Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erityispedagogiikan opiskelijoita paikalla?

Vierailija
08.08.2017 |

Millaiset viittauskäytännöt teille on opetettu? Teen yhtä erityispedan kurssia avoimessa yliopistossa (itse opiskelen toista alaa), ja kurssiin kuuluu essee. Sain palautetta, että tekstissäni lähdeviittaukset oli tehty systemaattisesti väärin. Kun useampi virke on siteerattu jostakin lähteestä, käytetäänkö erityispedagogiikan esseissä siis yleensä ns. heikkoa viittausta? Onko oikea tapa siis:

1. Heikko viittaus eli lähdeviitteet merkitään kappaleen loppuun:

Nykykäsityksen mukaan lastenkasvatuksessa… . Sen lisäksi … Lastenkasvatuksen eräänä periaatteena…keskeisenä. (Pulkkinen 1994, 31–32.)

vai:

2. Lähdeviitteet tekstin sisässä:

Uusikylä ja Atjonen (1999, 78–83) kuvailevat toisaalta ainejakoista opetussuunnitelmaa, joka on perinteisesti noudatettu ja jossa eri aineet opetetaan omilla oppitunneillaan käyttäen tietyn oppiaineen tarpeisiin rakennettua oppimateriaalia. Toisena tyyppinä he esittelevät eheytettyä opetussuunnitelmaa, jonka kantavana periaatteena on…

Omalla alallani käytetään 2. esimerkin mukaista tapaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ne ole ihan samat käytännöt kuin kasvatustieteen puolella? Katso jostain malli.

Vierailija
2/5 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo kertoo enemmän pedakoomisista aineista kuin mistään hyvistä käytännöistä. Tosiasia on, että kasvatustieteet eivät ole oikeita tieteitä nähneetkään, joten muotoseikat on ainoita millä voi päteä. Viittaukset on erityisen tärkeitä koska kenelläkään ei ole oikeasti mitään uutta, puhumattakaan millään tavalla varmistettua sanottavaa. Kaiken uuden "tutkimustyön" tulee siis perustua vain ja ainoastaan vanhojen tutkimusten siteeraamiseen, jotka puolestaan perustuu vielä vanhempiin tutkimuksiin. Lopulta tuo ketju katkeaa muutamiin kasvatustieteen "klassikoihin", eli muutamien vanhojen jarrujen esittämiin omiin mielipiteisiinsä ja kuvauksiin uusista sanoista. Kasvatustieteet ei ole oikeasti kehittäneet mitään muuta uutta tiedettä, kuin keksineet muutaman uuden sanan asioista joita tulisi käsitellä.

Koska kenelläkään ei ole oikeita uusia tuloksia esitettävänä, niin pätevyydet lasketaan saaduista viittauksista ja vertaisarvioinneista.

Terveisin opettaja

Vierailija
4/5 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tuo oo melko tylsää tuo pedagogiikka? Mitähän hyötyä siitäkin on yhteiskunnalle tai kenellekään? Tekisit jotain oikeita töitä.

Vierailija
5/5 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä tuo oo melko tylsää tuo pedagogiikka? Mitähän hyötyä siitäkin on yhteiskunnalle tai kenellekään? Tekisit jotain oikeita töitä.

Kyä näino jämpti. Ei ole tuommoisista pröystäily aloista mittään hyötyä. Mänisit pesemään vetureita tai asentamaan hissejä. Jottain tolkun tekemistä pittää olla.