Mä en käsitä tätä valitusta "työttömyydestä" ja töiden löytämisen "vaikeudesta"!
Tuntuu ihmeelliseltä, että joku koulunsa käynyt aikuinen ihminen ei muka pääse mihinkään töihin, tai sitten tekee jotain koulutustaan vastaamattomia hanttihommia TESin minimillä. Ilmeisesti motivaatio ja tavoitteet puuttuu monelta? Valittaa kuitenkin jaksetaan. Jopa mun 15-vuotias poika on ollut nyt kesän isänsä firmassa Junior Account Managerin tittelillä, ja tienannut lähes 3000e/kk. Ottakaa oppia hänen asenteesta!
Kommentit (19)
Oiskohan tää väsyprovojen top 3:ssa?
Millä tavoin se on asenteen vika, jos isällä ei ole firmaa, jonne voisi isi ottaa armosta töihin?
Hitsi, mä olin nuorena isän firmassa lajittelemassa kuitteja kirjanpitoon, mut en lainkaan tajunnut olevani Junior Account Manager :D Ilmankos palkkakin oli aika vaatimaton.
Vierailija kirjoitti:
Isän firmassa. Niinpä niin, mutta provohan tämäkin.
Niitä suhteita pitää osata käyttää. Ja osata käyttäytyä. Jos poika räkisi ja haistattelisi kotona, ja laittaisi naaman täyteen häränrenkaita ja hakaneuloja, olisi työpaikka jäänyt saamatta. Taitaa monelta takkutukalta tämä unohtua.
Niin, tottahan jokaisella 600 000 työtä vailla olevalla suomalaisella on isi jolla on firma joka maksaa kolme tonnia kun asenne on kohdallaan ja titteli on tietty englanniksi. Tuo on niin huono ettei edes naurata.
Ihan totta.
Trumpinkin lapset ovat olleet jo vaikka missä töissä. Ihan omasta asenteesta se tosiaan on kiinni.
Kiukuttaa minuakin tämä työttömien kitinä. Ottaisivat yhteyttä ensimmäiseen sukulaiseen, niin johan töitä löytyisi.
Mutta kun mitään ei viitsitä tehdä ja vain sohvalla maataan:(
Ei mulla ole ketään sukulaista jolla on oma firma.
Ap:n mies voi palkata kaikki Suomen työttömät. Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Ihan totta.
Trumpinkin lapset ovat olleet jo vaikka missä töissä. Ihan omasta asenteesta se tosiaan on kiinni.
Kiukuttaa minuakin tämä työttömien kitinä. Ottaisivat yhteyttä ensimmäiseen sukulaiseen, niin johan töitä löytyisi.
Sit oletetaan että sukua on :D suku koostuu kahdeksasta ihmisestä, kolme työtöntä, yksi eläkeläinen, yksi mäkissä töissä,yksi töissä toisella puolen maata maataloushommissa joihin itsellä ei ole mitään kosketusta näin kelvotyomana kaupunkilaisena, yksivankilassa seuraavan vuoden, yksi töissä johon ei voida ottaa kouluttamattomia... ei oo ketään johtajaporvareita ottamassa töihinsormia napauttamalla.
Olin minäkin nuorena muutaman kuukauden kouluavustajana, mutta ei se työura siitä avautunut.
t. opettajan tytär
Vierailija kirjoitti:
Ihan totta.
Joo, kunta varmasti tuosta vain ottaa minut töihin, kun vain otan yhteyttä päiväkodin keittiössä työskentelevään kummitätiini. Ja isän työpaikalla lvi-firmassa varmasti otetaan avosylin vastaan alasta mitään tietämätön ja toiselle alalle kouluttautunut henkilö, kun vain soitan isälle. Lupaan tulla sitten hoitamaan sinun kotisi lvi-hommat, kun olen tuon työn saanut :)
Suomessa on kohta miljoona työtöntä ja netissä listattuja avoimia paikkoja 10 000.
Vierailija kirjoitti:
Ihan totta.
Lähdenkin heti soittamaan serkulleni, jolla on rakennusalan firma. Minulla on kyllä vain kaupallisen alan koulutus ja kokemus, mutta sehän ei varmasti haittaa. Olisiko sinulla remonttihommia, joita voisin toteuttaa ensimmäisenä urakkanani? Saat alennusta, kun annoit näin hienon vinkin.
Aika harvassa hommassa tarvitaan mitään erityisosaamista tai tiettyä muodollista pätevyyttä, vaan persoona ratkaisee. Rohkeasti uusille urille, out of the box!
Ai, että oikein isukin firmassa. Oikein 3000 kuukausipalkalla. Mites sitten niin kuin oikeassa elämässä?
Isän firmassa. Niinpä niin, mutta provohan tämäkin.