Paljonko jää käteen palkasta?
Mun bruttopalkka 1500-verot, -työmatkakulut,-lastenpäivähoito, asuntolaina, niin jää ruokaan alle 300€/kk. Lapsia 3. Vakuutusmaksut, nettimaksut, ajoneuvovero, kiinteistövero, vesumaksut yms. On mulla mies, pienipalkkaisessa työssä hänkin. Joudun elämään luotolla. Työnteko ei kannata 😕
Kommentit (57)
Olen kahden lapsen vuoroviikkovanhempi. Ansiotulosta jää nettona käteen n. 3200 kuussa. Johonkin se raha menee (lue elämiseen) kun joskus saan säästöön satasia kuussa, joskus joudun ottamaan sieltä säästöistä.
Eroaminen on kallista :)
Nettona riippuen lisistä ja tunneista 1200-1400 yleensä. Asun kaksistaan miehen kanssa joten kulut menee puoliksi. Ja pelkästään tuostakin palkasta minulla jää säästöön joka kuukausi n. 500e kaikkien menojen jälkeen, miehellä enemmän koska isompi palkka.
Brutto 3000, netto 2000, kämppä 900. Saan säästöön n. 500 vaikka tiukkaa välillä tekee mutta pyril olla ottamatta sääatöistä
Netto noin 3000. Säästän 1000, minkä jälkeen jää noin 2000 menoihin.
ahdistaa kirjoitti:
Mun bruttopalkka 1500-verot, -työmatkakulut,-lastenpäivähoito, asuntolaina, niin jää ruokaan alle 300€/kk. Lapsia 3. Vakuutusmaksut, nettimaksut, ajoneuvovero, kiinteistövero, vesumaksut yms. On mulla mies, pienipalkkaisessa työssä hänkin. Joudun elämään luotolla. Työnteko ei kannata 😕
Kannattais se jos oisitte jättäneet lapsiluvun yhteen. Ei kannata lisääntyä yli oman elatuskyvyn.
Nettopalkka on 2300, lisäksi lapsilisä yhdestä lapsesta. Miehen netto noin 3000. Meillä on kohtuullisesti asunto- ja mökkilainaa, varaa harrastaa ja matkustella. Kotona asuu myös täysi-ikäistynyt opiskeleva lapsi, eli yksi aikuinen jolla on menoja mutta ei tuloja. Pieni puskuriraha on säästötilillä, mutta pääsääntöisesti kaikki menee mikä tulee.
Mun brutto 2400, netto 1700. Lapsilisät lisäksi 200 eli yht 1900
Menot:
Mun osuus asumisesta 350
Ruoka 300
Bensa 100
Lapsen iltapäivähoito 140
Puhelinlaskut 15 (kahden lapsen liittymät, itelläni työsuhdepuhelin niin ei laskua siitä)
Lasten rahastot 70
Sanomalehti 28
Muuhun sälään menee ehkä 400 e kk (lasten viikkorahat, vakuutuslaskut, synttärilahjat, lapselle uudet kengät, katsastus ym)
Tossa oikeastaan pakolliset, saan säästöön kuukausittain 500 e. Säästetyllä rahalla voidaan käydä vuosittain matkalla. En ostele mielestäni mitään turhaa eikä ole yhtään osamaksua. Teen edullista kotiruokaa ja otan töihin eväät. En tupakoi. Ei ole lemmikkejä. Lapsiakin vain 2, koska koen ettei enempään ole rahaa. Eikä kyllä jaksamistakaan.
Palkasta reilu 3000€ käteen.
Siitä asuntolaina ja muut elämisen kulut, niin ylimääräistä jää reilu tonni kuussa.
Brutto 3300 netto 2400. Asuntovuokra, sähkö, netti ja puhelin vie noin tonnin joten noin 1400 euroa jää muihin ostosteluihin.
Verojen ja asuntolainan jälkeen käteen jää 3500 euroa. En ostele mitään turhuuksia, mutta matkustamiseen menee paljon rahaa.
Ei jää käteen mitään, viimeinen viikko vähintään joutuu lainaamaan kavereilta kun ei ole edes luottotietoja. Vittu kun tää kierre loppuis.
Vierailija kirjoitti:
Brutto 3300 netto 2400. Asuntovuokra, sähkö, netti ja puhelin vie noin tonnin joten noin 1400 euroa jää muihin ostosteluihin.
Oikeasti? Mulla brutto 4750 ja käteen jää 2900. Voiko todella olla että tienatusta 1450 eurosta jää nettona vain 500? Mun verotuksen pitäisi kyllä olla kohdallaan. Viime vuonna maksoin jotain 60€ jäännösveroja.
Ei mitään - vaimo vie kaiken liikenevän....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti? Mulla brutto 4750 ja käteen jää 2900. Voiko todella olla että tienatusta 1450 eurosta jää nettona vain 500? Mun verotuksen pitäisi kyllä olla kohdallaan. Viime vuonna maksoin jotain 60€ jäännösveroja.
Mulla brutto 4000, netto 2500. Viime vuonna sain satasen veronpalautuksia. Joten ekalla täytty olla kunnon vähennykset tai valehtelee.
Palkka nettona 1800€/kk. Siitä pois vuokra, pankkilaina, kulutusluottojen kuukausilyhennykset ja pakolliset menot. Käteen jää laskujen jälkeen keskimäärin 500€/kk. Työpaikalla lounasetu. Velkoja jäljellä noin 10000€, ei säästöjä mutta ei myöskään velkoja ulosotossa eikä luottotietohäiriöitä. Tiukilla on menty viimeiset 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla 4730 brutto, käteen 2920. Työeläkemaksut yms ovat nouseet vuoden alusta. Viime vuonna jäi käteen yli satasen enempi.
Valtion kemistillää on pääomatuloja 1000e vuosi