Nyt minä sen päätöksen tein! Lähden pois Suomesta!
Lähden pois tästä ankeasta maasta, ankeista sääolosuhteista ja ankeiden ihmisten luota :)
Huh miten helpottavaa <3
Kommentit (103)
Olen tehnyt saman jo 23v sitten joten tässä FAKTAA:
-Suomessa on maailman RIKKAIMMAT köyhät (yhteiskunta antaa kaiken, asunnon, koulutuksen, ilmaisen lääkärin, puhelimen, tietokineen, ruuan, jne perustoimeentulon)
-Suomessa on maailman KÖYHIMMÄT rikkaat (itse maksat kaiken, esim. 4 lapsen yliopisto maksaa vähintää 80.000 vuodessa, säästäminen alkaa lapsen synnyttyä)
Terveluoa, jos 100h työviikko ei ole kauhistus pätjäät kyllä, mutta jos työnteko ei kiinnosta niin maailman paras paikka on Pohjoismaat, Norja, Ruotsi ja Suomi. Tämän tietää koko maailma, vai miksi luulet että afrikkalaiset kävelee koko Euroopan halki Tukholmaan ja Helsinkiin...mukavien naapureiden takiako ???
Vierailija kirjoitti:
No vuosikausia ulkomailla asuneena voin sanoa että ihan tavallista elämää se työnteko on muuallakin.
Suomalaisena joudut opettelemaan paikallisen kielen ja tavat. Monet asiat tehdään erilailla ja sen oppiminen vie aikansa. Me suomalaiset olemme tottuneet että temme asiat tavalla joka meillä on tehokkaasti ja käytännöllisesti, muissa paikoissa taas tehdään perinteiden ja hierarkioiden perusteella.
Muualla asiat toimivat eri tavalla, joten voi tulla erilaisia kuluja ja kustannuksia joita Suomessa ei ole. Asunnot eivät ole sellaiset kuin Suomessa, joten minä ainakin olen palellut vähän joka puolella maailmaa. Leuto talvi on usein kostea. Se kosteus menee luihin ja ytimiin, koska se tunkee sisällekin. Jos kesä on kuuma, on todella rasittavaa matkustaa päivittäin ruuhkaisessa liikenteessä töihin ja takaisin. Saasteisissa suurkaupungeissa kuumalla voi alkaa henkeä ahdistaa ja pyörryttää.
Työpaikalla voi olla ilkeä pomo ulkomaillakin. Kaikki työkaverit eivät ole kivoja tai jaksa kiinnostua jostain Euroopan Perähikiältä tulevasta.
Realiteetit kannattaa siis ottaa huomioon. Pitää olla paksu nahka, nopea oppimiskyky ja täytyy olla itsenäinen. Rahaa kannattaa olla mukana sekä suunniteltuihin kuluihin että isompiin yllärimenoihin, ettei joudu ongelmiin.
Tämä on kyllä totta, lisäksi tyopäivät ovat usein pidempiä, joustavuus tyoajoissa vähäisempää ja lomiakin voi olla huomattavasti vähemmän, tunnin tyomatka/suunta on tavallista ja aluksi voi olla aika yksinäistä ja paikallisiin vaikea tutustua. .
Tää oli kyllä ilkee...