Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole enää sukulaisteni kanssa tekemisissä

Vierailija
08.08.2017 |

Kun eivät hyväksyneet elämääni

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä.

Vierailija
2/22 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä mielenkiintoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mahda mitään.

Vierailija
4/22 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat elämäsi hyväksymisellä? Myös sukulaisilla on omat mielipiteensä, ei niiden vuoksi kannata tehdä noin suuria päätöksiä. Vaikka mielipide-eroja on, voivat sukulaiset kuitenkin tukea sinua elämässäsi, jos ei nyt siis mistään rikollisesta ole kyse.

Minä katkoin välit aikoinaan perheeseeni, koska he eivät pitäneet silloisesta poikaystävästäni, ja kadun nyt asiaa suunnattomasti. Tosin välit pikkuhiljaa paranemassa!

Vierailija
5/22 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat elämäsi hyväksymisellä? Myös sukulaisilla on omat mielipiteensä, ei niiden vuoksi kannata tehdä noin suuria päätöksiä. Vaikka mielipide-eroja on, voivat sukulaiset kuitenkin tukea sinua elämässäsi, jos ei nyt siis mistään rikollisesta ole kyse.

Minä katkoin välit aikoinaan perheeseeni, koska he eivät pitäneet silloisesta poikaystävästäni, ja kadun nyt asiaa suunnattomasti. Tosin välit pikkuhiljaa paranemassa!

Ei ole mistään rikollisesta kyse mutta he huomauttelivat asioista, sanoivat ihan ääneen että halveksivat minua yms. Aina oli huono mieli kun siskon kanssa oli tekemisissä. Toinen sisko ei suostu edes puhumaan kanssani yms.

Vierailija
6/22 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok! Vaikka tilanteesi on sinulle tällä hetkellä hankala, ei kannata polttaa siltoja takanaan! Perheelläsi voi olla moninaise syyt olla hyväksymättä tilannettasi; esim vanhempasi voivat nähdä tilanteesi huonossa valossa, kun asiaa tarkastelee pidemmällä aikavälillä. Hekin tarvitsevat aikaa tilanteeseen sopeutumiseen. Anna perheellesi ja itsellesi aikaa!

Vierailija
7/22 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Myös omassa suvussani on ihmisiä, jotka aina siunailevat muiden tekemisiä ja tekemättä jättämisiä.

Ei sellaisten kanssa voi olla.

Vierailija
8/22 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en ole tekemisissä sukulaisteni kanssa, koska en hyväksy heidän elämäänsä. Yksi esim on huijari, joka teettää pimeää työtä virolaisilla. Voi myös ottaa suomalaisen nuoen kesätöihin, mutta jättää lopulta palkat maksamatta. Toinen on alkoholisti, joka sanoikin kyllä itsekin, että älkää tulko kylään, ei ole lasten paikka heitä näkemässä. Jossain joukossa on myös tuhopolttaja, joka polttaa kateuttaan toisten sukulaisten taloja, mutta minä en tiedä, kuka se sukulaisistani on - ainakin pari sukulaista tietää, kuka se on, muttei kerro edes poliisille, vaikka uhreissa on oman perheen jäseniä.

Minä olen ihan tavallinen ihminen, mutta nuo pitävät minua tiukkapipona, koska mielestään he ovat tavallisia.

Vierailija
9/22 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole alkoholisti, en ole ikinä käyttänyt huumeita enkä ole huijannut ketään, rikosrekisteri puhdas. Aivan muut syyt on heidän vihaamiseensa. He hyväksyvät nykyisen elämäni mutta vittuilevat asioista jotka tapahtuivat yli 20v sitten. Ap

Vierailija
10/22 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään ole tekemisissä. Syynä rahariidat ja kateellisuus. Niin turhia syitä elämässä.

Vierailija
11/22 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tajuaa vasta vanhetessaan (jos tajuavat), mikä on elämässä oikeasti tärkeää.

Vierailija
12/22 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun sukulainen katkoi välit meihin koska oli aivan itse päättänyt ettemme hyväksy häntä / valintojaan.

Tyrmäsi lukuisat yhteydenotot missä olisin halunnut puhua ja selvittää asioita/ mahdollisia väärinkäsityksiä. Minkä mahtaa kun toinen haluaa pysyä erossa. On vain hyväksyttävä ettemme olleet yhtä tärkeitä hänelle kuin hän oli meille.

