Saan suunnatonta mielihyvää, kun kuulen peruskoulun kusipää kiusaajien menestyksestä siivojana tai lähihoitajana
Kun taas ihmisiä joita kiusasivat tuli maistereita ja jopa lääkäreitä ja nyt nämä tienaa 3-4 kertaa enemmän ja asuvat hienoissa omissa asunnoissa, kun nämä kusipää kovikset, jotka asuvat siellä samassa paskalähiössä missä yläasteellakin.
The best revenge is massive success - Frank Sinatra
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua aina niin huvittaa kun jotkut kiusatut ihan tosissaan uskovat että kiusaajat ovat vain tyhmiä, kateellisia, ihastuneita tai että kotona ei ole kaikki hyvin. Kiusaaja voi olla millainen vain ja hänestä voi tulla vaikka mitä.
Kiusaajasta voi toki tulla mitä vain, mutta fakta on se, että jokainen kiusaaja voi psyykkisesti huonosti ja/tai hän ei jostain syystä ole oppinut kunnioittamaan muita ihmisiä. Tasapainoinen ihminen ei missään tilanteessa kiusaa muita.
Ja kiusatussa ei voi olla itsessään mitään vikaa vai? Mitä jos kiusattu hakee omalla käytöksellään kiusaamista? Esimerkiksi piruilemalla ja vinoilemalla?
Mikään ei oikeuta kiusaamaan toista. Joo, mä olin syrjäänvetäytyvä ja näytin erilaiselta, varmasti olikin mulle ihan oikein että jouduin kiusatuksi? Ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ole yhtään parempi kuin kiusaajansa, ei vaan nuorena ollut sellaisessa asemassa, että olisi päässyt kiusaamaan ketään.
Älä viitsi jeesustella. Vain pyhimys ei olisi vahingoniloinen jos kiusaajallaan menee huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Kauna kirjoitti:
Huoh kuinka lapsellista porukkaa täällä on.
Ja ennenkuin leimataan täysin, kyllä minua kiusattiin myös peräti yhdeksän vuotta.
Olin katkera teininä, kävin terapiassa ja niin edelleen. Sairastuin syömishäiriöönkin jatkuvasta painon haukkumisesta. Koulut meni paskasti ja lintsasin jatkuvasti, kun en halunnut mennä sinne. Sairastuin masennukseenkin ja itsetuntoni oli vuosikausia täysi nolla.
Nyt? Ei kiinnosta lainkaan entiset kiusaajat. Lähinnä toivon heille parempia aikoja ja hyviä kokemuksia kuten itsellenikin. Olen jopa nähnyt entisen kiusaajani baarissa kerran ja juotiin muutamat yhdessä ihan hyvin mielin ja naurettiinkin yhdessä. Ajat muuttuu, ihmiset muuttuu. Katkeruudesta pääsee eroon kun antaa anteeksi ja se ei vähättele kokemaasi vain päinvastoin auttaa sinua itseäsi päästämään irti. Virheitä jotkut tehnyt enemmän, jotkut vähemmän.
En sano, etteikö kiusaaminen olisi väärin. Se on täysin typerää, nöyryyttävää, kamalaa ja aiheuttaa vuosien itsetunto ongelmia. Mutta katkeruuteen jääminen on pahinta.
Ei ne teidän lapsuuden kiusaajat teitä koskaan ajattele ja te elättelette voimafantasioita, kuinka "pääsette näyttämään" kuinka hyvin teillä menee ja heillä huonosti? Mitä hyödyt tarkalleen ottaen tästä, kun näet entisen kiusaajasi painivan tuskallisten asioiden kanssa tai että elämä tai talous on kuralla? Tai kiusaajasi sairastuu mielenterveysongelmiin? Sekoontuu huumeisiin? Sekö jotenkin auttaa menneisiin kärsimyksiin? Lohduttaa? Että "saavat mitä ansaitsevat"? Että kärsivät koska sinäkin kärsit?
Tämä on järkevin viesti koko ketjussa! Kaikkea hyvää sulle!
Samoin ajattelin kun tämän luin. Järkevän, ajattelevan ihmisen tekstiä. Kaikkea hyvää täältä myös :)
Vierailija kirjoitti:
Kun taas ihmisiä joita kiusasivat tuli maistereita ja jopa lääkäreitä ja nyt nämä tienaa 3-4 kertaa enemmän ja asuvat hienoissa omissa asunnoissa, kun nämä kusipää kovikset, jotka asuvat siellä samassa paskalähiössä missä yläasteellakin.
The best revenge is massive success - Frank Sinatra
Näitä kusipäitä näkyy johtajina ja yliopistosta valmistuneina menestyjinä hyvissä työpaikoissa. Itse asun paskalähiössä.
Ymmärrän sinua ap. Itsekin olin vahingoniloinen kun kuulin, että lapseni yläkouluaikasella kiusaajalka menee huonosti.
Karma is a bitch:D
Vierailija kirjoitti:
Minua puolestaan ärsyttää erityisesti eräs kiusaajistani, joka on nyt joku paikallisen MLL:n aktiivi. Facebookissa jakaa koulukiusaamista vastustavia postauksia. Mahtaako muistaa, kuinka kaatoi mut maahan ja potki kylkiluut rikki.
Menikö asia poliisille asti? Voisithan aina kommentoida Facebookissa asiaa jos noin paljon harmittaa. Ei mitään asiattomuuksia vaan asiallisen kommentin.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaja ei voi olla onnellinen kirjoitti:
Siis kukaan joka on ollut kiusaaja ei voi olla oikeasti onnellinen. Taipumus kiusaamiseen seuraa aikuisikäänkin ja näyttäytyy myös suhteissa omiin lapsiin, puolisoon ja muihin ihmisiin. Vai väitätkö, että ihminen, joka on nauttinut/omien traumojensa takia kiusaannut, voisi oikeasti olla onnellinen tasapainoinen ihminen. Minä en ainakaan haluaisi olla tekemisissä entisen koulukiusaajan kanssa. Kyllä hän voi kiusata aikuisenakin.
No jopa oli sönkötystä. Olitko sinä täsmälleen samanlainen ihminen lapsena / teininä kuin olet nyt? Minä en ollut, en todellakaan.
Näin. Kyllähän ihminen muuttuu vielä aikuisiässäkin paljon ajatusmaailmaltaan ja toimintatavoiltaan. Jatkuvaa muutosta ja oppimista omista virheistä tapahtuu kaiken ikäisenä. Eihän kukaan meistä ole, ja käyttäydy samalla tavalla kuin lapsena / nuorena, jolloin kasvaminen aikuiseksi on vielä täysin kesken, ajatusmaailmasta puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ole yhtään parempi kuin kiusaajansa, ei vaan nuorena ollut sellaisessa asemassa, että olisi päässyt kiusaamaan ketään.
Älä viitsi jeesustella. Vain pyhimys ei olisi vahingoniloinen jos kiusaajallaan menee huonosti.
Joskus kiusaajan kuolema on ainoa asia joka ratkaisee. Muuten voi olla että saa kärsiä koko elämän.
Ehkä sillä on huono omatunto siitä ja yrittää nyt aktiivitoimminnalla hyvittää jotakin? Spekulointia vaan.