Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ajat edellä ajavan puskurissa kiinni, jos et aio ohittaa?

Vierailija
06.08.2017 |

Se, että teet kiusaa liian hitaasti ajaville, on huono selitys. Miksi haluat kiusata takana tulevia? Ärsyttävää, kun ohituspaikkoja yhden auton ohittamiseen on vaikka kuinka, mutta kun neljä autoa ajaa niin että ovat kuin juna, niin niitä ei ole turvallista enää ohittaakaan. Se on kuitenkin pitempi letka jo kuin joku rekka. Mene ohi, jos et mene, jätä väli, että muut pääsevät ohittamaan turvallisesti yhden kerrallaan. Eikä nyt puhuta siitä, että ei ole turvallista ohituspaikkaa, vaan nimenomaan siitä, että ohi pääsisi yhdestä autosta helposti.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs paljon ajava ja todella lähellä roikkuva tuttavani perusteli tuota seuraavilla syillä:

- Edellä ajava on sakkorysä, jos ajetaan tutkaan.

- Hirvikolarin sattuessa on turvallisempi olla takimmaisessa autossa kuin siinä törmäävässä.

- Polttoainetta menee vähemmän, kun ajaa toisen imussa.

Siis mitä? Eihän tuossa ole mitään järkeä. En ymmärrä yhtäkään syytä.

Vierailija
22/33 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen on laumasielu. Koomisia nämä kolmen neljän auton suomalaiset liikenneruuhkat :D

Sitäpä juuri. Suomalainen voisi oppia ottamaan vähän huumorillakin näitä asioita, eikä viikosta toiseen tehdä vastaavia aloituksia. Asialle, kun ei mitään voi. Jos tuollainen perässä roikkuminen häiritsee tehdään niitä omia arvoita asian suhteen ja ajetaan esim. sivuun tai selkeästi annetaan merkki vilkulla mene ohi. Ainakin minun aikana autokoulussa opetettiin miten ilmaistaan ohittamisen olevan turvallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan näin varmistaa, että edellä ajava näkee autoni olevan Audi.

Ihan uteliaisuudesta, miksi se ketään kiinnostaisi? 😀

Koska olen Audi-kuski, niin täytyyhän sen kiinnostaa. Ainakin minua.

Vierailija
24/33 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ruvennut käyttämään rekkamiesten konstia: tuulilasinpesunestettä suihkuna ilmaan, sataa sen perseessäajavan lasille. Pitäisi tajuta ajavansa liian lähellä. Ja voi kun tajuaisivat kuinka vähän kerkeävät tehdä jos se edessäajava tekee äkkijarrutuksen.

Vierailija
25/33 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alinopeutta ajavat ovat vaaraksi muille. Niiden takia tulee vaarallisia ohitustilanteita. Miks ei voi vaan ajaa rajoitusten mukaan. Ei tarvitsisi roikkua perässä. Ja mulla ei oo autoa, en ole roukkuja, mutta ymmärrän kyllä. Monta kertaa nähnyt vaaratilanteen, kun edellä ajaa hiljaa ja joku lähtee ohittamaan ja vastaan tuleekin auto. Aika monta läheltä piti tilannetta olen olen nähnyt. Eli ehkä se perässä roikkuja tarkoittaa, että voitko ajaa, tai älä tule liikenteeseen. Sitä en ymmärrä jos ajaa rahoitusten mukaan ja joku roikkuu.

Vierailija
26/33 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nysväriä pitää aina kouluttaa ja härnätä.

Vierailija
27/33 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ajan vaikka 100 alueella 100km/h ja edellä ajava ajaa 98km/h niin en pääse ohi koska tuolla nopeuserolla ohituspaikkaa ei löydy. Enkä aio ajaa ylinopeutta sen takia ettei edellä ajava ymmärrä mennä hetkeksi sivuun ja päästää nopeampia ohi joten ajan niin lähellä kuin uskallan.

Yhtä hyvin voisit sitten pitää kunnon turvaväliä. Tajuat kai, että jos et aio ohittaa, niin et joka tapauksessa pääse yhtään sen kovempaa vauhtia kuin se edellä menevä riipuit siten perässä kiinni tai et.

Vierailija
28/33 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alinopeutta ajavat ovat vaaraksi muille. Niiden takia tulee vaarallisia ohitustilanteita. Miks ei voi vaan ajaa rajoitusten mukaan. Ei tarvitsisi roikkua perässä. Ja mulla ei oo autoa, en ole roukkuja, mutta ymmärrän kyllä. Monta kertaa nähnyt vaaratilanteen, kun edellä ajaa hiljaa ja joku lähtee ohittamaan ja vastaan tuleekin auto. Aika monta läheltä piti tilannetta olen olen nähnyt. Eli ehkä se perässä roikkuja tarkoittaa, että voitko ajaa, tai älä tule liikenteeseen. Sitä en ymmärrä jos ajaa rahoitusten mukaan ja joku roikkuu.

