Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vauvan laittaa vähäksi aikaa sijaisperheeseen?

Vierailija
05.08.2017 |

Olen todella uupunut. Meillä on kaksi lasta, esikoinen täyttää pian kaksi vuotta ja vauva on kohta kolmen kuukauden ikäinen. En vain enää jaksa, osaako kukaan kertoa voiko vauvan laittaa joksikin aikaa esim. kahdeksi viikoksi tai ihan vaikkapa vain pariksi päiväksi jonnekin sijaisperheeseen? Sanoin miehelleni asiasta ja hän raivostui täysin. Ei hän kuitenkaan ole se, joka täällä lasten kanssa päivisin on. Mielipiteitäkin saa kertoa.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena työssäoppimassa lastenosastolla. Siellä oli 3 kk ikäinen vauva syömäopettelussa. Söi täysin hyvin.

Vierailija
2/28 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi laittaa, esim viikoksi tai kahdeksi. Ne on kyllä nimeltään kriisiperheitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa heti ottaa yhteyttä neuvolaan ellei jaksa

Vierailija
4/28 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ikäero oli 1,5 v ja olihan se rankkaa aikaa. Helpottui kyllä!

Vierailija
5/28 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa neuvolassa puheeksi väsymys, jos saisitte apua kotiin ja sinä välillä hengähdystauon. Onko vauva jotenkin vaativampi? Joko päivärytmi löytynyt?

Vierailija
6/28 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva vasta 3kk ja nyt olet jo uupunut kahden lapsen äiti valmiina tyrkkäämään lapsen muualle? Vielä olis 18 vuotta edessä kasvatusta ja sen lapsen kanssa olemista. Jos vauva on vaikea etkä saa nukuttua, voithan aina hankkia vaikka lastenhoitajan muutamaksi tunniksi silloin tällöin, jolloin saat itse levätä.

Vierailija
7/28 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet sen voit olla varma että lastensuojelu on nimpussanne seuraavat vuodet. Ne ei sitten välttämättä tee teidän parhaaksi asioita ja päätöksiään se on hyvin mielivaltaista toimintaa siellä ja voitte joutua kärsimään tosissaan sen jälkeen.pysykää kaukana on mun neuvo kokemuksella! Hae mielu.min apua joltain tutlta tai sukulaiselta tai kaverilta..usko mua!

Vierailija
8/28 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niin kuin siskoni ja vie isovanhemmille jo torstaina (tai keskiviikkoiltana) ja korkkaa sidukka. Haet sitten joskus maanantaina tai tiistaina.

Vierailija
9/28 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan miehen kanssa tukiperhe ja meillä käy joskus viikonloppuisin pieniä lapsia lomalla, että vanhemmat saavat levätä. On ollut koliikkivauvaa tai esim. Äiti toipumassa leikkauksesta ym. Ota yhteys sosiaalitoimistoon. Tosin perheistä on pulaa, meilläkin olis enemmän tulijoita, mutta pakko miettiä itseäänkin ja omaa perhettä. Ota rohkeasti yhteyttä niin asiat varmsasti järjestyvät.

Vierailija
10/28 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi laittaa. Kysy neuvolasta.

Vierailija
11/28 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei mies voi olla muutaman päivän vauvan kanssa? Mene hotelliin lepäämään.

Vierailija
12/28 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukiperheisiin otetaan ihan vauvojakin kuten tuossa ylläkin sanottiin. Vauvan kohdalla se vaikuttaa kiintymyssuhteeseen, joka teillä on muodostunut sinuun, jos olet lapsen kanssa kotona. Sinuna kokeilisin esim neuvolan ehkäisevää perhetyötä ensin, jos sitä on saatavilla. Päälle kaikki muu apu, mitä on. Siivouspalvelu, mll jne.

Jos silti olet niin uupunut, että et jaksa hoitaa lapsiasi, kannattaa kokeilla tukiperhettä viikonlopuksi. Joskus on valittava huonoista vaihtoehdoista vähiten huono. Ota yhteys ensin neuvolaan, sieltä saat tietoa kaikista palveluista. Tsemppiä! Tämä kestää vain vähän aikaa.

Vierailija
13/28 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei mies voi olla muutaman päivän vauvan kanssa? Mene hotelliin lepäämään.

Mies käy päivisin töissä ja osallistuu kyllä lastenhoitoon iltaisin ja viikonloppuisin. Olen silti todella uupunut,

päivät on raskaita enkä oikeasti tiedä miten kestän kun tulee taas maanantai.

Ap

Vierailija
14/28 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko esikoinen päivähoidossa? Kyllä ensin aloitetaan siitä ja vauvan antaminen sijoitettavaksi ihan viimeinen vaihtoehto. Ensin erikoiselle päivähoito ja teille parhetyöntekijä.

Vierailija
15/28 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis esikoiselle, ei erikoiselle.

Vierailija
16/28 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkatkaa kotiin apua.

Vierailija
17/28 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä soitin lasuun kun olin täysin uupunut, masentunut, yksin enkä tiennyt miten jatkaa - vauvan kanssa vai ilman. Siis rakastin lastani, mutta olin vaan älyttömän väsynyt ja viimeinen piste iin päälle oöi.1-v synttärit, joissa ei ollut yhtään vierasta, eikä kukaan edes lähettänyt textaria. Koin, ettei minylla ollut mitään tarjottavaa lapselle.

Eli soitin, itkin.. ja veimme yhdessä sos.työntekijöiden kanssa lapsen sellaiseen kriisikeskukseen.

Hain sitten kuitenkin lapsen kahden päivän päästä kotiin, olin käynyt lääkärissäkin ahdistukseni vuoksi. Sain kotipalvelusta apua kerran viikossa muutaman tunnin ulkona leikkimistä, itse sain levätä tms. Olla.

Nyt lapsi on 6-v ja olen superonnellinen, voin hyvin ja tein ehdottomasti oikean pätöksen soittaessani lasuun ja myös hakiessani lapsen takaisin kotiin. Tuo hetken erossaolo oli todella valaiseva kokemus. Kukaan ei pakottanut olemaan lapsen kanssa, ihan itse valitsin lapsiperhearjen. Tajusin vasta silloin, rttä todella haluan olla äiti, enkä enää jatkanut haihattelua, mitä jos olisikin toisin.

Vierailija
18/28 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ap katosi?

Vierailija
19/28 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukiperheisiin otetaan ihan vauvojakin kuten tuossa ylläkin sanottiin. Vauvan kohdalla se vaikuttaa kiintymyssuhteeseen, joka teillä on muodostunut sinuun, jos olet lapsen kanssa kotona. Sinuna kokeilisin esim neuvolan ehkäisevää perhetyötä ensin, jos sitä on saatavilla. Päälle kaikki muu apu, mitä on. Siivouspalvelu, mll jne.

Jos silti olet niin uupunut, että et jaksa hoitaa lapsiasi, kannattaa kokeilla tukiperhettä viikonlopuksi. Joskus on valittava huonoista vaihtoehdoista vähiten huono. Ota yhteys ensin neuvolaan, sieltä saat tietoa kaikista palveluista. Tsemppiä! Tämä kestää vain vähän aikaa.

Vauvan kohdalla sijoittaminen muualle edes muutamaksi päiväksi pitäisi olla kiintymyssuhteen ja perusturvallisuuden kehittymisen vuoksi se viimeinen vaihtoehto. Mene neuvolaan ja kerro teidän tilanteesta. Luulisi miehenkin auttavan, kyseessä on kuitenkin hänen oma lapsensa. Laitat vaan miehen ja neuvolan tiukasti selkä seinää vasten, että apua tarvitaan nyt juuri.

Vierailija
20/28 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaus. Ota yhteyttä neuvolaan ja kysy lapsiperheen tukipalveluja. Ihan heti maanantaina. Sijoitus on äärimmäinen keino. Olet uupunut eikä sinun tarvitse jaksaa yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi