Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä äitejä, jotka pääsevät töistä klo 13-15 aikaan, mutta hakevat lapsen päiväkodista vasta juuri ennen kuin se sulkeutuu.

Vierailija
06.08.2017 |

Mikä siinä on niin vaikeaa noutaa se lapsi heti töiden jälkeen? Eikö se olisi pienellekin lapselle kiva, kun ei tarvitsisi notkua myöhään väsyneenä päiväkodissa..

Kommentit (308)

Vierailija
1/308 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen joka ei ymmärrä. kai se on sitä laatuaikaa...muttei lapselle..

Vierailija
2/308 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, kun herännyt aamuyöstä neljältä mennäkseen viideksi töihin, niin on PAKKO ottaa pienet torkut duunin jälkeen. Olen kotona siis noin kahdelta, syön jotain ja nukun tunnin. Haen lapsen vähän ennen neljää. Mies on vienyt hänet aamulla yhdeksäksi.

Kokeilepa itse tehdä joskus epäsäännöllistä vuorotyötä, jossa on yövuoroja tai varhaisia aamuhukeja.

Niin ymmärrät sitten asian aika hyvinkin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/308 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs isiä, jotka tekevät samoin? Onko heille kuitenkin ok?

Vierailija
4/308 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen noin siksi että pääsen käymään rauhassa kaupassa. Kivempi se on kaikille kun lapsi ei huutoitke koko kauppaa läpi vaan leikkii päiväkodissa muiden kanssa missä viihtyy paremmin.

Vierailija
5/308 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on noin. Minä vien lapset tarhaan seitsemäksi ja yleensä haen neljältä. Vaimo voisi hakea lapset puoli kahdelta, mutta yleensä haku jää minulle.

Vierailija
6/308 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän.

T. Ylivilkkaan pojan äiti.

Vierailija
7/308 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ainoo tilaisuus vetää päivän jööti pönttöön?

8/308 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös rutkasti vanhempia, jotka eivät mene töihin, mutta piltti on päiväkodissa sen 10 tuntia/päivä. Ei en ymmärrä, miksi lapsia tehdään, jos on niin kova hinku päästä heistä eroon. Mitä pienempi, sen pidempiä päiviä hoidossa. "Lapsi viihtyy". "Lapsi on saamassa varhaiskasvatusta". "Siellä on niin kivaa". Pelkkää p-puhetta sanon minä, hoidon ja kasvatuksen ammattilainen. Omiani en koskaan vienyt päiväkotiin kärsimään kokopäiväisenä, vain neljää tuntia päivässä hoidossa, ja siinäkin oli puolet liikaa.

Anu Kilpijärvi

Vierailija
9/308 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä6630 kirjoitti:

On myös rutkasti vanhempia, jotka eivät mene töihin, mutta piltti on päiväkodissa sen 10 tuntia/päivä. Ei en ymmärrä, miksi lapsia tehdään, jos on niin kova hinku päästä heistä eroon. Mitä pienempi, sen pidempiä päiviä hoidossa. "Lapsi viihtyy". "Lapsi on saamassa varhaiskasvatusta". "Siellä on niin kivaa". Pelkkää p-puhetta sanon minä, hoidon ja kasvatuksen ammattilainen. Omiani en koskaan vienyt päiväkotiin kärsimään kokopäiväisenä, vain neljää tuntia päivässä hoidossa, ja siinäkin oli puolet liikaa.

Meillä lapsi on menossa aina innosta pinkeänä menossa päiväkotiin ja monesti lähdetään itkun kanssa kun ei tahdota jättää kivoja kavereita ja leikkejä kesken. Jos lapsi ei viihtyisi en todellakaan jättäisi yhtään ylimääräistä. - se joka jättää lapsensa päiväkotiin kauppareissun ajaksi.

Vierailija
10/308 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, kun herännyt aamuyöstä neljältä mennäkseen viideksi töihin, niin on PAKKO ottaa pienet torkut duunin jälkeen. Olen kotona siis noin kahdelta, syön jotain ja nukun tunnin. Haen lapsen vähän ennen neljää. Mies on vienyt hänet aamulla yhdeksäksi.

Kokeilepa itse tehdä joskus epäsäännöllistä vuorotyötä, jossa on yövuoroja tai varhaisia aamuhukeja.

Minä heräänkin 4.10, jotta ehdin viemään oman lapseni kuudeksi päiväkotiin ja avaamaan sitten ryhmäni ovet klo 6.30. T. Lastenhoitaja

Vierailija
11/308 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin töistä klo 15, isä klo 16 ja isä haki töiden jälkeen. Syy yksinkertaisesti se, että isän työpaikka päiväkodin vieressä, kotoa päiväkotiin 4 km ja minun työpaikka lyhyen kävelymatkan päässä kotoa. Jos olisin hakenut bussilla tai kävellen, ei aikaa olisi voitettu yhtään minuuttia, joten menin töiden jälkeen kotiin. Isä tarvitsi auton, koska tarvitsi sitä töissä päivän aikana. Lapset viihtyivät päiväkodissa, mielellään menivät sinne, mutta myös mielellään lähtivät kotiin. Joskus jouduin hakemaan bussilla isän työmatkojen vuoksi ja kotona oltiin aika lailla samoihin aikoihin kuin mitä olivat isänkin kanssa. Matka työpaikaltani päiväkotiin oli vähän lyhempi, kun se oli samalla suunnalla, joten itse kävelin sinne ja takaisin bussilla. Siinä tuli sitten vielä 500 metrin kävely lasten kanssa, koska ihan kodin viereen ei bussilla päässyt. Se oli ok, kyllä lapset sen jaksoivat, mutta ei se, että olisin mennyt hakemaan, olisi säästänyt yhtään aikaa. 

Vierailija
12/308 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa lapsikin sitten sitä laatuaikaa, kun äiti ei ole ihan naatti koko iltaa.

Vierailija
13/308 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän.

Jos ei edes itse jaksa ylivilkasta lastaan, niin miksi esim. niiden tarhakavereiden pitäisi jaksaa?

Vierailija
14/308 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän.

Lapsen väsymys voi pahentaa ongelmaa. Kannattaa ajatella.

Vierailija
15/308 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä6630 kirjoitti:

Miksi et tee työtäsi paremmin, jottei päiväkodissa olo olisi kärsimystä. Kotihoidetut muksut ovat muuten niitä kaikkein vaikeimpia täällä koulumaailmassa.

Vierailija
16/308 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä6630 kirjoitti:

Meillä lapsi on menossa aina innosta pinkeänä menossa päiväkotiin ja monesti lähdetään itkun kanssa kun ei tahdota jättää kivoja kavereita ja leikkejä kesken. Jos lapsi ei viihtyisi en todellakaan jättäisi yhtään ylimääräistä. - se joka jättää lapsensa päiväkotiin kauppareissun ajaksi.

Meille sanoi jopa päiväkodissa hoitajat, että tietysti kannattaa käydä kaupassa ennen lapsen hakua. Se, että lapsen hoitoaika päiväkodissa pitkittyy vartilla, jonka aikana hän leikkii ulkona tai sisällä ja viihtyy, on paljon parempi kuin että haen lapsen varttia aikaisemmin, ajetaan kauppaan, pyörähdetään kaupassa ja ajetaan päiväkodin ohi kotiin. Eikä tätä joka päivä ole. Meidän lasten hoitoaika oli n klo 7:15-16. 

Minun mielestäni kannattaa aina katsoa kokonaisuutta eikä yhtä tekijää. 

Vierailija
17/308 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotipäivä vaatii lapselta paljon. On silkkaa itsekkyyttä vanhemmilta pitää lastaan päiväkodissa pitempään kuin olisi tarve ihan vain, jotta saa olla ilman heitä töiden jälkeen. Sitten ihmetellään kun on paljon kiusaamista ja muita ongelmia. Pieni lapsi ei jaksa. Ymmärrättehän, itsekkäät vanhemmat! Miksi on niin vaikea ajatella asioita lapsen näkökulmasta?

Vierailija
18/308 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä6630 kirjoitti:

Meille sanoi jopa päiväkodissa hoitajat, että tietysti kannattaa käydä kaupassa ennen lapsen hakua. Se, että lapsen hoitoaika päiväkodissa pitkittyy vartilla, jonka aikana hän leikkii ulkona tai sisällä ja viihtyy, on paljon parempi kuin että haen lapsen varttia aikaisemmin, ajetaan kauppaan, pyörähdetään kaupassa ja ajetaan päiväkodin ohi kotiin. Eikä tätä joka päivä ole. Meidän lasten hoitoaika oli n klo 7:15-16. 

Minun mielestäni kannattaa aina katsoa kokonaisuutta eikä yhtä tekijää. 

Mutta jos puhutaan niistä, jotka hakevat lapsensa oikeasti vähän ennen sulkemisaikaa (tyyliin 16.55, kun päiväkoti menee kiinni klo 17), niin hoitajat eivät enää olekaan sitä mieltä, että käy vain ihan rauhassa kaupassa.

Vierailija
19/308 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen noin siksi että pääsen käymään rauhassa kaupassa. Kivempi se on kaikille kun lapsi ei huutoitke koko kauppaa läpi vaan leikkii päiväkodissa muiden kanssa missä viihtyy paremmin.

Huvittaa kaikki alapeukut tähän. Koska jos veisin lapsen kauppaan ja hän huutoitkee koko ajan niin saan valitusta ja mulkoilua siitä että lapsi häiritsee muita. Mutta samaa aikaa en saisi jättää lasta päiväkotiin 45 minuutiksi ylimääräistä. Meillä lapsi inhoaa kaupassa käymistä. Sielä on tylsää ja talvella haalareissa kuuma. Mutta onhan se todettu että Suomessa et voi voittaa mitä tulee lasten kasvatukseen. Ajattelet kaikkien parasta ja jätät lapsen päiväkotiin olet huono, raahaat lapsen kauppaan kun pitää viettää sitä "laatuaikaa" olet huono kun muut häiriintyy. Annat ilmaisen banaanin tai hedelmän lapselle kaupassa olet taas huono. Teet mitä teet niin aina olet paska äiti.

Vierailija
20/308 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse noin silloin, kun täytyy siivota oikein kunnolla. Samalla teen ruuan valmiiksi. Tämä on lapsellekkin mukava ratkaisu, kun saa leikkiä muiden kanssa eikä mököttää kotona, koska äiti vaan siivoaa eikä ehdi muuta. Se ei todellakaan ole minulle mitään "omaa aikaa," hiki hatussa puunaan kämppää puhtaaksi, että muun perheen on kiva tulla puhtaaseen kotiin, jossa ruoka valmiina. Miksi tästä olisi haittaa, kun lapsi kuitenkin viihtyy hoidossa, itkuopotkuraivareiden kanssa lähdetään kun on niin hauskaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi