Suurin osa Finnairin lentoemännistä on keski- iän ylittäneitä naisia.
Miksi nuoria naisia ei näy missään? Eikö uusia lentoemäntiä enää palkata vai? *ihmettelijä*
Kommentit (31)
Älkää sitten ruikuttako veronmaksajien rahoilla elelystä jos itse haluaa pois töistä kaikki yli 35 v..
Olen viimeisen 15 aikana lentänyt pelkästään Finnairilla (ja jokunen codeshare-lento mukana toki myös) ja aina palvelu on ollut hyvää ja ystävällistä. Sen puolesta ihmettelen, että täällä moititaan Finnairin palvelua. Olen ollut jopa parilla lomalennollakin ja silloinkin palvelu on ollut ystävällistä.
Vai onko muilla yhtiöillä jotain ylimääräisiä palveluja (niskahierontaa tms) mitä Finnair ei tarjoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikissa työpaikoissa suurin osa on keski-ikäisiä, koska heitä nyt vain on enemmän. Hyvä vain, ettei Finnair monien muiden lentoyhtiöiden tapaan pidä mitään paino- ja ulkonäkökriteereitä henkilökunnalle, saati potki työntekijöitä pihalle tietyn iän jälkeen. Se, että lentoemäntien täytyy näyttää misseiltä, on ihan käsittämätön jäänne ajalta, jolloin ainoastaan sikariporras matkusti lentokoneella.
Olen samaa mieltä. Olisi kohtuutonta, jos olisi paino- ja ulkonäkökriteerit lentoemännillä. Mutta saahan sitä ihmetellä, että eikö Finnairilla ole enää nuoria lentoemäntiä.
Pitäähän nyt miehellä olla edes se ilo, että saa ihailla kauniin ja huolitellun lentoemon kupeita ja sääriä. Finskillä tämä nyt ei oikein toteudu.
Pystyisitkö yhtään perustelemaan, miksi miehille pitäisi erikseen suoda tällainen ilo? Lentolippuun ei tällaista palvelua sisälly, ja lipun hinta on sama myös naismatkustajille. Kuten aiemmin on jo todettu, nuorten ja kauniiden lentoemäntien suosiminen tarkoittaa käytännössä potkuja, kun tietty ikä tai vaa'an lukema täyttyy. Aika kova hinta siitä, että joku satunnainen matkustaja saa töllistellä. Maksa pääsymaksu strippibaariin, niin saat katsella koko rahan edestä naisten kupeita ja sääriä.
Saahan toki naisetkin ihailla niitä stuertti-håkaneita. Koen itse lentämisen epämukavaksi (väsymys, ahtaus, melu), että jollain täytyy pitää mieli virkeänä. Pettymys onkin suuri, kun käytävää ravaakin parhaat vuotensa nähnyt maatiasemo. Kai niille olisi korvaavia hommia lentoasemilla?
Yölennot vaativat topakkaa otetta matkustajiin. Ei siinä nuoret naiset pärjää. Sukulaistyttö oli Finnairin lentoemäntä kunnes sai kaksi lasta vuoden ikäerolla. Ei järjestynyt hoito. Miehelläkin paljon yötöitä ja matkoja.
En ymmärrä Finnairin henkilökunnan haukkumista. Olen viime vuosina lentänyt Finnairin lisäksi ainakin BA:lla, KLM:llä, Lufthansalla, Air Berlinillä ja SASilla. Ei niillä saa todellakaan sen ystävällisempää tai parempaa palvelua kuin Finnairilla. Päinvastoin, esim. Lufthansalla oli tosi tympeä palvelu Finnairiin verrattuna.
Palavelu on aina ollut Finnairilla ystävällistä ja ammattitaitoista, ei siinä mitään. Mutta joskus ajattelin, että lentoemännän työ on nuorten naisten unelmatyö. Mutta nuoria naisia ei näy Finnairin palveluksessa enää.
Oli aika tuiman näköinen rouva tuo eräs julkkis-emo, jonka avioeroa ja eron jälkeistä epäsopua ja riitaa ex-miehen uuden liiton kanssa runsaasti lehdissä puitiin. Ikä alkaa jo 5-selkä varmaan. Kyllä oli vuodet tarttuneet varteen...
Vierailija kirjoitti:
Finnairilla oli kahdeksan vuoden jakso, jolloin ei rekrytoitu uusia matkustamotyöntekijöitä. Siksi.
Ehkäpä tämän tasoisena ongelmana onkin juuri ne keski-ikäiset lentotädit. Ennen ymmärsivät poistua ajoissa. Nykyiset palkkaukset ja sen suomat edut pitävät ne pulleroiset siellä meidän muiden kiusaksi. Lentoemäntien pitäisi olla kuin missejä; ura kestää vain jonkin aikaa. Tilaa nuoremmille.
Ei lentoemännän työ ole enää yhtä houkuttelevaa kuin joskus aikaisemmin. Ennen matkustelu oli kallista ja siksi lentoemännät saivat nähdä maailmaa enemmän kuin muissa ammateissa työskentelevät. Nykyisin myös toimintaa on tehostettu eikä kohteessa yleensä olla kuin korkeintaan yksi yö hotellissa ja aamulla lähdetään taas takaisin. Lentoemäntä on tarkoilija pienissä ja ahtaissa tiloissa, ei sen enempää. Lisäksi lentoemännän työ on vaikeasti yhdistettävissä pienten lasten vanhemmuuteen ja vaatii puolisolta ja puolison työltä paljon.
Eipähän leiju kuukautiskatkuja käytävillä.