Menisitkö poimimaan marjoja 4-5 tunniksi jos saisit 100€?
Vaari pyysi minua, että sitten kun marjat ovat kypsiä (parin viikon päästä) niin jos menisin 4-5 tunniksi (ei kuulemma olisi tarkkaa aikaa) niin saisin 100€.'
Toisaalta raha houkuttelee mutta marjojen keruu ja vaarin jutut yhdistettynä, niin tulisi todella tylsää...
Menisitkö sinä?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Kokeile tingata lisää massia ja aikaa pienemmäksi! Sossusta saa massia kuitenkinilman että joutuu poimii mitään faking marjoja joidenkin hikisten ukkojen kaa
Näin o!
Kuka viitsii mikä vattafuk marjoja ees syödä, ku kaupasta saa kuivattuja espanjalaisia mustikoita. Ne on sentään Superfuudia, eikä mitään suomalaisia tuoteita mustikoita.
Ja ei samalla pysty ees instaamaan jos poimii.
T. Neito 19v
Minulle kierona ihmisenä tuli mieleen, että vaari suorittaa tässä jotain ihmiskoetta. Katsoo onko se oma lapsenlapsi ihan piloille hemmoteltu laiskimus vai suostuuko pieneen vaivannäköön ruhtinaallista palkkaa vastaan. Jos lapsenlapsi osoittautuu fiksuksi ja ahkeraksi, sille voisi laittaa omasta perinnöstä pienen siivun. Jos ei yhtään jaksa nähdä vaivaa rahan eteen, niin antaa nekin rahat sitten enemmin sille naapurin pojalle, joka aina on valmiina tarjoamaan apuaan eikä ole rahaa pyytämässä.
Ja siis oikeasti, kuka edes kehtaisi kieltäytyä tuollaisesta pyynnöstä!? Aika kusipää pitää olla.
En menisi.
Selkä ei kestäisi, stoppi tulisi varmaan jo alle kymmenessä minuutissa.
Vierailija kirjoitti:
En menisi.
Mä käyn mun äidin marjapuskissa ihan ilmaiseksi. Istun jakkaralla. Selkä kestää hyvin.
Viinimarjoista pihapuskissa on kyse.
Mulla on tapana auttaa isovanhempia ihan ilmaiseksi, menisin enkä todellakaan kehtaisi ottaa mitään satasta vastaan.
Vierailija kirjoitti:
En. En tarvitse satasta enkä pidä marjojen poimimisesta.
Ei ihme että Suomessa on asiat näin päin persettä kun tällaista elämänasennetta on maakunnat pullollaan.
Kysytkö sä ap ihan aikuisten oikeesti tällaista mielipidettä nettiväeltä? Teettekö te mitään spontaanisti ja omasta päästä enää oikeassa reaalimaailmassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En menisi.
Mä käyn mun äidin marjapuskissa ihan ilmaiseksi. Istun jakkaralla. Selkä kestää hyvin.
Viinimarjoista pihapuskissa on kyse.
Jakkara ei auttaisi koska selkäni ei pidä myöskään kovalla alustalla istumisesta.
Voisin maksaa vaikka tonnin.
En ole ikinä vaaria tai mummoa nähnyt elävänä.
En pidä marjojen keruusta mutta menisin silti, vaarille tulisi hyvä mieli.
4-5 tuntia ja satanen? Aika helpolla tulee, eikä tuo ole aika eikä mikään :D Menen poimimaan mustikoita 4-5 tunniksi ja saan siitä 0 euroa, huuu.
Menisin eikä tulisi mieleenikään pyytää maksua. Kai ap, tajuat että 20e tai ylikin tunnilta tuollaisesta hommasta on todella iso maksu. Kukaan ei ulkopuoliselle sellaista maksaisi.
:( kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En menisi.
Viinimarjoista pihapuskissa on kyse.Jakkara ei auttaisi koska selkäni ei pidä myöskään kovalla alustalla istumisesta.
Laita tyyny?
En mene. En poimi edes itselleni. Vaari ja ukki kuolleet. Äiti ostaa marjat.
Siis mitä nyt v**tua taas? Et voi auttaa vaariasi, vaikka hän maksaisikin sinulle reilulla kädellä? Käsittämätöntä itsekkyyttä! Minä menisi ihan ilmaiseksi herukat poimimaan.
Menen ihan ilmaiseksi keräämään vanhempieni marjat. Ovat jo iäkkäitä ja autan heitä mielelläni. Ei kävisi mielessäkään rahaa pyyttää. Kasvatan lapsenikin niin, että auttaminen on ilo, eikä jotain mitä tehdään vain maksua vastaan. Hävettäisi, jos oma lapseni ajattelisi samanlailla kuin sinä, ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. En tarvitse satasta enkä pidä marjojen poimimisesta.
Ei ihme että Suomessa on asiat näin päin persettä kun tällaista elämänasennetta on maakunnat pullollaan.
Miten niin...mä otan satasen ihan omalta tililtä ja käyn ostamassa sillä ne marjat torilta.
Sen verran on tullut elämänkokemusta marjanpoiminnastakin nuoruusvuosilta, että hankin mieluummin kunnon ammatin kuin taskurahoja.
Lähden tästä poimimaan hilloja. Mulla on tiedossa niin hyvä paikka, että voin hyvinkin saada ämpärillisen 4-5 tunnissa ja jos myyn sen, saan luultavasti ainakin satasen.
Eli vastaus otsikon kysymykseen on ehdottomasti kyllä.
Mutta siihen en osaa sanoa, mitä vaarin mukaantulo marjareisulle vaikuttaisi. Hän on ollut tuonpuoleisessa jo vuosikymmeniä. Minulla olisi kyllä aika paljon juteltavaa hänen kanssaan.
Siis varmaan tarkoitti 100€ tunti. Sehän on kohtuullinen palkka.
Melkoinen tuntipalkka ja vielä pihapuskista, mene vaan. Jos vaarin jutut tuntuu tylsiltä niin ajattele kuinka paljon hän ilahtuu kun saa sinut luokseen. Kestät sen voimalla?