Mitä laadukasta eläinruokaa saa tavallisesta ruokakaupasta?
Ajattelin viedä kissatalolle jotain. Ei ole eläinkauppaa pyöräilymatkan päässä ja autoa ei ole nyt käytössä. Mutta en halua viedä halparuokaa. Saako mitään kunnollista? En halua antaa rahaa, olen aika skeptinen kaikkea rahan jakamista kohtaan. Haluan viedä sellaista, joka menee varmasti suoraan kohteeseen.
Kommentit (10)
No ihan perus whiskas/latz osastoa meidän kissa syö.
Joistakin saa ainakin Best Friendin eri ruokia, Bilanx ilmeisesti ainakin on hyvä merkki.
Kyllä sinne voi vielä ihan tavallista kaupan kissanruokaa. Sheba, Gourmet, Latz, Whiskas. Ovat tosi tyytyväisiä kaikesta avusta :). Olet ihana ihminen, kun haluat auttaa. Mäkin vien aina kaverilleni mun nirsojen kattieni ruokia, joita joskus ostan eläinkaupasta eivätkä kelpaa. Sen tytär työskentelee eläinhoitolassa ja ottaa ne mielellään mukaansa.
Emmä nyt tiedä miten ihana, ajattelin vain etten kehtaa tyhjin käsin mennä kissoja katsomaan ja että veisin jotain hyvää. Itse en voi allergisten perheenjäsenten vuoksi kissaa ottaa, vaikka kissat on ihania.
Useimmista ruokakaupoista ei saa viljattomia. Perus Whiskasit ja Latzit sis. 4% lihaan verrattavia aineita ja loput vehnää ym., mitä kissojen ruokavalioon ei kuulu. Lihaa pitäisi olla 60-90% ja vehnää sekä muita viljoja 0%. Niin moni kissa on allerginen viljoille ja jopa kalalle, että itse en markettiruokaa tuollaiseen paikkaan veisi. Jos oman kissan maha jotenkin ne kestääkin, niin monien ei.
Kissa ei ole kaikkiruokainen kuten koira, vaan lihansyöjä. Katso kaupassa tuoteselosteet, ei missään Whiskaseissa jne. ole lihaa kuin nimeksi edes märkäruoassa.
Se, että jonkun kissa pysyy noilla markettiroskilla hengissä, ei tarkoita niiden olevan kissalle mitenkään hyväksi. Eläinkaupasta saa kunnollisia täysravintoja jopa alle 5€/kg. Jos et pysty oikeaa, lihapitoista ja viljatonta ruokaa kissoille ostamaan, älä vie mitään. Kissa ei ole viljansyöjä. Valitettavasti jopa monet eläinsuojat ostaa tuota paskaa, vaikka kunnolliset täysravinnot ei maksa sen enempää ja säästää monet eläinlääkäri- ja siivouskulut kun ei tule suoliongelmia ja oksennusta/ripulia.
Vierailija kirjoitti:
Useimmista ruokakaupoista ei saa viljattomia. Perus Whiskasit ja Latzit sis. 4% lihaan verrattavia aineita ja loput vehnää ym., mitä kissojen ruokavalioon ei kuulu. Lihaa pitäisi olla 60-90% ja vehnää sekä muita viljoja 0%. Niin moni kissa on allerginen viljoille ja jopa kalalle, että itse en markettiruokaa tuollaiseen paikkaan veisi. Jos oman kissan maha jotenkin ne kestääkin, niin monien ei.
Kissa ei ole kaikkiruokainen kuten koira, vaan lihansyöjä. Katso kaupassa tuoteselosteet, ei missään Whiskaseissa jne. ole lihaa kuin nimeksi edes märkäruoassa.
Se, että jonkun kissa pysyy noilla markettiroskilla hengissä, ei tarkoita niiden olevan kissalle mitenkään hyväksi. Eläinkaupasta saa kunnollisia täysravintoja jopa alle 5€/kg. Jos et pysty oikeaa, lihapitoista ja viljatonta ruokaa kissoille ostamaan, älä vie mitään. Kissa ei ole viljansyöjä. Valitettavasti jopa monet eläinsuojat ostaa tuota paskaa, vaikka kunnolliset täysravinnot ei maksa sen enempää ja säästää monet eläinlääkäri- ja siivouskulut kun ei tule suoliongelmia ja oksennusta/ripulia.
Tätä minä ajattelin ja halusin juuri kysyä, että saako marketista muuta kuin noita perusmerkkejä? Kun muistelen jossain nähneeni, että kaupassakin jotain olisi saatavana.
Minulla on ratkaisu: tilaa kunnollista kissanruokaa zooplussalta. Heillä on ilmainen kotiinkuljetus, kun tilaa yli 49 euron arvosta tuotteita. Paketti tulee kotiovelle, tai vielä parempi : voit tilata sen suoraan vietäväksi sinne eläinhoitolalle.
Kouvolan KSEY eläinsuojelukeskuksen tädit kehuivat latz kissanruokia. Veljeni kissoilla sekä muutamalla muilla tutuilla friskies ruoka aiheuttaa ripulia joten sitä en voi suositella.
Osta raakaruokaa: esim.jauhelihaa tai jotain maustamattomia lihasuikaleita, tai vaikka katkarapuja pakastealtaasta? Tai jos jaupassa on pakasteruokaa eläimille, niin esim. Kissoille tarkoitettua MUSH -pakasteruokaa.
Huhuu? Eikö mitään? Eikö kukaan tiedä? Eikö ketään kiinnosta?