Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitteko pettyneitä jos saisitte/lapsenne saisi 20€ rippilahjaksi?

Vierailija
08.08.2017 |

Onko 20€ ihan liian pieni määrä? Ollaan parikymppisiä opiskelijoita ja meille on syksymmällä tulossa vauva, niin "ylimääräinen" rahanmeno hieman stressaa meitä. Mietin sitäkin, että ollaan häihin viety pariskuntana vähintään satanen niin 20€ on siihen nähden melko vähän. Tosin ei kai 15 vuotias, joka asuu kotona edes tarvitse rippilahjaksi kauheasti? Juhlat pidetään rippikoululaisen äidillä ja ovat ihan tavallinen kahvitus (ei ruokaa), kun joku sitä kuitenkin kysyy.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi niitä aikoja kun rippilapselle veivät lahjoja lähinnä kummit ja hekin ostivat uusia virsikirjoja ja rippiristejä yms. Oma perhe osti yleensä rannekellon. Nyt oikeasti teini itse haluaa isot bileet, että voi tehdä ison tilin. Kukaan ei halua jättää rippikoulua käymättä ja syy tähän on pelkästään raha. Ja ihmiset kiltisti kantaa rahaa. Itse en vie rahaa enkä edes osallistu, koska ällöttää tuollainen ahneus. En tosin kuulu kirkkoonkaan.

Vierailija
22/24 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä summa. Lapsellani oli juuri rippijuhlat ja sai pääosin rahaa, summat vaihtelivat 20 €-150 € eikä mikään ollut toista huonompi. 150 € tuli sukulaisilta, eläkkeellä olevalta lapsettomalta pariskunnalta, 20 € tuli just nuorelta pariskunnalta.

Taivas varjele jos lapseni alkaisi jollekin naljailla saamistaan lahjoista, en edes pysty kuvittelemaan kuinka raivona olisin! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yksi kummi toi kukan, ei muuta, edes korttia. Lapsi oli iloinen, kun kummi pääsi paikalle, eikä tosiaan odottanut keneltäkään rahaa lahjaksi.

Eli 20 euroa on musta oikein hyvä, kukkakin riittäisi.

Vierailija
24/24 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok on. Jos on oivaltava tai itse tehty kortti, niin se enemmän jää mieleen.

Raha on kivampi kuin joku halpa hely joka ei ehkä ole saajan mieleen. Näistä kaksikymppisistä hän saa kivan summan kasaan hankkia jotain mitä on toivonut, vaikka soittimeen tai leiriin tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän