
Naapurin vanha äijä tulee aina kesäisin pelkissä lyhyissä kalsareissa rivitalon rappusille höpisemään samoja juttuja, kun näkee jonkun kulkevan ikkunansa ohi. Välillä sammuu kalsareissa pihakeinuun ja vaimonsa tulee pyytämään naapureita kantoapuun.
Juusto ja prinsessa, koira on räksy.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä itsellekin nimet ?
Juurihan kerroin muutama viesti ylempänä, kuinka satuin kuulemaan, että minua on kutsuttu Kissanaiseksi.
Näitä nimiähän ei ole tarkoitus kertoa sille kohteelle. Siksi on vaikea tietää, millä muulla nimellä naapurit ovat minua kutsuneet.
Meillä on Karhupappa, hänen pihassaan on upea iso karhupatsas.
Sitten on Vanha rouva, pirteä lähes satavuotias, joka tekee pihatöitä ja tarjoutui viime syksynä meillekin haravoimaan " kun teilla nuorilla on niin kiireinen tuo arki ja mitäpä minulla muuta kuin aikaa".
Ja Uudet naapurit, muuttivat vasta pari vuotta sitten, ei ole vielä ehditty niin tutustua...
Ja joo, ollaan esittäydytty vuosia sitten mutta en muista etunimiä enkä kehtaa enää kysyäkään :D
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä itsellekin nimet ?
Ei, mutta sulle on, Hiekkis.
Naapurin isännästä käytän ilmaisua vajaaälyinen, emännästä lehmä ja jälkeläisestään keskonen.
Kiljukaulakakara