Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te keillä on kirjahylly kotona!

Vierailija
05.08.2017 |

Meillä on tuttavan kanssa kinastelu :D Oletteko lukeneet kaikki kirjat jotka siellä norkoilee? Mä en halua kirjahyllyyni kirjoja joita en tule koskaan lukemaan, jotka ei oo yhtään mun tyylisiä! Kaveri taas haalii kaikkia kirjoja sinne täytteeksi, välittämättä siitä meinaako edes koskaan avata koko opusta... Juu, onhan sillä hienompi hylly kun mulla, jolla muutama rivistö vähän tyhjempi mutta mua ahistais ajatus siitä, että siellä keikkuis joku Harlekiini jonka nimeä en edes muista! Mites te?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kirjat on joku perheestäni lukenut, en välttämättä minä. Poika on kiinnostunut historiasta, joten meiltä löytyy aika lailla toiseen maailmansotaan liittyvää kirjallisuutta, jota en edes aio lukea.

Vierailija
2/62 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut, mutta todellakin jokainen kirja on sellainen, jonka aion lukea. Ei siis turhaa harlekiinitäytettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä. Saatan ostaa kerralla paljon kirjoja, joita sitten luen vähitellen. Mutta kuulostaa kyllä naurettavalta hankkia hyllyyn kirjoja, joita ei aiokaan lukea. Suurimman osan hyllyssäni olevista kirjoista olen lukenut 3-15 kertaa.

Vierailija
4/62 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olemme lukeneet.

Vierailija
5/62 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon kirjoja joita en ole lukenut, ovat mieheni. Mutta omat kirjat olen kyllä lukenut ja jotkut moneen kertaan. Tai jotkut jäivät kesken odottamaan..

Vierailija
6/62 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut kaikkia, vielä. En osta kirjoja täytteeksi, ei ole varaa tai halua sellaiseen.

Vierailija
7/62 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tuttavan kanssa kinastelu :D Oletteko lukeneet kaikki kirjat jotka siellä norkoilee? Mä en halua kirjahyllyyni kirjoja joita en tule koskaan lukemaan, jotka ei oo yhtään mun tyylisiä! Kaveri taas haalii kaikkia kirjoja sinne täytteeksi, välittämättä siitä meinaako edes koskaan avata koko opusta... Juu, onhan sillä hienompi hylly kun mulla, jolla muutama rivistö vähän tyhjempi mutta mua ahistais ajatus siitä, että siellä keikkuis joku Harlekiini jonka nimeä en edes muista! Mites te?

Hyllyssä on minun ja puolison kirjoja, toistemme kirjoja emme ole pahemmin lukeenet ja on siellä odottomassa aina muutama lukematon kirja, mutta mitään koristekirjoja meidän kirjahyllyssä ei ole.

Vierailija
8/62 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimman osan olen lukenut. Pitäähän siellä olla muutama hätävarakirja, jos vaikka sataa monta päivää putkeen eikä huvita mennä kirjastoon lainaamaan uusia. Niin kuin tänä kesänä on käynyt.

Vierailija
9/62 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut miehen kirjoista kuin muutaman, omistani suurimman osan. Minulla on erillinen hylly lukemattomille kirjoille, joista on helppo napata luettavaa kun kaipaa jotain.

Vierailija
10/62 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harlekiini xD

En ole lukenut kaikkia miehen kirjoja. Mutta ne, joilla on oikeita kirjoja, eikä kioskikirjallisuuutta, osaavat olla kirjoittamatta "te keillä"...

Vierailija
11/62 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai olen lukenut ne kaikki. Ne on harkiten ostettu, eikä hyllyssä ole mitään Cooksonia tai Sheldonia tai Remestä.

Vierailija
12/62 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei varmaan ole luettu, osa on saatu lahjoiksi. Mutta sanoisin että 95 % kirjoista on luettu. Mulla ja miehellä on osittain sama maku, osittain hyvinkin erilainen. Siksi hyllyssä on kirjoja joita minä en ole lukenut enkä tule lukemaankaan, esim. fantasia ja scifi.

Vierailija
13/62 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harlekiinia voi lukea ruotsiksi, kouluruotsin vahventamiseksi siis.

Eikä haittaa jos ei tajua jotain kohtaa, sen voi arvata.

Vierailija
14/62 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennaista on se onko kiinnostunut kirjoista ja kirjallisuudesta. Silloin hankkii hyllyyn mieleisiään kirjoja, jotka sitten joskus lukee. Hyviin kirjoihin voi aina palata. Kevyempikin kirjallisuus aktivoi päänuppia ihan eri tavalla kuin tietokoneen tai television ruutu.

Vierailija
15/62 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kaikki 1500kpl. Ja varmaan toiset 1000kpl joita ei ole hyllyssä.

Tosin ihan kaikkia en ole pystynyt lukemaan loppuun, olleet liian ennaltaarvattavia tai muuten vain mahdottomia lukea (sota ja rauha... meni 50 sivun kohdalla hermot ku edelleenkin vain esiteltiin paroneja ja herttuoita eikä mitään ollu tapahtunu)

Vierailija
16/62 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kirjahyllyn kirjat on joku perheestämme lukenut.

Vierailija
17/62 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kaikki luettu - jo minä tai mieheni. En ikinä laittaisi hyllyyn mitään, mitä en ole lukenut tai aikeissa lukea. Se kirjahylly kertoo myös meistä, millaisia olemme ihmisinä ja mikä meitä kiinnostaa :) En todellakaan laittaisi jotain Harlekiineja sinne täytteeksi. Nehän ovat lähinnä jätettä.

Vierailija
18/62 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa kirjoista hyllyssä odottavat luetuksi tulemista syystä tai toisesta, mutta luettavaksi ne kaikki on hankittu. Ostan esim paljon antikvariaateista ja joskus hankin jostain kirjasarjasta myöhempiä osia jos halvalla saan, vaikka alkupuoleltakin on jotain vielä lukematta. Yksi setäni aikoinaan omakustanteena kirjoittama romaani siellä hyllyssä pyörii lukemattomana, on varsin surkea mutta ei sitä oikein poiskaan voi heittää kun setä pahastuisi jos kirjaa ei enää hyllyssä olisi ensi vierailulla (katsoo sitä siis joka kerta siinä hyllyssä ja myhäilee tyytyväisenä kirjalleen).

Vierailija
19/62 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kirjoja eri huoneissa n. 40 hyllymetriä. En ole lukenut kaikkia, mutta tiedän mitä hyllyissä on ja luen sen mukaan mikä kiinnostaa ja huvittaa. Todennäköisesti en koskaan tule lukemaan esim. mieheni koulun historiaa tai hänen lapsuuden ja nuoruuden kotikaupunkiaan käsitteleviä teoksia. Mies tuskin tulee lukemaan minun Aino Kallas kokoelmaani tai suurinta osaa ruotsinkielisistä dekkareista. Laitan surutta eteenpäin sellaiset kirjat, joista tiedän, etten tule lukemaan toista kertaa.

En ole ajatellut kirjoja varsinaisesti sisustusesineinä enkä välitä miltä kirjahyllyt näyttänät vieraista. Olohuoneessa meillä ei ole lainkaan kirjoja.

Vierailija
20/62 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut kaikkea. Oda kirjoista meilläkin on mieheni, hän on lukenut ne. Sitten on muutamia lahjaksi saatuja, esim. venäläisiä klassikoita ja muutama Finlandia-voittaja, joihin en ole jaksanut ryhtyä, mutta näyttävät ihan komeilta hyllyssä :D ehkä sitten eläkepäivillä. Sitten on tietokirjasarja 50-luvulta, joka on aika hauska, mutta en todellakaan ole lukenut kannesta kanteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä