Saan suunnatonta mielihyvää, kun kuulen peruskoulun kusipää kiusaajien menestyksestä siivojana tai lähihoitajana
Kun taas ihmisiä joita kiusasivat tuli maistereita ja jopa lääkäreitä ja nyt nämä tienaa 3-4 kertaa enemmän ja asuvat hienoissa omissa asunnoissa, kun nämä kusipää kovikset, jotka asuvat siellä samassa paskalähiössä missä yläasteellakin.
The best revenge is massive success - Frank Sinatra
Kommentit (129)
Ap saatko mielihyvää minunkin elämästäni: iso omakotitalo ja terveet lapset, mies on yrittäjä mutta tekee normaalia 8-16 päivää arkisin, mimä olen osa-aikatöissä kutsumus ammatissa (suht. Matalapalkka) , yksinkertaisesti siksi että nautin siitä ja jää myös paljon aikaa perheelle. Olemme onnellisia ja elämämme juuri sellaista elämää kun haluamme. Mutta enhän ole mitenkään elämässä menestynyt kun en ole lääkäri :,D
Mummoni oli siivooja. Ja oikeasti todella ihana ihminen. Hänellä oli paljon sisaruksia, yksi kuoli sodassa ja yksi heistä oli vammainen. Kaikista puhui yhtä mukavasti. Aloituksesi ei ollut yhtään kiva, ap.
Vierailija kirjoitti:
Yksi kiusaaja haki meille töihin. Käskin kutsua hänet haastatteluun ihan vittuillakseni. Ei ollut pienintäkään aikomusta palkata. Sain kanssa mielihyvää siitä että sain melko hyvällä tuntipalkalla piinata tuota työtöntä kusipäätä.
Eli aikuisena, fiksuna ja vastuullisena ihmisenä päätit sitten kostoksi kiusata itsekin? Jep jep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua aina niin huvittaa kun jotkut kiusatut ihan tosissaan uskovat että kiusaajat ovat vain tyhmiä, kateellisia, ihastuneita tai että kotona ei ole kaikki hyvin. Kiusaaja voi olla millainen vain ja hänestä voi tulla vaikka mitä.
Kiusaajasta voi toki tulla mitä vain, mutta fakta on se, että jokainen kiusaaja voi psyykkisesti huonosti ja/tai hän ei jostain syystä ole oppinut kunnioittamaan muita ihmisiä. Tasapainoinen ihminen ei missään tilanteessa kiusaa muita.
Enpä muista koskaan kuulleeni tasapainoisesta teinistä. Epätasapaino kuuluu teini ikään se on osa kasvua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua aina niin huvittaa kun jotkut kiusatut ihan tosissaan uskovat että kiusaajat ovat vain tyhmiä, kateellisia, ihastuneita tai että kotona ei ole kaikki hyvin. Kiusaaja voi olla millainen vain ja hänestä voi tulla vaikka mitä.
Kiusaajasta voi toki tulla mitä vain, mutta fakta on se, että jokainen kiusaaja voi psyykkisesti huonosti ja/tai hän ei jostain syystä ole oppinut kunnioittamaan muita ihmisiä. Tasapainoinen ihminen ei missään tilanteessa kiusaa muita.
Ja kiusatussa ei voi olla itsessään mitään vikaa vai? Mitä jos kiusattu hakee omalla käytöksellään kiusaamista? Esimerkiksi piruilemalla ja vinoilemalla?
Pääsääntöisesti kiusaajat kylläkin ovat näitä narsistisia menestyjiä, joista tuli varakkaita yritysjohtajia ja muita menestyjiä. Kiusatuista tuli ahdistuneita ja masentuneita koulupudokkaita tai jotakin arkoja, monasti työttömiä tai pätkästä toiseen kitkuttelevia maisterihiiriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kiusaajat voittivat. Heille sinua ei ole enää vuosiin ollut olemassakaan, eivät edes muista että olit samassa koulussa, mutta sinä kannat traumojasi edelleen päivittäin.
Kukakohan kiusattu ei kantais?
Se, joka on käsitellyt asian ja jättänyt sen taakseen, koska haluaa olla onnellinen. Ymmärrät kai, että sinä itse olet ainoa, joka kärsii tuosta katkeruudesta ja toisten kyttäämisestä. Eivät myrkynkatkuiset ajatuksesi ja tällä palstalla provoamisesti liikuta millään tavalla niitä kiusaajiasi.
Tämä oli ihan fiksusti kirjoitettu. Minäkin haluaisin päästä eroon kiusaamisestani, mikä tapahtui minulle aikuisena aikuisten naisten toimesta. Haluaisin mennä eteenpäin, ja unostaa paskiaiset. Kieltämättä muutaman kiusaajan joutuminen vankilaan (tuomioilla ei ollut mitään tekemistä kiusaamiseni kanssa) ja narkkaaminen helpottivat tuskaani, enkä ole katkera enää kuin kahdelle menestyjälle ja muutamalle kunnan viranomaiselle. Eli todella helpottaisi kuulla, että kiusanhenget olisivat pahoissa vaikeuksissa. Sellainen on ihmismieli, vaikka järki sanoisi, että anna olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse saa ehkä mielihyvää mutta totean mielessäni aina että "karma". Kaikille ansionsa mukaan...
Ja mitä helvettiä, kiusaaminen leikkiä? Sulla on aika erikoinen käsitys leikistä. Toivottavasti sulla ei ole lapsia joille opettaa näitä "leikkejä"....
Se on aivan eri asia, että joku 5v kiusaa toista kuin se 15v. Eiköhän aika moni lapsi kiusaa pienenä toista, eikä välttämättä niin hyvin ymmärrä seurauksia.
Kiusaava lapsi vasta onkin sairas. Kaikki tajuaa että sen kotiolot on vinksallaan, jos se osaa jo pienenä vääntää toisen aataminomenasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusaajat on psykopaatteja ja/tai narsisteja.
Vähän OT, mutta tympäisee että AP:n mielestä siivojilla ja lähihoitajilla menisi jotenkin kategorisesti huonommin kuin korkeasti koulutetuilla. Vaativaa asiantuntijatyötä tekevänä työt vainoaa takaraivossa vapaa-ajallakin, koska työ on niin stressaavaa ja päivät pitkiä. Uskoisin, että ihmiset, jotka voivat jättää työt työpaikalle ja joita työ ei hirveästi stressaa, olisivat tyytyväisempiä elämäänsä kuin kaltaiseni asiantuntijaorjat. (PS. Kyllä, olen etsimässä uutta työpaikkaa.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en edes muistanut kiusaajan olemassaoloa, mutta kävin vanhempieni luona ja kun kävin kaupassa, joku poika tuli katsomaan autoani.
Kävin ostoksilla pikaisesti ja kun tulin takas, oli kiusaaja tullut poikansa luo.
Nostin kassit autoon ja lähdin.Illalla näin paria ystävääni ja kerroin.
Kiusaajalla on lapsia melkoisesti, eri isät, tietenkin ja esikoisella, jonka näin, on myös lapsia, mutta poika asuu äitinsä luona.
Työttöminä ovat kaikki.
Sisko kuoli alkoholin ja aineiden sekakäyttäjänä ja äitinsä sai kiusaajan ala-ikäisenä, teki vielä pari iltatähteä, jotka ovat nuorempia kun esikoisen ekat lapset.
Kaikki asuvat kunnan kerrostalossa, 1 krs , pihat vierekkäin. Siis äiti ja tytär sekä liuta lapsia.
Keväästä syksyyn ovat pihalla, juovat vettä väkevämpää ja polttavat ketjussa.
Lapset menevät omia polkujaan.Tosta yhtälöstä on paha kadehtia ketään.
Näitä vastaavia on varmasti jokaisessa pikkupaikassa: ne kouluajan kovikset jotka halveksivat koulunsa hoitavia. Olen seurannut oman poikani ikäluokkaa. Ne kiusaajat tuntuivat jättävän koulut kesken, ajelevat ruttuisilla kaaroilla ja kuulemma osa jo pollisin vanhoja tuttuja. Oma poikani vaihtoi koulua parempaan ja pääsi irti kiusaajista, kävi lukion, lukee nyt oikeustieteitä eikä juuri tunnu muistavan noiden entisten kiusaajien nimiä saatikka tunnistaisi heitä. Kiusaaminen lopetettiin alkuunsa ja poika puhui pahan olonsa pois, jatkoi eteenpäin iloisena ja positiivisena. Jos joskus tulee takaisin kotipaikkakunnalleen töihin valmistumisen jälkeen saattaa nuo entisen kiusaajat tulla vastaan työasioissa, ja tuskin silloin muuta kuin hymähtää jos tunnistaa nuo menneisyyden tyypit. Ja mitäpä noilla enempää mieltään pahoittamaankaan, surkeita tyyppejä lapsina, samanlaisia aikuisina.
Minusta oikea suhtautuminen. Osa ihmisistä on kusipäisiä lapsena eivätkä osaa tai opi muuttamaan käyttäytymistään. Paras kun antaa moisten elää omissa liemissään, tuskin kovin onnellisia kykenevät olemaan jos muulle maailmalle pitää ilkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vähän OT, mutta tympäisee että AP:n mielestä siivojilla ja lähihoitajilla menisi jotenkin kategorisesti huonommin kuin korkeasti koulutetuilla. Vaativaa asiantuntijatyötä tekevänä työt vainoaa takaraivossa vapaa-ajallakin, koska työ on niin stressaavaa ja päivät pitkiä. Uskoisin, että ihmiset, jotka voivat jättää työt työpaikalle ja joita työ ei hirveästi stressaa, olisivat tyytyväisempiä elämäänsä kuin kaltaiseni asiantuntijaorjat. (PS. Kyllä, olen etsimässä uutta työpaikkaa.)
Sama täällä. Nytkin palstailen kotoa, missä pöytä täynnä keskeneräisiä töitäni, mitä pitäisi tehdä viikonloppunakin. Haluan sulkea työpaikan oven työpäivän päätteeksi ja lähteä oikeasti vapaalle. Muutos on tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en edes muistanut kiusaajan olemassaoloa, mutta kävin vanhempieni luona ja kun kävin kaupassa, joku poika tuli katsomaan autoani.
Kävin ostoksilla pikaisesti ja kun tulin takas, oli kiusaaja tullut poikansa luo.
Nostin kassit autoon ja lähdin.Illalla näin paria ystävääni ja kerroin.
Kiusaajalla on lapsia melkoisesti, eri isät, tietenkin ja esikoisella, jonka näin, on myös lapsia, mutta poika asuu äitinsä luona.
Työttöminä ovat kaikki.
Sisko kuoli alkoholin ja aineiden sekakäyttäjänä ja äitinsä sai kiusaajan ala-ikäisenä, teki vielä pari iltatähteä, jotka ovat nuorempia kun esikoisen ekat lapset.
Kaikki asuvat kunnan kerrostalossa, 1 krs , pihat vierekkäin. Siis äiti ja tytär sekä liuta lapsia.
Keväästä syksyyn ovat pihalla, juovat vettä väkevämpää ja polttavat ketjussa.
Lapset menevät omia polkujaan.Tosta yhtälöstä on paha kadehtia ketään.
Näitä vastaavia on varmasti jokaisessa pikkupaikassa: ne kouluajan kovikset jotka halveksivat koulunsa hoitavia. Olen seurannut oman poikani ikäluokkaa. Ne kiusaajat tuntuivat jättävän koulut kesken, ajelevat ruttuisilla kaaroilla ja kuulemma osa jo pollisin vanhoja tuttuja. Oma poikani vaihtoi koulua parempaan ja pääsi irti kiusaajista, kävi lukion, lukee nyt oikeustieteitä eikä juuri tunnu muistavan noiden entisten kiusaajien nimiä saatikka tunnistaisi heitä. Kiusaaminen lopetettiin alkuunsa ja poika puhui pahan olonsa pois, jatkoi eteenpäin iloisena ja positiivisena. Jos joskus tulee takaisin kotipaikkakunnalleen töihin valmistumisen jälkeen saattaa nuo entisen kiusaajat tulla vastaan työasioissa, ja tuskin silloin muuta kuin hymähtää jos tunnistaa nuo menneisyyden tyypit. Ja mitäpä noilla enempää mieltään pahoittamaankaan, surkeita tyyppejä lapsina, samanlaisia aikuisina.
Minusta oikea suhtautuminen. Osa ihmisistä on kusipäisiä lapsena eivätkä osaa tai opi muuttamaan käyttäytymistään. Paras kun antaa moisten elää omissa liemissään, tuskin kovin onnellisia kykenevät olemaan jos muulle maailmalle pitää ilkeillä.
Totta. Sanonta, että kiusaajan pahin rangaistus on, että joutuu joka päivä elämään itsensä kanssa, on niin totta. Jos joku tarjoaisi minulle miljoonan, että vaihtaisin elämäni johonkin kiusaajieni elämistä, en suostuisi, nauraisin vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusaajat on psykopaatteja ja/tai narsisteja.
Miksi alapeukutit tätä? Oman elämänkokemukseni perusteella on 100% totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kiusatussa ei voi olla itsessään mitään vikaa vai? Mitä jos kiusattu hakee omalla käytöksellään kiusaamista? Esimerkiksi piruilemalla ja vinoilemalla?
Vittuilet takaisin, ja sanot että vitsailit vain, samoin sinä, eikös vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On varmaan kiusatuissakin vikaa, harva meistä on täydellinen. Mutta se ei oikeuta kiusaamaan ketään.
En ymmärrä mikä kosto se on jos toisella on työpaikka?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mikä kosto se on jos toisella on työpaikka?
Jep. Kyllä koston pitää olla parempi. Vakava sairaus, avioero, päihdeongelma tm. Vasta näihin olen leppynyt.
Mitäs jos ympyrä kuitenkin sulkeutuu kohdatessa?
Kaikki koulutetut eivät alennu kiusaamiseen, mutta häirinnänpoistoon voi ryhtyä monessakin yhteiskuntaluokassa, aloitetaan vaikka, sieltä.