Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te keillä on kirjahylly kotona!

Vierailija
05.08.2017 |

Meillä on tuttavan kanssa kinastelu :D Oletteko lukeneet kaikki kirjat jotka siellä norkoilee? Mä en halua kirjahyllyyni kirjoja joita en tule koskaan lukemaan, jotka ei oo yhtään mun tyylisiä! Kaveri taas haalii kaikkia kirjoja sinne täytteeksi, välittämättä siitä meinaako edes koskaan avata koko opusta... Juu, onhan sillä hienompi hylly kun mulla, jolla muutama rivistö vähän tyhjempi mutta mua ahistais ajatus siitä, että siellä keikkuis joku Harlekiini jonka nimeä en edes muista! Mites te?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisessä kirjahyllyssäni on pieni haaste. Sinne muutti mieheni kirjat ja niitä en ole lukenut. Asia häiritsee ja on ehkä pakko lukea ne vaikkeivät ne vaikuta edes mielenkiintoisilta.

En voisi ikinä hankkia vain täytettä hyllyyni.

Lahjakirjat ovat myös haastavia. Niillä on tunnearvoa. Monia on lukematta. Ne eivät ole esillä.

Tuota, haluatko avata tätä ajatusta vähän... Miksi se on sinulle niin älyttömän tärkeää, että olet lukenut jokaisen?

Vierailija
42/62 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tämä on tullut yllätyksenä, että oikeasti joillekin se on niin tärkeää et jokainen hyllyssä oleva kirja on luettu. En tunne tällaista ajattelua muualta kuin täältä av:lta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lempparielokuviakin kirjahyllyssä. Mutta itse asiaan, en kerää turhia kirjoja hyllyille. Nuorempana joo ja nyt lahjoitan niitä kirppareille/nuortentoimintaan yms. Ostan itse kirjoja, joista todella pidän eli pääasiassa joitain tiedepopulisointeja, taidekirjoja ja elämäkertoja. Toki klassikoitakin on, kuten Potterit, lotrit, Ylpeys ja ennakkoluulo jne.

Vierailija
44/62 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni toi talouteen niin muhkean kirjakokoelman, että mulla menee varmaan eläkeikään saakka lukea kaikki. Olen innokas lukija, mutta mulla on aika vähän omia kirjoja. Kirjaston kirjoissa kun riittää lukemista!

Vierailija
45/62 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki luettu ja useampaan kertaan, tosin en ole mieheni kirjoista montaa lukenut eikä hän montaa minun, itse tykkään vanhasta kiinalaisesta kirjallisuudesta ja hän moderneista elämänkerroista.

Vierailija
46/62 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on kaikki luettu - jo minä tai mieheni. En ikinä laittaisi hyllyyn mitään, mitä en ole lukenut tai aikeissa lukea. Se kirjahylly kertoo myös meistä, millaisia olemme ihmisinä ja mikä meitä kiinnostaa :) En todellakaan laittaisi jotain Harlekiineja sinne täytteeksi. Nehän ovat lähinnä jätettä.

Lähinnä vaikuttaa siltä, että teidän kirjahylly kertoo enemmäkin siitä, mitä haluaisitte ihmisten teistä ajattelevan.

Vierailija
47/62 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut suurimman osan ostamistani kirjoista kiertoon. Omistan nykyään vain jokusen lemppari kirjani, joilla ns. tunnearvoa.

Vierailija
48/62 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjojen rakastajana mulle muodostui työpaikkani joskus haasteeksi. Kirjastossa oli sellainen kierrätyshylly, johon asiakkaat sai tuoda kirjoja ja lehtiä. Raahasin usein niitä kirjoja kotiini.

Vierailija
49/62 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat ovat luettavaksi. Kirjahyllyä ei laajenneta, joten jos joku kirja jää pidemmäksi aikaa luovutaan jostakin toisesta. Minulle kirjoilla ei ole tunnearvoa, joskus mietin sitä rahamäärää mikä kirjoihin on mennyt. Toisaalta olen sen verran hidas lukija, että kirjaston kirjoja en saisi kuukaudessa luettua. Ja minusta muutenkin mukavaa kun kirjat kiertävät usella lukijalla.

Vierailija
50/62 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain ihmisiä saattaisi ärsyttää, kun hilloan joitain tiettyjä teoksi vuosia avaamatta niitä. Mutta olen huomannut, että joskus pitää odottaa että aika on kypsä tietylle kirjalle. Joinain vuosina ahmin historiallisia elämänkertoja, toisinaan taas pitäydyn kevyemmässä hömpässä. Joskus taas esim. scifi tai fantasia on se juttu. Tänä kesänä olen ahminut tietyn kirjailijan teoksia. Hänen kirjoitustyylinsä vetoaa tällä hetkellä minuun, vaikka onkin nuorisokirjailija.

Että juu, on minulla kirjoja, joita en ole lukenut, enkä edes aio lukea, mutta lopulta, esim. 10 vuoden sisään kuitenkin luen.

Vierailija
51/62 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääpä kysyä: Onko teillä kirjat järjestettynä värien vai tekijän mukaan? Minulla värien 📚

Teemoittain. Dekkarit on omassa osiossaan, samoin sci-fi ja fantasia. Romaanit (ei genrekirjallisuus), runous, näytelmäkirjallisuus, tietokirjallisuus parin aihepiirin mukaan, hakuteokset, keittokirjat ja lasten- ja nuortenkirjat omissa osioissaan. Nykyään tuo riittää teoksen löytämiseksi, en ole kummemmin jaksanut järjestellä kun kirjat kiertävät muutenkin pitkin kämppää ja kerääntyvät kasoiksi joita saa aina hyllyttää uudestaan siivotessa.

Vierailija
52/62 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääpä kysyä: Onko teillä kirjat järjestettynä värien vai tekijän mukaan? Minulla värien 📚

Koon ja sarjojen mukaan. Tuntuisi typerältä, jos esim. Harry Potterit eivät olisi vierekkäin.

Hyllyt on eri korkuisia, joten käytännöllisyys edellä mennään.

Vierailija
53/62 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lutvake kirjoitti:

Kaikki luettu ja useampaan kertaan, tosin en ole mieheni kirjoista montaa lukenut eikä hän montaa minun, itse tykkään vanhasta kiinalaisesta kirjallisuudesta ja hän moderneista elämänkerroista.

Mikä on "moderni elämäkerta"? Eikö elämäkertoja yleensä julkaise henkilöt, joilla on jo aikamoinen taival takana elettyä elämää?

Vierailija
54/62 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ihan vaan teemojen mukaan. Esim. Ylhäällä tietokirjat (lääketiede kiinnostaa!) ja siitä sitten alkaa mun omat romaanit ja pokkarit, alhaalla sitten lasten kirjat. Eli joo, kirjahylly on varsinainen sekasikiö ku on kaikki eri värisiä ja kokoisia. Mutta onpa ainakin meiän näköinen :D

Ap

Vierailija
55/62 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki kirjat olen minä tai mies lukenut. Pari lahja- ja laulukirjaa ja selitysteosta on lukematta. Suuren osan kirjoista olen lukenut moneen kertaan.

Vierailija
56/62 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut lähes kaikki. On siellä vanhoja 100 v vanhoja teoksia, jotka ei kiinnosta, mutta olen perinyt ne.

Heitän pois kaiken, joista tiedän, etten ikinä lukisi toista kertaa enkä voisi kellekään suositella.

Vierailija
57/62 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun "kirja"hyllyllä on vain muutama kirja ja vähän tavaraa, oon lukenu joo kaikki kirjat. Hylly tosin enemmän kissojen nukkumapaikka.

Vierailija
58/62 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lutvake kirjoitti:

Mikä on "moderni elämäkerta"? Eikö elämäkertoja yleensä julkaise henkilöt, joilla on jo aikamoinen taival takana elettyä elämää?

Juuri siksi käytin ilmaisua moderni elämäkerta, koska siellä on paljon kesken olevia elämiä, eli keski-ikäisten, hitusen siitä yli ja jopa pari itseämme nuoremman elämäkertaa (ja he itse niitä elämäkertoinaan pitävät). Ennenvanhaahan elämäkerta kirjoitettiin siinä vaiheessa, kun tunsi oman elämänsä olevan valmis - tai joku toinen kirjoitti sen päähenkilön kuoleman jälkeen. Justin Bieberiä ei meidän hyllyssä ole, mutta kuulemma tuokin nuori on jo kirjoittanut/kirjoituttanut elämäkerran.

Minusta ne eivät ole aitoja elämäkertoja, siksi käytin sanaa moderni, kun en parempaakaan keksinyt. Tosin siitä päästään riidanaiheeseen: milloin on oikean ikäinen elämäkerran kirjoittamiseen? Vai pitääkö olla kuollut ja jonkun toisen se kirjoittaa, jotta se olisi aito elämäkerta?

Vierailija
59/62 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kirjahyllyn hyllyt täynnä kirjoja, ei pokkareita(ne ja sarjikset ovat veskin hyllystöissä). Me ollaan intohimoisia scifi ja fantasiadiggareita, joten sitä sorttia löytyy. Kaikki on luettu useampaan kertaan ja on ollut kiva huomata, että lapsetkin ovat innostuneet. Ei tarvii aina mennä kirjastoon, että on luettavaa.

Yksi hylly on täynnä mun käsityökirjoja, että niitä tulee käytettyä tuon tuosta.

En muista koskaan lukeneeni yhtään Harlekiinia. Äidillä niitä on. Ovat siskon kanssa lukeneet ne hiirenkorville. :D

Vierailija
60/62 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hyllyyn jääneet kirjat ovat tärkeitä ja ajatuksella hankittuja. Jos en välitä kirjasta, niin se ei jää hyllyyn. Lukemattomiakin löytyy, mutta ne ovat tutulta kirjoittajalta tai muuten tärkeäksi arvioituja. Mukavaa, kun omasta hyllystä löytyy monenlaista luettavaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi