Psykiatrin lausunnosta (ikäistään nuoremman oloinen)
Kaksi eri psykiatria ovat kuvanneet minua lausunnoissaan ikäistä nuoremman oloiseksi. Mitäköhän se meinaa? Olen 21-vuotias nainen.
Kommentit (56)
En itsekään uskonut psykiatrin puhuvan ulkonäöstäni, sille joka siitä mainitsi. Itseäni vaan mietityttää, että mistä tämä lapsellisuuteni johtuu. En kyllä edes ole mielestäni lapsellinen, ainakaan julkisilla paikoilla ei tule käyttäydyttyä oudosti. Ainakaan tietoisesti :D pitääpä kysäistä omalta hoitajalta perjantaina.
On ihan totta, että psykiatrit ja hoitajat käyttäytyvät todella inhottavasti potilaita kohtaan. Suoranaista vittuilua ja jopa uhkailua saa kuulla jatkuvasti. Ei ole hyvää sanottavaa hoidostani aikuispsykiatrisella. Ap
Itse en ole psykiatri vaan sisätaudeilla, eikä meitä kiinnosta kuka on leuhka ja kuka ei. Mutta näissä tokaisuissa yleensä kaunistellaan. Eli epäsiisti tarkoittaa, että koko huone täytyy tuulettaa jälkeen päin. Ja leuhkan oloinen on esim pyöritellyt silmiään ja osoittanut halveksuntaa. Meikkaamaton on sana, jota itse en ole nähnyt. Kypsyyteen en itse osaisi ottaa kantaa.
Ensimmäinen psykiatrini vitsaili kiusanneensa koulussa muita. Odotteli että se huvittaisi minuakin. Ei huvittanut joten merkintää pukkasi.
Seuraava alkoholisoitunut äijä oli paneskellut potilaita. Rellesti isolla palkalla miten päin vaan kun veljet suojelivat.
Kolmas tekaisi miljoonavelat ja ryyppäsi ja kuoli nuorena , tai " kuoli"( kohan?) ainakin häipyi maasta ilmeisesti....
Neljäs nimitteli juurikin noin jälkeenjääneeksi sillä kävin isossa rock- tapahtumassa :)! Siellä oli 50- 000 muuutakin ... mutta kyllä se vaan psykiatri kaiken tietää joo.
Ja viides ampui aivonsa pellolle...
Aika kivoja ja päteviä velikultia siis.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen psykiatrini vitsaili kiusanneensa koulussa muita. Odotteli että se huvittaisi minuakin. Ei huvittanut joten merkintää pukkasi.
Seuraava alkoholisoitunut äijä oli paneskellut potilaita. Rellesti isolla palkalla miten päin vaan kun veljet suojelivat.
Kolmas tekaisi miljoonavelat ja ryyppäsi ja kuoli nuorena , tai " kuoli"( kohan?) ainakin häipyi maasta ilmeisesti....
Neljäs nimitteli juurikin noin jälkeenjääneeksi sillä kävin isossa rock- tapahtumassa :)! Siellä oli 50- 000 muuutakin ... mutta kyllä se vaan psykiatri kaiken tietää joo.Ja viides ampui aivonsa pellolle...
Aika kivoja ja päteviä velikultia siis.
Ei nämä kaikki sentään minua " hoitaneet" mutta se joka hoisi huomautti: Muuten olet ihan ok mutta meikkiä kun on noin paljon niin heti tulee negatiivinen vaikutelma. ( ihan hillitty meikki oli joskus 80 l oli tyyli sellainen erilainen vain. Mutta vastasin etten kuule ihan sinua varten tänne ole kyllä laittautunut todellakaan vaan pitäisi töihin tästä mennä tämän jälkeen :)! Enkä mennyt enää - totesin touhun huuhaaksi!
Olen nyt käynyt 3 psykiatrilla. Jokainen on kirjoittanut potilaskertomukseen "tyylikkäästi pukeutunut rouva". Viimeisimmällä kävin toista kertaa, ja ihan koemielessä laitoin kerrankin rennot kesävaatteet: farkkucaprit ja pellavapaidan, siistit tennarit ja nailonlaukun. Tällä kertaa olin enää "säänmukaisesti pukeutunut". :DDDD
Siis ymmärränhän minä että esim. masennuksen oireisiin kuuluu joskus henkilökohtaisen hygienian laiminlyönti ja moni mt-ongelma näkyy epäsiisteytenä. Tämä tyylin arvioiminen kuitenkin on jotenkin hämmentävää. Ihan vilpittömästi olen luullut että satunnaisesta päivän asusta ei voi päätellä ihmisestä kovin paljon. Oma maku, tilannepukeutuminen yms. ratkaisee niin paljon.
Psykiatrit selvästi tietää paremmin.
Kyllä se epäsiistiksi sanominen, jos on vaikka likaiset tai hyvin kuluneet vaatteet päällä, on ihan järkevä kommentti kun arvioidaan ihmisen psyykkistä tilaa.
Minut psykiatri arvioi ikäiseni oloiseksi, vaikka minua on usein luultu ikäistäni nuoremmaksi. Eli jonkinlainen kokonaiskuva siinä varmaankin on kyseessä sekä puheiden että olemuksen osalta. Tuskin lääkäri mainitsee, jos vaikutelma ei ole selvästi huomattava. Ilmeisesti psykiatrian saneluihin kuuluu ottaa asiaan kantaa jollain tavalla.
Pöpipää kirjoitti:
Kaksi eri psykiatria ovat kuvanneet minua lausunnoissaan ikäistä nuoremman oloiseksi. Mitäköhän se meinaa? Olen 21-vuotias nainen.
Psykiatrien ammattijargonissa tällä viitataan todennäköiseen jakorasiaan.
Pöpipää kirjoitti:
En itsekään uskonut psykiatrin puhuvan ulkonäöstäni, sille joka siitä mainitsi. Itseäni vaan mietityttää, että mistä tämä lapsellisuuteni johtuu. En kyllä edes ole mielestäni lapsellinen, ainakaan julkisilla paikoilla ei tule käyttäydyttyä oudosti. Ainakaan tietoisesti :D pitääpä kysäistä omalta hoitajalta perjantaina.
On ihan totta, että psykiatrit ja hoitajat käyttäytyvät todella inhottavasti potilaita kohtaan. Suoranaista vittuilua ja jopa uhkailua saa kuulla jatkuvasti. Ei ole hyvää sanottavaa hoidostani aikuispsykiatrisella. Ap
Hankkiudu oikeaan psykoterapiaan psykoterapeutille! Kela korvaa siitä osa, jos hakemus menee läpi b-lausunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Pöpipää kirjoitti:
Psykiatrien ammattijargonissa tällä viitataan todennäköiseen jakorasiaan.
Mihinkäs tällä tositapahtumalla sitten psykiatrijargonissa viitataan kun huippupsykiatri NAINEN soitteli naimisissa olevalle perheenisälle että " Sano VAIMOLLESI että hänen ja minun suhde on nyt sitten ohi"! Siis naispsykiatri ilmoitti aviomiehen kautta vaimon kanssa suhteen lopusta !!!!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se epäsiistiksi sanominen, jos on vaikka likaiset tai hyvin kuluneet vaatteet päällä, on ihan järkevä kommentti kun arvioidaan ihmisen psyykkistä tilaa.
Minut psykiatri arvioi ikäiseni oloiseksi, vaikka minua on usein luultu ikäistäni nuoremmaksi. Eli jonkinlainen kokonaiskuva siinä varmaankin on kyseessä sekä puheiden että olemuksen osalta. Tuskin lääkäri mainitsee, jos vaikutelma ei ole selvästi huomattava. Ilmeisesti psykiatrian saneluihin kuuluu ottaa asiaan kantaa jollain tavalla.
Niin ja noin varsinkin kun sen lausunnon antaa sellainen itse 70-80 luvulle tukkatyylissään ja vaatetuksessaan oleva psykiatri jolle soppa maistuu
Haha. Ap minua myös kuvattu samoilla sanoin. Olin silloin 24 v naishenkilö. :D
Cat kirjoitti:
Itse en ole psykiatri vaan sisätaudeilla, eikä meitä kiinnosta kuka on leuhka ja kuka ei. Mutta näissä tokaisuissa yleensä kaunistellaan. Eli epäsiisti tarkoittaa, että koko huone täytyy tuulettaa jälkeen päin. Ja leuhkan oloinen on esim pyöritellyt silmiään ja osoittanut halveksuntaa. Meikkaamaton on sana, jota itse en ole nähnyt. Kypsyyteen en itse osaisi ottaa kantaa.
No varmaan sitten niin. Mutta jos psykiatrin on tarkoituksena voittaa luottamus ja tehdä dg, niin ei kai se nyt noin voi sanoa päin naamaa. Varsinkaan sille ujolle ja ihmispelkoiselle jonka ääni värisee jos joutuu puhumaan. Tulee ennemmin mieleen ettei oikein hyvä ole ihmisen arvioinnissa, viis siitä että tällä on Resting bitch face.
Minua on kommentoitu "ikäistäni nuoremman oloiseksi" silloin, kun olen ollut jostain syystä erityisen iloisella/energisellä tuulella. Olen päätellyt että tämä johtuu siitä, että ääneni nousee tällöin tahattomasti korkeammaksi ja kehonkieleni eloisammaksi. Aikuisen naisen kuuluu ilmeisesti olla kuollut sisältä?
Nöyryyttäviä nuo omakannan lausunnot. En ymmärrä miksi sinne pitää KAIKKI kirjata. Jokaikinen salaisuus mistä käyt psyk.polilla juttelemassa. Ihan kuin jotain juorupalstaa pitäisivät yllä. Siellä pitäisi olla vain terveyteen liittyvät asiat.
Kirjoittaakohan seksiterapeutitkin sinne kaikki koot, millaisia dildoja kotoa löytyy ja kiihotuksen aiheet?
Ulkoisesti, käytökseltäsi ja eleiltäsi et vastaa ikäistäsi.
Minua on myös kuvattu noin, joskus kolmikymppisenä. Ei haittaa. Minusta on normaalia, että ihmisessä kaikki kerrostumat säilyvät samanaikaisesti ja välillä putkahtelevat pintaan. Tosin koen myös psykiatrit, "auktoriteet", myös ahdistavina mikä saa minut heittäytymään lapsellisemmaksi kuin mitä normaalisti käyttäydyn.
Vierailija kirjoitti:
Niin minuakin kuvattiin ja jopa jälkeenjääneeksi mutta saivatpa nenilleen toistuvasti :)!
Aika lapsellinen kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt käynyt 3 psykiatrilla. Jokainen on kirjoittanut potilaskertomukseen "tyylikkäästi pukeutunut rouva". Viimeisimmällä kävin toista kertaa, ja ihan koemielessä laitoin kerrankin rennot kesävaatteet: farkkucaprit ja pellavapaidan, siistit tennarit ja nailonlaukun. Tällä kertaa olin enää "säänmukaisesti pukeutunut". :DDDD
Siis ymmärränhän minä että esim. masennuksen oireisiin kuuluu joskus henkilökohtaisen hygienian laiminlyönti ja moni mt-ongelma näkyy epäsiisteytenä. Tämä tyylin arvioiminen kuitenkin on jotenkin hämmentävää. Ihan vilpittömästi olen luullut että satunnaisesta päivän asusta ei voi päätellä ihmisestä kovin paljon. Oma maku, tilannepukeutuminen yms. ratkaisee niin paljon.
Psykiatrit selvästi tietää paremmin.
Ei yksittäisillä tyyliseikoilla olekaan merkitystä, mutta pitkällä aikavälillä voi olla joitna pääteltävissä, jos tyylikäs rouva saapuukin epäsiistinä rehottaen vastaanotolle. Toisaalta, silloinkin kokonaisuus ratkaisee. Yksittäisillä kommenteilla asiayhteydestä irrotettuna noissa lausunnoissa ei juurikaan ole merkitystä. Psykiatrisen diagnoosin tekemiseen tarvitaan tosi paljon tietoa eri lähteistä kerättynä, jotta päästään luotettavaan diagnoosiin, eikä aina silloinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Nöyryyttäviä nuo omakannan lausunnot. En ymmärrä miksi sinne pitää KAIKKI kirjata. Jokaikinen salaisuus mistä käyt psyk.polilla juttelemassa. Ihan kuin jotain juorupalstaa pitäisivät yllä. Siellä pitäisi olla vain terveyteen liittyvät asiat.
Kirjoittaakohan seksiterapeutitkin sinne kaikki koot, millaisia dildoja kotoa löytyy ja kiihotuksen aiheet?
Ei kaikkea pitäisikään. Vain hoidon kannalta oleellinen tieto. Psykiatriassa se oleellinen tieto kun vaan voi olla melkein mitä tahansa.
Aika mukavia ja osaavia nuo psykiatrit on nykyään