Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä äitejä, jotka pääsevät töistä klo 13-15 aikaan, mutta hakevat lapsen päiväkodista vasta juuri ennen kuin se sulkeutuu.

Vierailija
06.08.2017 |

Mikä siinä on niin vaikeaa noutaa se lapsi heti töiden jälkeen? Eikö se olisi pienellekin lapselle kiva, kun ei tarvitsisi notkua myöhään väsyneenä päiväkodissa..

Kommentit (308)

Vierailija
281/308 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuule, jos vanhempi vaikka harrastaa jotain? Tai jos vanhemmalla on aikuisten asioita johon lastaan ei mukaan halua. Itsehän en lapsia omista mutta vituttaa että te tarhatädit vingutte täällä asiasta joka helpottaisi teidän aikaisempaa kotiinlähtöä.. siitä maksetaan pitkä penni että kakarat saa sielä viiteen olla ja teille myös että siellä viiteen olette joten naamakii 😎

Ajatellaans tosiaan. Ne "tarhatäditkin" saattattaisivat haluta harrastaa jotain mutta eivät tietenkään voi, koska heille ei ole yhteiskunnan suurimmaksi osaksi kustantamaa lapsiparkkia tarjolla (ovat jo viideltä kiinni). Ne on toisaalta onneksi vaan tarhatätejä, ainaisesti nimettönää ja kasvotonta massaa. He voivat joustaa ja uhrata oman vapaa-aikansa ja perheaikansa, että toiset vanhemmat saavat omaa virikeaikaa. He nyt ovat niin lapsenomaisia itsekin, että siinähän se menee ihan ilolla lasten kanssa touhuillessa, saa oikeastaan kelvata heille harrastuksesta tarkemmin ajatellen. Kun on se palkkakin ja kaikkea. Ja sitten vasta kauppaan pitkää penniä kuluttamaan, siellä on tilaa kun muut on jo hyvää hyvyyttään käyneet jo neljältä!

Ja ihan ilomielin hoitavat niitä lapsia, joita edes omat vanhemmat eivät jaksa.

Vierailija
282/308 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ainakin jo niin kamala ikävä lapsia että en halua pitää hoidossa yhtään enempää kuin pakko. Ja sanokaapa rehellisesti te jotka vietätte omaa aikaa silloin kun lapset hoidossa; kuinka täysillä olette loppuillan lasten ja puolison kanssa (ilman kännykkää, somea)? Vierastan ajatusta laatuajasta; voihan kotitöitä yhdessäkin tehdä ja vaikka lenkille mennä (lapset pyörillä jne.)

Minäkään en ihan ole ymmärtänyt, miten se monen mainitsema pyykinpesu on sellainen kotityö, josta ei lapsen läsnäollessa selviä? Tai perustellaan, että kun tuo homma on tehty lapsen ollessa päiväkodissa, niin voi loppuillan keskittyä vain siihen lapseen... Keskittyvätkö nämä sitten sen kahden tunnin pesuohjelman ajan siihen itsestään pyörivään pyykkikoneeseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/308 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en ymmärrä, miksi työstänsä väsyneen, stressaantuneen ja turhautuneen vanhemman pitäisi hakea tarhapäivästään väsynyt, stressaantunut ja turhautunut lapsensa mukaan kauppareissulle. Kyllähän näitä toki näkee. Itkeviä ja parkuvia jälkikasvuja kaupassa kiristämässä kaikkien hermoja. Erittäin kasvattavaa kai sitten.

Ehkäpä se lapsi ei olisi väsynyt, stressaantunut ja turhautunut tarhapäivästä, jos hänet haettaisiin ajoissa kotiin...

Esim tunti sinne tai tänne ei vaikuta tuohon mitenkään. Moni ei ehdi hakea niin aikaisin että sillä olisi vaikutusta lapsen väsymykseen koska sillon ollaan töissä. Sitten jos vaikka sen jälkeen käy kaupassa sillä ei ole enää väliä muuta kun se että lapsi ei jaksaisi kaupassa mukana.

Vierailija
284/308 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuule, jos vanhempi vaikka harrastaa jotain? Tai jos vanhemmalla on aikuisten asioita johon lastaan ei mukaan halua. Itsehän en lapsia omista mutta vituttaa että te tarhatädit vingutte täällä asiasta joka helpottaisi teidän aikaisempaa kotiinlähtöä.. siitä maksetaan pitkä penni että kakarat saa sielä viiteen olla ja teille myös että siellä viiteen olette joten naamakii 😎

Ajatellaans tosiaan. Ne "tarhatäditkin" saattattaisivat haluta harrastaa jotain mutta eivät tietenkään voi, koska heille ei ole yhteiskunnan suurimmaksi osaksi kustantamaa lapsiparkkia tarjolla (ovat jo viideltä kiinni). Ne on toisaalta onneksi vaan tarhatätejä, ainaisesti nimettönää ja kasvotonta massaa. He voivat joustaa ja uhrata oman vapaa-aikansa ja perheaikansa, että toiset vanhemmat saavat omaa virikeaikaa. He nyt ovat niin lapsenomaisia itsekin, että siinähän se menee ihan ilolla lasten kanssa touhuillessa, saa oikeastaan kelvata heille harrastuksesta tarkemmin ajatellen. Kun on se palkkakin ja kaikkea. Ja sitten vasta kauppaan pitkää penniä kuluttamaan, siellä on tilaa kun muut on jo hyvää hyvyyttään käyneet jo neljältä!

En ajattele tarhan tätejä pätkääkään. Itse valinneet ammattinsa ja minä maksan siitä hoidosta mitä käytän.

Vierailija
285/308 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en ymmärrä, miksi työstänsä väsyneen, stressaantuneen ja turhautuneen vanhemman pitäisi hakea tarhapäivästään väsynyt, stressaantunut ja turhautunut lapsensa mukaan kauppareissulle. Kyllähän näitä toki näkee. Itkeviä ja parkuvia jälkikasvuja kaupassa kiristämässä kaikkien hermoja. Erittäin kasvattavaa kai sitten.

Ehkäpä se lapsi ei olisi väsynyt, stressaantunut ja turhautunut tarhapäivästä, jos hänet haettaisiin ajoissa kotiin...

Esim tunti sinne tai tänne ei vaikuta tuohon mitenkään. Moni ei ehdi hakea niin aikaisin että sillä olisi vaikutusta lapsen väsymykseen koska sillon ollaan töissä. Sitten jos vaikka sen jälkeen käy kaupassa sillä ei ole enää väliä muuta kun se että lapsi ei jaksaisi kaupassa mukana.

Sinä aikana siivotaan muuta, tehdään etätöitä ja aloitetaan ruuan laittoa tai käydään kaupassa

Vierailija
286/308 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ihmetellään kun päiväkodissa on ylisuuret ryhmät eikä hetkenkään helpotusta, kun jokaisella vanhemmalla on oikein hyvä syy pitää lasta hoidossa 7-18, kun pitää käydä kaupassa, kampaajalla, hierojalla, kasvohoidossa, kynsihoidossa tai ihan pakko nukkua päikkärit ja mulla on oikeus ja mulla on kuules hyvä syy.

Samaan aikaan se kakara on siellä hoidossa, pientenryhmässä 15 lasta ja isojen ryhmässä 26 lasta, mutta ONNEKSI vanhemmat saa käydä rauhassa kaupassa, kampaajalla, hierojalla, kasvohoidossa, kynsihoidossa tai saavat nukkua tunnin päikkärit kun niin kovasti väsyttää.

Ei jestas, miten sitä on ennen pärjätty.

Ennen pärjättiin niin että päiväkodin jälkeen lapset heitettiin isovanhemmille hoitoon tai keskenään pihalle leikkimään. Nyky isovanhemmat ei suostu enää hoitamaan lapsia useaa tuntia joka päivä ja lastensuojelu puuttuu jos laitat pienen lapsen yksin pihalle tai sisaruksen valvontaan.

Vierailija
287/308 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut koko ketjua, mutta on sellaisia ammatteja kuin esim. opettajat, joiden opetustyö voi loppua jo yhdeltä mutta silti täytyy vielä käyttää aikaa tulevan opetuksen suunnitteluun.

Vierailija
288/308 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvetin kiva. Olen siis töissä pelkästään sinun lapsesti takia sinne klo 17 asti, vaikka voisin olla töissä silloin kun lapsia on enemmän. Ja mitä sinä teet? Käyt kaupassa, kotona syömässä ja  nauttimassa ajasta ilman lapsia, samaan aikaan kun sinun lapsesi pitää toista ihmistä pois hänen kodistaan, pois kaupasta, pois syömästä jne:?

Hitto mitä pällejä.

Tajuatko että joillekkin tuo voi olla ainoa henkireikä ja aika levähtää? Mieti esim yksinhuoltaja jolla ei ole mitään tukiverkkoja ja lapsen kanssa pitää olla 24/7. Siinä väsyy kuka tahansa kun jo ydinperheessäkin on monella jaksamisen kanssa ongelmia. Lapsen etu on se että vanhempi jaksaa ja saa levähtää myös.

Vierailija
289/308 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen suuresti vanhempia jotka pitävät lapsiaan aina, AINA! Hoidossa niin pitkään kuin mahdollista ja lomatkin lapsi on hoidossa.. jotkut nämäkin on ryssiny ja jotkut jotka oikeasti tarvitsevat joustoa, esim 2h/pvä työmatkojen takia niin eivät saa... miltäköhän lapsestanne tuntuu kuin saisivat tietää ettei vanhempasi "halua" sinua kotiin..koska...

Nykyään ajatellaan vain omaa napaansa.. en yhtään ihmettele miksi jotkut lapset syrjäytyvät ja vaipuvat yksinäisyyteen ja lapsuusajan masennukseen. Jos rahaa on käydä salilla, kaupassa ym joka päivä niin on varaa myös maskaa ylimääräisistä tunneissa hoitomaksua! 

Vierailija
290/308 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ihmetellään kun päiväkodissa on ylisuuret ryhmät eikä hetkenkään helpotusta, kun jokaisella vanhemmalla on oikein hyvä syy pitää lasta hoidossa 7-18, kun pitää käydä kaupassa, kampaajalla, hierojalla, kasvohoidossa, kynsihoidossa tai ihan pakko nukkua päikkärit ja mulla on oikeus ja mulla on kuules hyvä syy.

Samaan aikaan se kakara on siellä hoidossa, pientenryhmässä 15 lasta ja isojen ryhmässä 26 lasta, mutta ONNEKSI vanhemmat saa käydä rauhassa kaupassa, kampaajalla, hierojalla, kasvohoidossa, kynsihoidossa tai saavat nukkua tunnin päikkärit kun niin kovasti väsyttää.

Ei jestas, miten sitä on ennen pärjätty.

Suuret ryhmäkoot ei ole vanhempien syy tai vastuulla. Se on päiväkodin ongelma ratkaista ja palkata lisää väkeä. En ole koskaan tavannut yhtä paljon työstään valittavia kuin päiväkodin työntekijät. Ja aina syy heidän mukaan on vanhemmissa

Vierailija
291/308 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helvetin kiva. Olen siis töissä pelkästään sinun lapsesti takia sinne klo 17 asti, vaikka voisin olla töissä silloin kun lapsia on enemmän. Ja mitä sinä teet? Käyt kaupassa, kotona syömässä ja  nauttimassa ajasta ilman lapsia, samaan aikaan kun sinun lapsesi pitää toista ihmistä pois hänen kodistaan, pois kaupasta, pois syömästä jne:?

Hitto mitä pällejä.

Tajuatko että joillekkin tuo voi olla ainoa henkireikä ja aika levähtää? Mieti esim yksinhuoltaja jolla ei ole mitään tukiverkkoja ja lapsen kanssa pitää olla 24/7. Siinä väsyy kuka tahansa kun jo ydinperheessäkin on monella jaksamisen kanssa ongelmia. Lapsen etu on se että vanhempi jaksaa ja saa levähtää myös.

Voihan se päiväkodin työntekijäkin olla yh. Milloin hän saa levähtää?

Vierailija
292/308 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitto mitä pällejä.

Hän saa levähtää sitten kun itse pääsee töistä ja laittaa sen lapsensa toiseen päiväkotiin niin että jättää sen sinne extra ajaksi. Näin me muutkin tehdään. En katso että päiväkodin työntekijällä on oikeus valittaa jos on itse valinnut ammattinsa ja saa maksun siitä. En tajua miksi he ajattelevat että on muiden työ vähentää heidän kuormaansa kun ei me muutkaan moista oleteta.

Vierailija
293/308 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei millä ole tuollaista ongelmaa? Jos perheessä on 2 vanhempaa, toinen käy kaupassa ja toinen hakee lapset. Tai sitten toinen käy kaupassa yksin myöhemmin illalla, esim. itse tykkään käydä illalla 20-21 maissa, saa tehdä ostokset ihanassa rauhassa, kun kaupassa on hiljaista. Mies hoitaa sillä välin lasten iltatoimet. Ja eihän siellä tosiaan joka päivä tarvii käydä, joten hyvin jää aikaa myös esim. vanhempien harrastuksille jne. Lapset on meillä hoidossa klo 8-16 (toinen vie, toinen hakee, siten saadaan lyhennettyä hoitopäivää).

Ja meillä päin myös isät osallistuvat aktiivisesti lastensa elämään, onneksi. :)

Vierailija
294/308 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei millä ole tuollaista ongelmaa? Jos perheessä on 2 vanhempaa, toinen käy kaupassa ja toinen hakee lapset. Tai sitten toinen käy kaupassa yksin myöhemmin illalla, esim. itse tykkään käydä illalla 20-21 maissa, saa tehdä ostokset ihanassa rauhassa, kun kaupassa on hiljaista. Mies hoitaa sillä välin lasten iltatoimet. Ja eihän siellä tosiaan joka päivä tarvii käydä, joten hyvin jää aikaa myös esim. vanhempien harrastuksille jne. Lapset on meillä hoidossa klo 8-16 (toinen vie, toinen hakee, siten saadaan lyhennettyä hoitopäivää).

Ja meillä päin myös isät osallistuvat aktiivisesti lastensa elämään, onneksi. :)

Kuulostaa siltä ihanalta maalaisjärjen käytöltä, mitä nykyään saa peräänkuuluttaa! :)

Vierailija
295/308 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo nyt ei vaan toimi kaikissa perheissä. Minä käyn töissä kaupan ja päiväkodin lähellä ja mies käy kauempana töissä. Lapsi joutuisi olemaan 30min pidempään päiväkodissa jos mies hakisi kun se että minä käyn ensin kaupassa ja haen lapsen ja miehen työmatka pitenisi vieläkin enemmän jos joutuisi löydä kaupassa. Helpompi on että minä haen lapset ja käyn kaupassa ja mies sitten tekee ruuan. Illalla ei lähdetä enään kauppaan kun sinne ajamiseen menee 30 min suunta eli tunti yhteensä. Lisäksi turhaa bensan jne kulutusta kun kauppa on minun työn ja päiväkodin välissä.

Meillä isä osallistuu muuten kyllä täysin arjen pyörittämiseen ja lasten kasvattamiseen.

Vierailija
296/308 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo nyt ei vaan toimi kaikissa perheissä. Minä käyn töissä kaupan ja päiväkodin lähellä ja mies käy kauempana töissä. Lapsi joutuisi olemaan 30min pidempään päiväkodissa jos mies hakisi kun se että minä käyn ensin kaupassa ja haen lapsen ja miehen työmatka pitenisi vieläkin enemmän jos joutuisi löydä kaupassa. Helpompi on että minä haen lapset ja käyn kaupassa ja mies sitten tekee ruuan. Illalla ei lähdetä enään kauppaan kun sinne ajamiseen menee 30 min suunta eli tunti yhteensä. Lisäksi turhaa bensan jne kulutusta kun kauppa on minun työn ja päiväkodin välissä.

Meillä isä osallistuu muuten kyllä täysin arjen pyörittämiseen ja lasten kasvattamiseen.

OK, kiitos selvennyksestä! Nyt muistan taas, miksi haluan asua kaupungissa palveluiden äärellä. Onko kaikilla tästä ongelman tekevillä siis ongelmana se, että kauppaan on 30 minuutin ajomatka ja käynti on siksi pakko tehdä työmatkan yhteydessä?

T. Se kaupassa klo 20-21 maissa kävijä

Vierailija
297/308 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OK, kiitos selvennyksestä! Nyt muistan taas, miksi haluan asua kaupungissa palveluiden äärellä. Onko kaikilla tästä ongelman tekevillä siis ongelmana se, että kauppaan on 30 minuutin ajomatka ja käynti on siksi pakko tehdä työmatkan yhteydessä?

T. Se kaupassa klo 20-21 maissa kävijä

Ei kyse ole aina siitä että asutaan kaukana kaupasta vaan siitä mikä teettää vähiten työtä. Lisäksi työajat voi olla erilaiset, koulun jälkeen voi olla menoja jne jne jne.

Vierailija
298/308 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ajattele tarhan tätejä pätkääkään. Itse valinneet ammattinsa ja minä maksan siitä hoidosta mitä käytän.

Ymmärrän. On tosiaan ehkä parempi ettet ajattele, puutteellisilla empatiataidoilla ei voi venyä tuon kummempaan suoritukseen. Pahoittelut siitä, että muistutin sinua heidän ihmisyydestään, se olikin melko radikaali ajatus.

Ehkä voisit kirjoittaa tämän juuri sanomasi vaikka lastesi opettajien jäähyväiskortteihin, kun he yksi toisensa jälkeen kyllästyvät lannan luomiseen ja vaihtavat ammattia. Toivottavasti et kuitenkaan tule tänne ruiķuttamaan pyöröovista karkailevista varhaiskasvattajista ja heidän sitoutumattomuudestaan työhönsä.

Vierailija
299/308 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole lukenut koko ketjua, mutta on sellaisia ammatteja kuin esim. opettajat, joiden opetustyö voi loppua jo yhdeltä mutta silti täytyy vielä käyttää aikaa tulevan opetuksen suunnitteluun.

Kasvatusalan ammattilaisena moni opettaja kuitenkin tietää, millaista on olla pitkä päivä ylisuuressa, enemmän tai vähemmän meluisassa lapsiryhmässä. Moni heistä tuskin pitää lastaan hoidossa yhtään enempää kuin on tarpeen.

Jotenkin hassua muutenkin, että koululaiselta vaaditaan paljon lyhyempää "työpäivää" kuin vuosia nuoremmalta päiväkoti-ikäiseltä. Kyllä moni kauhistelisi, jos ekaluokkalaisen koulupäivä kestäisi 8-9h, mutta 5-vuotiaan hoitopäiväksi se on ihan fine, kun muuten jää leikit kesken ja varhaiskasvatus saamatta.

Vierailija
300/308 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitto mitä pällejä.

Hän saa levähtää sitten kun itse pääsee töistä ja laittaa sen lapsensa toiseen päiväkotiin niin että jättää sen sinne extra ajaksi. Näin me muutkin tehdään. En katso että päiväkodin työntekijällä on oikeus valittaa jos on itse valinnut ammattinsa ja saa maksun siitä. En tajua miksi he ajattelevat että on muiden työ vähentää heidän kuormaansa kun ei me muutkaan moista oleteta.

Eihän päiväkodin työntekijä saa lastaan vuorohoitoon extra-ajaksi sen takia, että ehtii käydä kaupassa ja jumpassa ja kotona siivoamassa ja päikkäreillä töiden jälkeen..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän