Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eipä ole mies lämmittämässä saunaa

Vierailija
07.08.2017 |

Tosi kiva. Kun remontoimme kylpyhuonetta ja saunaa, mies halusi puukiukaan. Sanoin jo silloin, etten halua puukiuasta, koska sen lämmittäminen on niin vaivalloista ja tuo roskaa. Ei suostunut edes siihen, että laittaisimme sähkökiukaan puukiukaan viereen, koska puusaunan tunnelma menee kuulemma pilalle.

No, hän valitti, että voi lämmittää saunan vaikka joka päivä, jos niin haluan. No, suostuin, vaikka tiesin, että se on virhe.

Nyt mulla on toiseksi viimeinen lomapäivä, mies työmatkalla, eikä sauna lämpene. Tiesin, että tässä käy näin. Onpa mukavaa rentoutua, kun pitää puita kantaa, sytyttää kiuas ja lisätä puita ja siivota lattiaa puun roskista, kun voisi vaan vivusta kääntää ja odottaa hetki...

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voin tulla saunan lämmittämään aina miehen ollessa poissa ;)

Voidaan myös makuuhuoneen hommat hoidella, kun ei se mies varmaan sielläkään mitään tee.

M22

Onpas mautonta

Vierailija
22/37 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka hakkaa halot?

Halkoja on sentään pinottuna, mutta niistä pitäisi hakata pienempiä sytykkeitä...

Sehän on mukavaa puuhaa. Usein tulee hakattua kerralla viikon tai parinkin sytykkeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi kiva. Kun remontoimme kylpyhuonetta ja saunaa, mies halusi puukiukaan. Sanoin jo silloin, etten halua puukiuasta, koska sen lämmittäminen on niin vaivalloista ja tuo roskaa. Ei suostunut edes siihen, että laittaisimme sähkökiukaan puukiukaan viereen, koska puusaunan tunnelma menee kuulemma pilalle.

No, hän valitti, että voi lämmittää saunan vaikka joka päivä, jos niin haluan. No, suostuin, vaikka tiesin, että se on virhe.

Nyt mulla on toiseksi viimeinen lomapäivä, mies työmatkalla, eikä sauna lämpene. Tiesin, että tässä käy näin. Onpa mukavaa rentoutua, kun pitää puita kantaa, sytyttää kiuas ja lisätä puita ja siivota lattiaa puun roskista, kun voisi vaan vivusta kääntää ja odottaa hetki...

Epäilen tätä false flagiksi.

Tosin, kai puukiukaan lämmitys on jollekulle käsittämätön ponnistus, jotain ei tapahdu nappia painamalla. Mutta ap itse alistui miehensä tahtoon, joten miehensä tahdon mukaan eletään, kanna puita ja tuhraa tulet siihen kiukaaseen. Tai anna olla ja käy suihkussa, kun  on niin vaikeeta.

Vierailija
24/37 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Telttasauna sähkökiukaalla. Ja talvella sen voi pitää autotallissa ja saunoa siellä. Mikesi kesälläkin.

https://kp24.fi/uutiset/339910/Telttasaunan-l%C3%B6ylyt-yll%C3%A4tt%C3%…

Voiko tuollaista muka käyttää autotallissa?Riippuu tietysti ilmanvaihdosta, mutta itse en kyllä uskaltaisi jatkuvassa käytössä, sillä autotalleja ei ole suunniteltu sellaiseen kosteuteen mitä saunasta lähtee.

Vierailija
25/37 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen monestikin pihan perällä olevan puusaunan lämmittänyt, ei oo iso homma. T: N 41v

Vierailija
26/37 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voidaan myös makuuhuoneen hommat hoidella, kun ei se mies varmaan sielläkään mitään tee.

M22

Onpas mautonta

Herrasmies tarjoaa apua ja se on sitten mautonta, kumma kun ei mikään kelpaa.

Vierailija
27/37 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanna tarvittavat halot saunaan valmiiksi. Siitä sitten lisäilet tarpeen mukaan. Ei luulis niin valtavasti roskaa tulevan yhdestä kantokerrasta. Kai sulla joku kori on. Kiukaan saa ihan hyvin sytytettyä tuohella ja jopa sanomalehdellä, ei sinne mitään pikkulastuja tarvi hakata.

Vierailija
28/37 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lämmitän pihan perällä olevan saunan kolmesti viikossa. Mies hoitaa homman vaan jos on pakko, ei tykkää saunasta yhtään. Mut suihkua ei ole ja mulle saunanlämmityspuuhat on lähinnä rentouttavia hetkiä ja muistuttavat lapsuuden ihanista hetkistä, kun veljen kanssa opeteltiin saunaa lämmittämään ja kuinka koko perhe yhdessä aina mentiin sinne. Ja se valmistelu, koen, että teen hyvää koko perheelle. Meillä ei edes tule vesi saunalle, vaan pitää kantaa päätalosta sisältä saakka.

Joskus jos oikeen kovasti laiskottaa, niin maksan koko porukan uimahalliin tai kylpylään saunapäivänä.

N42

Vierailija
29/37 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puukiukaan lämmittäminen, tulen tuijottaminen sekä savun tuoksu on jopa meditatiivista, ja puukiuas tarjoaa parhaat löylyt. Munakennoja tai maitotölkki tms. sytykkeeksi ja tunnin sisällä on lempeän lämpimät löylyt valmiina. En ikinä vaihtaisi sähkökiukaaseen.

Eikä niitä "roskia" ja tuhkia pesästä tarvitse lähimainkaan joka kerta siivota.

Ap, asennetta kehiin! Ei me ihan kaikkeen miehiä tarvita!

Vierailija
30/37 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsitkö saunaan?

Vierailija
31/37 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M22

Onpas mautonta

Tervetuloa av-palstalle. Opit varmasti pian tavoille.

Vierailija
32/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps. Kaivoin tämän ketjun uudelleen.

Silloin jaksoin tosiaan itse sytyttää sen, mutta nyt, kun on taas lomapäivä... Tekisi mieli mennä päiväsaunaan, mutta mies on töissä. Nyt pitäisi tuossa kuumuudessa hakea puita pihalta, koska sisältä ne on loppu. Huoh.

Olen edelleen sitä mieltä, että sähkösauna olisi parempi. Nykyäänhän on niitä ihania pylväskiukaita, joista tulee todella hyvät löylyt.

Vierailija
33/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa saunoa, ap istua höyrykeittimessä.

Vierailija
34/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tokihan miehen tahtoa tulee noudattaa kun on sellaisen aarteen saanut huijattua itselleen. Eikun puuta pesään, melaa mekkoon ja olet tyytyväinen :D :D :D

Vierailija
35/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä on molemmat. Talvella saunotaan nappia painamalla ja näin kesällä nautiskellaan pihasaunan pehmeistä löylyistä. Ai että tykkään!

Vierailija
36/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi meillä on molemmat. Talvella saunotaan nappia painamalla ja näin kesällä nautiskellaan pihasaunan pehmeistä löylyistä. Ai että tykkään!

Meillä sama. Tosin, mä itse en mielelläni sauno siinä sähkösaunassa. Puukiuas on vaan niin paras.

Meillä on myös puulämmitteinen talo (leivinuuni + takka). En ole ikinä nähnyt mitään ongelmaa puiden tekemisessä / kantamisessa. Roskaa tulee vähän, mutta sitä varten on harja + rikkalapio.

Vierailija
37/37 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta, onko kukaan laittanut kiukaita vierekkäin? Kärsiiköhän se sähkökiuas siitä, jos puukiuas helottaa kuumana vieressä?