Menisitkö poimimaan marjoja 4-5 tunniksi jos saisit 100€?
Vaari pyysi minua, että sitten kun marjat ovat kypsiä (parin viikon päästä) niin jos menisin 4-5 tunniksi (ei kuulemma olisi tarkkaa aikaa) niin saisin 100€.'
Toisaalta raha houkuttelee mutta marjojen keruu ja vaarin jutut yhdistettynä, niin tulisi todella tylsää...
Menisitkö sinä?
Kommentit (50)
Kuten sanottu, vaarisi ei ole täällä ikuisesti. Itse menisin auttamaan vaaria ja seuraksi. Rahaa en kehtaisi kyllä siitä ottaa.
Nauttisit ap vielä, kun sinulla on vaari, jonka luokse mennä. Omani kuoli vuosi sitten ja antaisin aika paljon, jos vielä saisin hänen juttujaan kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. En tarvitse satasta enkä pidä marjojen poimimisesta.
Ei ihme että Suomessa on asiat näin päin persettä kun tällaista elämänasennetta on maakunnat pullollaan.
Miten niin...mä otan satasen ihan omalta tililtä ja käyn ostamassa sillä ne marjat torilta.
Sen verran on tullut elämänkokemusta marjanpoiminnastakin nuoruusvuosilta, että hankin mieluummin kunnon ammatin kuin taskurahoja.
Ei tässä ole kysymys sinun ostamisestasi vaan marjojen keräämisestä vanhalle rakkaalle vaarille. Sinun on ilmeisesti jo kuollut katkeruudesta päätellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaari pyysi minua, että sitten kun marjat ovat kypsiä (parin viikon päästä) niin jos menisin 4-5 tunniksi (ei kuulemma olisi tarkkaa aikaa) niin saisin 100€.'
Toisaalta raha houkuttelee mutta marjojen keruu ja vaarin jutut yhdistettynä, niin tulisi todella tylsää...
Menisitkö sinä?
Riippuu siitä mitä marjoja ja millaisen matkan päähän.
Jotain herukoita pensaasta niin että pääsen paikalle kävellen tai paikallisliikenteen bussilla niin menisin kyllä. Kestää vaarin juttuja sen aikaa.
Mustikoita hyttysiä ja hirvikärpäsiä kuhisevaan metsään ei houkuta ihan niin paljon.
Vaariparka joutuisi kuuntelemaan sinua. :(
Melkein itkettää tuollainen itsekkyys. Ei voi auttaa vanhaa vaaria edes ruhtinaallista korvausta vastaan. Puistattavaa ja samalla hyvin surullista tuollainen ajatusmaailma.
Eiköhän tämä ollut provo. Uskon kyllä, että nuoret vielä nykyäänkin välittävät isovanhemmistaan. Ainakin useimmat normaalinuoret. Itsekkäät pikku sosiopaatit ovat tietysti asia erikseen; sellaisia on aina ollut.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja mihin tämä maailma on mennyt. Sitten kun vaaria ei enää ole niin maksaisit että pääsisit vaarin kanssa marjaan. Hän ei ole täällä ikuisesti! Vaari kuulostaa siltä, että haluaisi viettää aikaa kanssasi ja sinä mietit kestätkö muutamaa tuntia.
No jaa, vaarejakin on niin erilaisia. En ole päivääkään katunut sitä, että pistin välit poikki isoisäni kanssa kun olin 14v. Monta vuotta kuuntelin sitä haukkumista ja vittuilua. Välillä ladeltiin tappouhkauksiakin. Sitten katkes kamelin selkä, edes hautajaisiin en mennyt. En siis maksais senttiäkään siitä, että pääsisin marjaan sen idiootin kanssa. En todellakaan. Enkä olis poiminut marjoja vaikka olis maksanut tonnin.
Toki ap:n vaari ei ehkä kuulosta tuolta, lähinnä vaan muistuttelin, että kaikkien vaarit ei ole mitään ihannevaareja.
Menen,jos saan kyydin paikalle ja sieltä pois.
No en tietenkään tiedä, että millainen ihminen tämä sinun vaarisi on... Mutta jos on ihan perus kiva vaari, niin totta kai sinuna menisin. Juu toki nuorena voi jotkut vanhojen ihmisten jutut kyklästyttää, mutta muutaman tunnin kyllä jaksat, vaikka vaarisi nalkuttaisi sinulle taukoamatta. Itselläni oli aineskin tosi ihanat isovanhemmat ja jos olisi mahdollista, niin lähtisin kyllä ilman palkkaa heidän kanssaan marjastamaan.
Menisin keräämään tottakai!
Jos marjat jäisivät ukille, kehtaisin vastaanottaa 20-50e vaivanpalkkaa jos kovasti tyrkyttäis, mutta en sitä rahan takia tekisi.
Jos ukin tavotteena on vain saada puskat tyhjiks ja marjat edes jonkun käyttöön eli saisin pitää ne, niin olisin jo matkalla.