Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 27 vuotias enkä ole koskaan käynyt ulkomailla

Vierailija
07.08.2017 |

Olenko ainoa?

Ja siis nuorena kyse oli köyhyydestä, näin aikuisena ei ole koskaan tullut vaan mieleen, miksi pitäisi lähteä. Inhoan reissaamista muutenkin, olen kotihiiri.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse matkustaa, jos ei halua. Ei se ole mikaan itseisarvo. Itse tykkaan lomailla vaan Suomessa nykyaa (mutta asun ulkmailla). Maailma on kierretty pariin kertan, enka toki sita kadu, mutta ei se minun onnellusuuttani ole lisannyt. Kokemuksia joo.

Vierailija
22/46 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään maailman näkee paremmin ja turvallisemmin internetin välityksellä, ei tarvi matkustaa, itse olen maapallon jo kiertänyt useasti mutta nykyään tykkään seurata sen menoa ihan vaan kotisofvalta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

15/15: se pitää paikkannsa, et Suomi on erilainen vrt. Keski-eurooopa. Täällä on tosiaa vuosisataiset perinteet alistettuna olemisesta. Hallintokuöttuurin on vaikea jättää sen ikäviä piirteitä lyhyen itsenäisyyden aikana kun takana vuosisatoja alistamista. Periytuviä asioita. Myös NL jättänyt jälkensä Suomeen.

Vierailija
24/46 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulko mailla ei ole MITÄÄN hyvää pysy kotona ja juo kossuva!

Vierailija
25/46 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En paljoa kyllä ihmettelekään, jos ei osaa edes kirjoittaa 27-vuotias.

Vierailija
26/46 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin sen ikäisenä jo asunutkin kahteen otteeseen ulkomailla.

Matkailu avartaa. "The world is a book and those who don't travel read only one page"!

Välillä kannattaa pysähtyä arvostamaan mahdollisuuksia, joita on elämässään saanut, ja ymmärtää myös, että kaikki eivät ole olleet yhtä onnekkaita/etuoikeutettuja. Toisten elämään ovat saattaneet vaikuttaa köyhyys, sairaudet, sellaiset elämäntilanteet joita et ehkä osaa kuvitellakaan. Kirjaa ei kannata arvostella sen kannen perusteella. terv. 4

Vierailija
27/46 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottavaa että tommosia on oikeasti olemassa. Lapsena matkattiin joka vuosi jonnekkin ulkomaille ja kesäisin purjeveneellä vielä vähintään ahvenanmaalle ja usein ruotsiin asti. Muuten suht kattavasti maailma tuli nähtyä mutta afrikkaan ei menty koskaan.

Teidän perheessä tunnettiin sitten se klassikkolastenkirja

Kuulkaa, lapset- Milloinkaan- ei saa mennä Afrikkaan!

:D Barmalei ja Aisattuu jne... :)

Ohistan vaan!

Vierailija
28/46 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaassa pysyy aina turvassa, paitsi kotiväkivallan osalta,is Suomi on mustaa aluetta. Ulkomailla on erilaista, siellä on vapaampaa ja vauraamman oloista, etenki euroopassa. Suomalaiset ovat tutkitusti turvallisuushakuisempia, ku eurooppal. sekä haluavat ennakoitavuutta. Ehkä Suomi sopii sitte suomalaisille, Euroopan maissa on jonkin verran ennakoimattomampaa, mut samalla se lisää vapautta. Tosin ei sielläkään ole vallankumouksia.

Vierailija
29/46 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjaa asia. Matkustelu kuuluu yleissivistykseen. Eikä sitten mitään sellaista matkaa, missä olet suomalaisten keskellä ulkomailla. Käy nyt edes kymmenessä maassa. Tai viidessä.

Suomalaiset hakeutuu ulkomailla keskenään syömään kotoa tuotuja purkkilihapullia, juomaan maitoa ja syömään salmiakkia, kiroten samalla ulkomaanpellejä.

Vierailija
30/46 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lähees 40, en ole käynyt ulkomailla. Köyhyys syynä. Tiedän etten koskaan tule pääsemään, ei voi mitään.

Ei kukaan voi olla niin köyhä etteikö pystyisi säästämään vaikka Tallinnan-matkaan, halvin mahdollinen lauttalippu ja Onnibussilla Helsinkiin jos ei asuole siellä, paikan päällä ei tarvitse käyttää rahaa mihinkään jos pakkaa eväät kotoa. Eri asia sitten jos eion halua lähteä mutta kyllä itsekin opiskelijabudjetilla käyn useita kertoja ulkomailla, otan lennot sinne minne halvimmalla saa ja yövyn hostellin dormissa tai couch surfingin kautta ilmaiseksi jonkun kotona.

Vierailija
31/46 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tukehtuisin Suomessa, jos en pääsis välillä pois näkemään, millaisia ovat normaalit länsimaat. Euroopassa vaan reissaan, koska rakastan sitä. Varmaan muutankin, koska suomi-vihani on melko syvää laatua. Koen vain, et tällä maalla olis potentiaalia paljon parempaan, mut suomalaiset halutaan pitää tsaarin ja ruotsin ajan vuosisataisen hallinnon perinteiden mukaisesti alistetuimpana kaikista eurooppalaisista kansoista. Tukehduttava paikka.

Tarkennahan mitä tarkoita käsitteellä "normaalit länsimaat" 

hah hah hah

Vierailija
32/46 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se matkailu nyt niin ihmeellistä ole, ainakaan jos joutuu olemaan tosi pienellä budjetilla koko ajan. Jos olet Suomessa siipi maassa ja mieliala on huono, niin olet sitä ulkomaillakin. Tietysti maisemat on erilaiset ja ihmisvilinä on monissa paikoissa toista kuin Suomessa, eli onhan se vaihtelua. Lentäminen on sitten vielä oma ärsytyksen aiheensa, jos ei siitä tykkää.

Vierailija
33/46 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15/15: se pitää paikkannsa, et Suomi on erilainen vrt. Keski-eurooopa. Täällä on tosiaa vuosisataiset perinteet alistettuna olemisesta. Hallintokuöttuurin on vaikea jättää sen ikäviä piirteitä lyhyen itsenäisyyden aikana kun takana vuosisatoja alistamista. Periytuviä asioita. Myös NL jättänyt jälkensä Suomeen.

Neukkula on jättänyt jälkensä; yli 70 vuotta tasapainoilua idän ja lännen välissä varoen suututtamasta Neuvostoliittoa. Sinä aikana on ehtinyt muodostua tietynlainen toimintakulttuuri hallintoon, joka varmaan ei pyyhkiydy pois tuosta vain muuttuen täysin avoimuutta ja vapauksia arvostavaksi.

Vierailija
34/46 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tukehtuisin Suomessa, jos en pääsis välillä pois näkemään, millaisia ovat normaalit länsimaat. Euroopassa vaan reissaan, koska rakastan sitä. Varmaan muutankin, koska suomi-vihani on melko syvää laatua. Koen vain, et tällä maalla olis potentiaalia paljon parempaan, mut suomalaiset halutaan pitää tsaarin ja ruotsin ajan vuosisataisen hallinnon perinteiden mukaisesti alistetuimpana kaikista eurooppalaisista kansoista. Tukehduttava paikka.

hah hah hah

Mm. Ihmisten vapaus päättää enemmän omista asioista. Suomessa valtio puuttuu kiistatta hyvin paljon ihmisten elämään. Kts. Nanny State Index, eli holhousvaltioindeksi, jonka Suomi voitti jälleen ylivoimaisesti. Toissa vuonna Hs myös uutisoi asiasta. Vauraus, näkyy aina silmään suurempana, kun euroopassa olen, hyvin monien maiden kaupungeissa olen käynyt. Ei siitä tartte suuttua, jos suomee arvostelee. Suuttumisen oikea kohde on poliitikot. Suomalaisis ei ole ihmisinä vikaa, vaan vika on politiikassa.

Vierailija
35/46 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta pois tai muuta Suomi sellaiseksi kuin haluat. Vai kiehtooko hyvä sosiaaliturva ja maksuton koulutus sittenkin niin paljon, ettet halua mamuksi? Typerää tuollainen ruikutus, jos ei viitsi itse tehdä asioiden eteen mitään, vaikka siihen olisi mahdollisuus.

Vierailija
36/46 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä matkustelin ennen paljonkin mutta en enää viitsi. Menee minne tahansa niin joka paikassa on mölyäviä äh-lämeitä.

Vierailija
37/46 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta pois tai muuta Suomi sellaiseksi kuin haluat. Vai kiehtooko hyvä sosiaaliturva ja maksuton koulutus sittenkin niin paljon, ettet halua mamuksi? Typerää tuollainen ruikutus, jos ei viitsi itse tehdä asioiden eteen mitään, vaikka siihen olisi mahdollisuus.

Politiikkaan en kpskis pitkällä tikullakaan sen toimintatapojen vuoksi. Ne joiden tehtävä on johtaa maata ja siitä kiinnostuneita, niiden tehtävä on myös tehdä se hyväksi. Sos. turva on eur. maissa tasan yhtä hyvä. Itse asiassa suomalainnen sos. turva ei ole huppua, sillä suomi saa jatkuvasti huomautuksia eu-neuvostolta sen heikpsta tasosta, ja kplutus, se on samal tapaa ilmaista vähint. pohjoismaissa. Mm. Saksakaan ei ole luokkayhteiskunta, siellä ihmiset ei eriydy koulutukses taustan vuoksi. Briteis niin on melko paljon, mut se on poikkeus ollut Thatcherin ajoista lähin.

Vierailija
38/46 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni tapasi minut 36-vuotiaana. Hän ei ollut koskaan käynyt ulkomailla. Hänen kaveripiirinsä tässä kaupungissa oli sitä tyyppiä, jonka elinpiiri ei ulotu kotikulmia kauemmas vaan kodin, baarin ja silloin tällöin työpaikan lisäksi käydään korkeintaan nakkarilla. Jaa, taisi se porukka joskus päästä Ruotsin-laivalle asti.

Minun kanssani mies pääsi sitten vihdoin matkustelemaan, olemme käyneet nyt kymmenen vuoden ajan Euroopan eri maissa kesäisin. Yksi miehen kavereista on uskaltautunut mukaamme myös toisinaan ja on nyt innokas matkailija. Jostain syystä tuo kaveriporukan "pomo" vain on sellainen, että hän on saanut latistettua muidenkin halun tehdä jotain repäisevää, ja kun se on jatkunut lapsuudesta asti, sitä asetelmaa on vaikea ruveta muuttamaan aikuisenakaan ilman minunlaistani ulkopuolista sysäystä. Jotenkin tulee hänen ja perheensä yhteydessä mieleen sellaiset asiat kuin narsismi ja totaali-wt.

Vierailija
39/46 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään matkustamisesta ja käytän siihen laannu ja rahani. Ei kaikkien ole pakko reissata jos ei halua. Suosittelen kokeilemaan mutta ei kaikeka tarvitse myöskään kokeilla. Jos asia ei häiritse itseäsi niin ei muuta kuin nauttimaan olosta kotona.

Vierailija
40/46 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hah hah hah

Menkää persut ja muut matkustamattomat tarpeeksi moniin eur. maihin matkustelemaan ja pitäkää silmänne auki, niin saatatte nähdä jopa sen ulkomailla, et siellä ei ole umpihumalaisia katukuvassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän