Pysyykö näillä liikkumisilla hoikkana?
Olen siis aina ollut sellainen, joka voi syödä mitä tahansa ilman, että se näkyy missään. No täytin 25 ja kaikki alkoivat uhkailemaan, että aineenvaihdunta hidastuu ja lihoo. Olen jättänyt kaikki herkut pois ja harrastan liikuntaa 4-5krt viikossa. Toistaiseksi olen pysynyt yhtä hoikkana kuin ennenkin, mutta mitä voisin tehdä vielä lisää, että paino ei nousisi jatkossakaan?
Kommentit (15)
No uskoisin, että pysyt normaalimitoissa 50v saakka. Sitten alkaa taistelu jenkkakahvoja vastaan.
Aamulla tuorepuuroa ja kupillinen teetä.
Lounaaksi syön sitä mitä opiskelijaruokalassa on tarjolla, pyrin syömään kasvisruokaa tai kanaa.
Päivällistä en välttämättä syö, jos syön niin tavallista kotiruokaa.
Iltapalaa en yleensä syö jos olen syönyt päivällisen. Jos syön iltapalaa niin leipää ja jugurttia tai hedelmiä.
No jos lihot, sitten alat syömään toisin. Mikä siinä on niin vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ollut millään dieetillä tms. niin en tiedä yhtään miten muuttaisin ruokavaliota jos kiloja kertyisi, kun en tosiaan mitään herkkujakaan syö.
Ei sitä kukaan ulkopuolinen voi arvioida. Käytä mittanauhaa ja vaakaa. Jos tulokset alkavat liukua suuntaan tai toiseen pitää vastaavasti muuttaa liikkumista tai ruokavaliota. Turvallisinta on kirjata ylös tulokset vaikka kerran viikossa. Satunnainen heilahtelu ei maailmaa kaada, esimerkiksi joulun tai kesäloman jälkeen, kunhan vain lukemat palaavat takaisin.
Ei se sen monimutkaisempaa ole.
No minulla on tapana pyöristyä helposti, mutta aina kun hieman pyöristyn, kiinnitän huomiota syömisiini ja ne pari kiloa tippuu pois. En ihan ymmärrä panikoimistasi.
Mä oon ihan hirveä stressipallo, aina stressaan jotakin. En oikein osaa ottaa rennosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ollut millään dieetillä tms. niin en tiedä yhtään miten muuttaisin ruokavaliota jos kiloja kertyisi, kun en tosiaan mitään herkkujakaan syö.
Ei siihen mitään dieetejä tarvitse. Kokeilet itse, millä syömisillä et liho.
Hei, nuori nainen, lopeta stressaaminen.
Ei siitä lihomisesta kannata olla huolissaan ellet ala lihomaan. Ja kuulostat siltä että tuskin huomaamatta päästät itsees lihomaan.
Oon 30-vuotias nainen ja stressannut lihomisesta varmaan 9-vuotiaasta lähtien. Aina olen pysynyt hoikassa kunnossa ja painoindeksin rajoissa satunnaista herkuttelu-nestepöhöä lukuun ottamatta. Ja muut ihmiset ei ole ikinä noteerannut mitään muutoksia painossani.
Mutta näin jälkikäteen ajateltuna sen painosta stressaamisen olisin voinut jättää pois, siinä menee helposti monta vuotta hukkaan. Älä lähde tuolle tielle vaan nauti elämästä ja syömisestä.
Minä syön mitä sattuu, herkkuja joka päivä ja en töiden lisäksi harrasta liikuntaa. Toisaalta mulla on aktiivinen työ, ei kuitenkaan mikään raksanainen. Itsekin täytän aivan just kolmekymmentä ja peloteltu on, mutta kovasti riippuu geeneistä. Aika näyttää.
Kiitos fiksuista kommenteista :) Olen siis kasvoiltani aika epäviehättävä niin yritän kompensoida sitä pysymällä hyvässä kunnossa. Siksi stressaan tästä niin kovasti.
"Kyllä minäkin sinun ikäisenäsi olin tuollainen kukkakeppi, mutta odotapa vain kun täytät 30, minäkin lihoin heti 30kg". Näitä on kuultu! Kolmenkympin lähestyessä aloin sitten tarkkailla syömisiäni ja harrastaa liikuntaa, ja laihduinkin äkkiä alipainoiseksi. Ymmärsin lopettaa ja palata entisiin, huolettomiin elintapoihin. Terveellisen syömisen opettelu ja liikunnan muistaminen ei ole pahaksi kenellekään, mutta ehdit kyllä tehdä suuremmat muutokset vasta sitten, jos kiloja oikeasti alkaa kertyä.
Mitä syöt? Isäni, joka ei syö herkkuja, on tukevassa kunnossa. Liikkuu säännöllisesti.