Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkomailla lapset eivät herää klo 5 ja valvota vanhempia!

Vierailija
06.08.2017 |

Mistä on tullut tämä järjetön itsestäänselvyys että lapset aina heräävät todella aikaisin ja vanhempien on myös herättävä?

Suomalaiset laittavat lapset liian aikaisin nukkumaan? Mitään kuria ei ole? Luterilainen kärsimyskulttuuri?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaiset heräämiset johtuvat aikaisin nukkumaan laittamisesta. Itse laitoimme vauvasta asti nukkumaan klo 23, kun itsekin menemme silloin. Lapsi sai sopivasti unta.

No, kun meni päiväkotiin, saattoi mennä jo kymmeneltä nukkumaan. Päiväkodissa nukkui sitten tarpeen mukaan.

Vierailija
22/25 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän 1v mukula menee nukkumaan 21-22 ja herää klo 9. Ja aina, ihan aina neuvolassa kauhistellaan tätä. "kyllä täytyy mennä 19 jo nukkumaan.. Kyllä täytyy herätä aikaisemmin!" miksi...?

Että ehtii lypsää lehmät ja kuokkia koko valoisan ajan suota kuivaksi - paitsi jos teillä on sähköt :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut ulkomailla koko sen ajan kun mulla on ollut nämä lapset ja eri maissa, eri kulttuureissa. Pienet lapset menevät pääsääntöisesti nukkumaan ennen kuin vanhemmat syövät yhdessä päivällistä. Monet pikkulapset eivät näe isiään ollenkaan koko päivän aikana kun nämä tulevat töistä kotiin vasta seitsemän, kahdeksan aikaan. Lapset alkavat olla myöhempään hereillä vasta myöhemmin. Esimerkkinä voisin sanoa että äidit lähtevät harrastuksiinsa ja tapaamaan muita äitejä vasta illalla sen jälkeen kun lapset ovat nukkumassa vaikka olisi lapsenvahti. Olen ollut useammissa illanistujaisissa ja sinne naiset valuvat sitä mukaa kun lapset ovat nukahtaneet eli seitsemän jälkeen mutta ennen yhdeksää ja kuntosalille tai lenkille mennään vasta kahdeksan jälkeen. Nukkumassa ihmiset ovat jo yhdeltätoista. Se oli suurin ahaa-elämykseni kun aikanaan muutin Suomesta pois. Aikuiset eivät valvo kaikkialla yömyöhään.

Tietysti on erilaisia tapoja, eri paikoissa, eri ihmisillä mutta tämä on mun huomioni. 

Vierailija
24/25 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meillä oli vielä päivähoitoikäisiä lapsia, niin iltatoimet alkoi klo 18 ja olivat nukkumassa ennen klo 19. Silti joutui aamulla herättämään seiskalta päivähoitoon, mutta heräsivät kyllä helposti. Mutta eivät nukkuneet päiväunia noin pitkien yöunien jälkeen. Minusta tuo oli loistavaa, koska vanhemmille jäi koko ilta omaa kahdenkeskistä aikaa. Päiväkodissa kyllä napistiin koska eivät saaneet päikkäreille.

Vierailija
25/25 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän 1v mukula menee nukkumaan 21-22 ja herää klo 9. Ja aina, ihan aina neuvolassa kauhistellaan tätä. "kyllä täytyy mennä 19 jo nukkumaan.. Kyllä täytyy herätä aikaisemmin!" miksi...?

Että ehtii lypsää lehmät ja kuokkia koko valoisan ajan suota kuivaksi - paitsi jos teillä on sähköt :)

Näin sen on oltava :D