Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 19v nainen ja päättänyt lähteä pois Suomesta.

Vierailija
06.08.2017 |

Joku teki samanlaisen keskustelun tänään aiemmin ja myös itse olen lähdössä. Muita?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. lisäys vähennyksen kautta siis.

Vierailija
22/29 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi ihmiset heti dissaavat. Totuushan on että suomessa ei mene hyvin ja hallitus koko ajan potkii päähän mikä myös vaikuttaa ilmapiiriin. Kyllä kai moni meistä haluaisi paremman tulevaisuuden? Ihan hyvä jos sinö pääset lähtemään. 

Missä se parempi tulevaisuus odottaa? Ne paikat missä menee hyvin, ei maahanmuuttajat ole tervetulleita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi ihmiset heti dissaavat. Totuushan on että suomessa ei mene hyvin ja hallitus koko ajan potkii päähän mikä myös vaikuttaa ilmapiiriin. Kyllä kai moni meistä haluaisi paremman tulevaisuuden? Ihan hyvä jos sinö pääset lähtemään. 

Missä se parempi tulevaisuus odottaa? Ne paikat missä menee hyvin, ei maahanmuuttajat ole tervetulleita.

Työpaikan jos onnistut saamaan toisesta EU-maasta, esim Ruotsi, olet jo päässyt pitkälle.

Siellä menee paremmin taloudellisesti, vanhuksista pidetään huolta , ruoka halvempaa ja asumiskustannukset halvempaa.

Vierailija
24/29 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomilaiset o rumia ja haissee pahaltta. Minä lähdön pijan pois. Täälä likaa rasismia. Kuka ei autta ei saa työt ei saa raha. Paha ruoka huono doktorit.

Anteeksi mitta saanko kysyä mistä olet tullut ja miksi olet tullut?

Vierailija
25/29 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mihin olet lähdössä ja miksi? Minkä asioiden uskot olevan kohdemaassasi paremmin kuin Suomessa?

Aloitus oli vähän tynkä, taustatietoja kaipailisin.

Vierailija
26/29 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rai, Rai, Rai international luonteinen nainen "17v.koneinsinööriä" nai, nai, nai

Vierailija
27/29 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea matkaan :)

Minne suuntaat? USA?

Vierailija
28/29 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka pitävät eniten meteliä lähtemisestään eivät yleensä ikinä lähde. Pelkällä päätöksellä tai foorumijeesusteluilla ei muuttokuorma lähde.

Rajat on auki, passilla pääsee pois. Tervemenoa. Voin sanoa kokemuksesta että maailma ei ole ruusuisempi muuallakaan vaan hyvien puolien vastapainona ovat aina ne huonot. Se, mitä ne hyvät ja huonot puolet ovat vaihtelee maittain mutta loppusumma ei aivan älyttömästi eroa jos olet normaalisti toimeentuleva ihminen.

Vierailija
29/29 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni paras päätös lähteä Suomesta. En vihaa Suomea tai suomalaisia, mutta maailma avautui minulle ja meille, ja sekä elämisen taso että elintaso nousivat huomattavasti.

Ensimmäisen kerran lähdin 19-vuotiaana Sveitsiin yo-kirjoitusten jälkeen. Palasin Suomeen opiskelemaan ja valmistuttuani perustin perheen. Onneksi sekä minulla että miehelläni oli vahva halu uuden kokemiseen ja avoimin mielin lähdimme uusiin seikkailuihin. Olemme muuttaneet kymmenisen kertaa maasta toiseen, välillä kävimme Suomessakin toteamassa, että muualla on sittenkin paremmin.

Lapset saivat hyvän kansainvälisen koulutuksen, hyvän kielitaidon ja itselläkin on tätä nykyä 7 kieltä hallussa. Nyt meillä on useampia asuntoja kahdessa maassa ja matkustamme niiden välillä sen mukaan, missä milloinkin haluamme olla. Elintason huomattava nousu mahdollisti pois työelämästä jäämisen hyvissä ajoin ennen virallista eläkeikää.