Se nopeusrajoitus on maksiminopeus mitä kyseisellä tieosuudella saa ajaa. Sen alle ajaminen taas ei ole mitenkään kiellettyä. Toki itseänikin ärsyttää, jos joku ajaa juuri sen verran ali, ettei itse pääse ohi ilman ylinopeutta. Perässä kiinni roikkuminen on silti aivan turhaa ja lisäksi vaarallista eli puhtaasti idioottien hommaa.

Vierailija
29/33 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen näitä perässä roikkujia siksikin, että jos ohituspaikkaa kärkkyvät, niin helpompihan ohitukseen on lähteä kun edellä ajavaan on hajurakoa. Silloin edessä olevan tien näkee paremmin ja nopeuden voi nostaa ohitusta varten jo oman kaistan puolella. 

Vierailija
30/33 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ruvennut käyttämään rekkamiesten konstia: tuulilasinpesunestettä suihkuna ilmaan, sataa sen perseessäajavan lasille. Pitäisi tajuta ajavansa liian lähellä. Ja voi kun tajuaisivat kuinka vähän kerkeävät tehdä jos se edessäajava tekee äkkijarrutuksen.

Kiitos kun peset minunkin lasini.

Vierailija
31/33 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ajan nopeusrajoitusten mukaan todellista nopeutta. Jos joku tulee perseeseen ajamaan, lasken nopeutta mittarin mukaan 5 kilometriä alle rajoituksen. Muutaman kerran kun tekee, tajuaa jättää turvavälin.

Vierailija
32/33 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs paljon ajava ja todella lähellä roikkuva tuttavani perusteli tuota seuraavilla syillä:

- Hirvikolarin sattuessa on turvallisempi olla takimmaisessa autossa kuin siinä törmäävässä.

täytyy olla aivan saatanan tyhmä ihminen jos luulee välttyvänsä hirvikolarilta kun ajaa toisen puskurissa kiinni, anteeksi nyt vain...

Itse ajelen vähän enemmän kuin liikennerajoitukset (+10km/h) silti näitä puskurissa kiinni ajavia riittää. motarilla on monta kertaa tehnyt mieli tehdä äkkijarrutus ihan vain että nää paskiaiset saisi opetuksen kuinka kannattavaa on ajaa niin lähellä toista. Harmi kun itelle kävisi myös huonosti siinä niin ei viitti.

Vierailija
33/33 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

täytyy olla aivan saatanan tyhmä ihminen jos luulee välttyvänsä hirvikolarilta kun ajaa toisen puskurissa kiinni, anteeksi nyt vain...

Itse ajelen vähän enemmän kuin liikennerajoitukset (+10km/h) silti näitä puskurissa kiinni ajavia riittää. motarilla on monta kertaa tehnyt mieli tehdä äkkijarrutus ihan vain että nää paskiaiset saisi opetuksen kuinka kannattavaa on ajaa niin lähellä toista. Harmi kun itelle kävisi myös huonosti siinä niin ei viitti.

Suunnilleen näin minäkin. Alinopeudesta on turha vinkua, koska en sitä aja, itsellä on aina todellista nopeutta (kyllä, tiedän oikein hyvin mittarivirheeni ja osaan ottaa sen huomioon) vähän & sopivasti yli sallitun.

Siinähän se juuri onkin, kun esim. kasikympin alueella se 86-87 km/h todellista nopeutta ei näiden Audi/Volkkari/Skoda-pellejen mielestä ole ollenkaan tarpeeksi. Se puskurissa roikkuminen on ihan silkkaa v*ttuilua ja helevetin vaarallista, puhumattakaan ärsyttävästä.

Ihmeen paljon on muuten näitä "aina sata lasissa" ajavia. Eli se oma mittari näyttää vähän alle satasta, jolloin todellinen nopeus on jossakin 90-95 km/h välissä. Sitä ajetaan 80 alueella, eli vauhtia josta jo varmuudella saa sakot. Itse keksin rahoilleni parempaa käyttöä enkä viitsi ajaa tahallani sakkonopeuksilla. Tällainen sankari tulee sitten persiiseen roikkumaan kasikympin alueella, ja paahtaa lujaa ohi tilaisuuden tullen, koska edellä ajava on fucking nutari. Kohta sitten rajoitus muuttuu sataseen ja nostan omaa nopeuttani vastaavasti (sinne 108-109 km/h todellista nopeutta), ja kas: äskeinen ohittaja siinä tuleekin edellä pian vastaan, koska hän vetää sitä samaa "sata lasissa" vauhtiaan, joka sitten satkun alueella onkin jo selkeästi alle sallitun...

Se puskurissa roikkuminen on ihan vaan lapsellista ja hölmöä mielenosoitusta, varsinkin silloin, kun edellä ajavakin jo ajaa yli sallitun. Selkeä alinopeus on sitten jo eri juttu, mutta joku voi joutua ihan syystäkin joskus ajamaan hiljempaa (vaikka rengasrikko, jonka jälkeen sillä täytetyllä renkaalla ei saa eikä kannata ajaa kovin lujaa). Silloinkaan se hiostaminen ei auta asiaa mihinkään suuntaan.

Munista hirteen kaikki perskärpäset!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan