Eipä ole mies lämmittämässä saunaa
Tosi kiva. Kun remontoimme kylpyhuonetta ja saunaa, mies halusi puukiukaan. Sanoin jo silloin, etten halua puukiuasta, koska sen lämmittäminen on niin vaivalloista ja tuo roskaa. Ei suostunut edes siihen, että laittaisimme sähkökiukaan puukiukaan viereen, koska puusaunan tunnelma menee kuulemma pilalle.
No, hän valitti, että voi lämmittää saunan vaikka joka päivä, jos niin haluan. No, suostuin, vaikka tiesin, että se on virhe.
Nyt mulla on toiseksi viimeinen lomapäivä, mies työmatkalla, eikä sauna lämpene. Tiesin, että tässä käy näin. Onpa mukavaa rentoutua, kun pitää puita kantaa, sytyttää kiuas ja lisätä puita ja siivota lattiaa puun roskista, kun voisi vaan vivusta kääntää ja odottaa hetki...
Kommentit (37)
Voi kamala. Laita tulet kiukaaseen ja nauti kaikessa rauhassa palavan puun tuoksusta.
PS. Unohdit tuhkien tyhjennyksen.
Antaisin mitä vain, että saisin puukiukaan, mutta kerrostalossa pitää tyytyä sähköön :)
Vai että odotti ap miehen lämmittävän saunaa silloinkin kun on työmatkalla.
Telttasauna sähkökiukaalla. Ja talvella sen voi pitää autotallissa ja saunoa siellä. Mikesi kesälläkin.
https://kp24.fi/uutiset/339910/Telttasaunan-l%C3%B6ylyt-yll%C3%A4tt%C3%…
Joo. Älä ikinä luota mieheen on minun neuvoni. Meillä mies halusi 2 kerroksisen ison talon, minä sanoin etten halua kun en jaksa Siivota. Mies uhosi kuinka hän kyllä siivoaa yläkerran, pesee vessan ja imuroi kerran viikkoon. Arvaa monta kertaa on tehnyt tässä 6 vuoden aikana? Niin, silloin kun muutettiin.
Miehen täytyy lopettaa työssä käynti.
Onko VOKia lähellä sieltä löytyy hyviä lämmittäjiä ja selänpesijöitä
-kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Älä ikinä luota mieheen on minun neuvoni. Meillä mies halusi 2 kerroksisen ison talon, minä sanoin etten halua kun en jaksa Siivota. Mies uhosi kuinka hän kyllä siivoaa yläkerran, pesee vessan ja imuroi kerran viikkoon. Arvaa monta kertaa on tehnyt tässä 6 vuoden aikana? Niin, silloin kun muutettiin.
Kannattaisi sitten varmaan jo pikkuhiljaa lopettaa tuo kynnysmattoilu.
Huolella tehty lämmitys niin puukiuas lämpiää melkein nopeammin kuin sähkökiuas. Ei kiitos ikinä enää sähkösaunan terävää ja kuivakkaa löylyä, ellei ole pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, voishan sitä tietysti erota vain siksi ettei mies siivoa yläkertaan, mutta en nyt kuitenkaan taida.
Vierailija kirjoitti:
Huolella tehty lämmitys niin puukiuas lämpiää melkein nopeammin kuin sähkökiuas. Ei kiitos ikinä enää sähkösaunan terävää ja kuivakkaa löylyä, ellei ole pakko.
Hyvä sähkösauna olisi ollut kätevämpi, nopeudella ei niin väliä. Järkevää oli laittaa 1000 euroa puukiukaaseen, kun sillä summalla olisi saanut todella hyvän sähkökiukaan.
Sinulle, joka sanoit tuosta talosta. Jeps, tätä samaa tämä just on....
Minä voin tulla saunan lämmittämään aina miehen ollessa poissa ;)
Voidaan myös makuuhuoneen hommat hoidella, kun ei se mies varmaan sielläkään mitään tee.
M22
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, voishan sitä tietysti erota vain siksi ettei mies siivoa yläkertaan, mutta en nyt kuitenkaan taida.
Turha siis valittaa, kun kerran tyydyt tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Kuka hakkaa halot?
Halkoja on sentään pinottuna, mutta niistä pitäisi hakata pienempiä sytykkeitä...
Taannoin vuokralaiset soittivat mökiltäni mistä nappulasta sauna laitetaan päälle. Naurua pidellen sitten selitin, että avaatte kiukaan luukun ja laitatte ne puut sinne palamaan.
Mikä siinä lämmittämisessä siis on niin vaikeaa? Jos haluat ap mennä saunaan?
En tajua tota roskaamista, ei meillä kyllä koivuklapeistä mitään ylenmääräistä roskaa tule takassa eikä puulämmitteisessä saunassa. Vähän joo, mutta pari pyyhkäisyä harjalla. Ja voithan sä jättää sotkun sit miehelle.
Puulämmitteinen kiuas lämpenee tosi nopsaan ja löyly on ihana. Paljon parempi kuin sähkösaunassa.
Ymmärrän ettet halunnut puulämmitteistä, mutta etkö nyt pysty nielemään kiukkua vaikka tän yhden kerran jos kerran saunaan haluat? Meillä lapsetkin osaa lämmittää saunan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha siis valittaa, kun kerran tyydyt tilanteeseen.
Ahaa. Eli mikään asia mikä ei ole tarpeeksi iso jotta eroaisi, mutta siihen on tyytymätön, niin siitä ei saa mainita, ei ikinä kellekään? :D noo, toivottavasti noudatat tuota omassa elämässäsi. Sanot itsesi heti irti kun työkaveri ärsyttää jne ;)
Ei kai tähän muukaan auta kuin jssap