Asioilla on usein toinenkin puoli, just saying 😊

Vierailija
13/22 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun sukulainen katkoi välit meihin koska oli aivan itse päättänyt ettemme hyväksy häntä / valintojaan.

Tyrmäsi lukuisat yhteydenotot missä olisin halunnut puhua ja selvittää asioita/ mahdollisia väärinkäsityksiä. Minkä mahtaa kun toinen haluaa pysyä erossa. On vain hyväksyttävä ettemme olleet yhtä tärkeitä hänelle kuin hän oli meille.

Minä kyllä mielelläni selvittäisiin asiat jos he ottaisivat yhteyttä mutta eivät he ota.

Vierailija
14/22 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä mielelläni selvittäisiin asiat jos he ottaisivat yhteyttä mutta eivät he ota.

Hmm.. Voisitko kuvitella itse ottavasi yhteyttä? 😊 Mikäli välirikko harmittaa, kannattaa ehkä toimia. Aika ja turha odottelu saattaa jopa paisuttaa asioita. Pahimmassa tapauksessa kun aikaa kuluu tarpeeksi, kynnys on liian suuri ja välit menevät iäti. Suosittelen ainakin harkitsemaan,sillä myöhemmin voi tulla katumapäälle.

Vierailija
15/22 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis sukulaiset ovat katkaisseet välinsä sinuun. Ilmaisit alussa hieman epäselvästi itseäsi; saa käsityksen, että sinä olet katkaisseet välisi sukulaisiin.

Jos itse mielelläsi selvittäisit asioita, ota toki itse yhteyttä heihin. Muutoinhan olette pattitilanteessa.

Vierailija
16/22 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vastaava tilanne. En jaksanut enää kuunnella halveksuntaa ja olkiukkoilua elämästäni. Nämä kamalat asiat joihin puuttuivat olivat mm kouluttautuminen, koulutusta vastaavan työn tekeminen, naimisiinmeno ja puoluekanta. Niiden perusteella minusta keksittiin asioita ja pilkattiin niin päin naamaa kuin selän takana. Paljon on kevyempi olo kun ei tarvitse koko ajan todistella noin kamalaa elämäntyyliä... Toki mieluummin ottaisin perheen joka tukee,tai edes olisi neutraali, mutta ikävä kyllä sain valita vain "ikuinen syntipukki ja paha ihminen" tai "ei kanssakäymistä" välillä.

Vierailija
17/22 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole alkoholisti, en ole ikinä käyttänyt huumeita enkä ole huijannut ketään, rikosrekisteri puhdas. Aivan muut syyt on heidän vihaamiseensa. He hyväksyvät nykyisen elämäni mutta vittuilevat asioista jotka tapahtuivat yli 20v sitten. Ap

Omilla asenteilla ja käytöksellä voi vaikuttaa. Esim. jos on hylännyt lapsensa adoptioon ja ivaa omaa lastaan kaikissa elämänkäänteissä, polttelee lapsen kirjeitä takassa ym., kyllä varmasti sukulaiset reagoivat aiheestakin. Asioilla on yleensä kaksi puolta.

Vierailija
18/22 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ammattivalittaja.

Vaikka sulla on ollut vaikeat välit siihen adoptioon antamaasi poikaan, hän on nyt kasvanut aikuiseksi. Itsekin olet aikuinen ja elät nyt uutta elämää.

Olisikohan nyt se hetki, että selvittäisit välisi pojan kanssa. Nyt voisitte jo olla tekemisessä toistenne kanssa, aikuisina. Se helpottaisi varmasti molempia, kun puhuisitte asiat selviksi.

Ja kun sisariasi hiertää juuri tämä asia, varmasti samalla korjaantuisi välisi myös sukulaisiin.

Vierailija
19/22 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vastatko ammattivalittajalle, se vaan innostuu lisää :/

Vierailija
20/22 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on liian lyhyt aika tuhlattavaksi ikävien ihmisten seurassa. 

jos vanhemmilta tai sukulaisilta ei saa empatiaa, ymmärrystä tai tukea elämään niin miksi olla tekemisissä?

Ystävät on kuitenkin se itse valittu perhe joka tarjoaa näitä asioita yleensä vielä mukavammassa ja samanhenkisessä seurassa. Helppo valinta :)