Jos poikaystävä käskisi, näyttäisitkö puhelimesi ja fb:n viestit hänelle?
Poikaystäväni ei luota minuun ja käski saada nähdä viestit, mutta en haluaisi näyttää kun siellä on kavereiden henkilökohtaisia asioita jotka on tarkoitettu vain minun nähtäväkseni...
Kommentit (97)
Se nimenomaan herättää epäluottamusta kun ei näytetä viestejä, ja sit jos näytetään niin pitää poistaa pari keskustelua ensin. On tullut pari tyttöystävää mua pettäneeks ja se jättää jäljen. Jos ei muija jossain kohtaa suostu edes vilauttaa ja todistaa että sielä keskusteluissa puhutaan vaan kavereille eikä ehdokkaille niin kyllä se kalvaa luottamusta ja saa epäilemään lisää. Ja jos sulla ei ole salattavaa niin mikä ongelma on kumppanille näyttää? Todistaa lähinnä oman lapsellisuuden "mun ei tarvi näyttää sulle yhtään mitään". Niin oltiinko me nyt 12v vai mitä?
En näyttäisi. Ei kuulu mun ystävien viestit hänelle. Mua loukkasi tosi paljon kun oma ystäväni oli näyttänyt henkilökohtaiset viestit omalle miehelleen. Luottamus meni täysin, vaikka siellä ei mitään vakavaa ollutkaan, mutta parisuhdejuttua jne.
Mieheni on yksityisyrittäjä ja hänellä on vain yksi puhelin sekä firman että henkilökohtaiseen käyttöön. Itselläni on työsuhdepuhelin ja erikseen oma puhelin. Ei tulisi varmaan kummallekaan edes mieleen pyytää toista näyttämään puhelimensa/viestit/lokit. Omissa puhelimissani on salaus, miehen kännyssä ei. Eilen viimeksi hän pyysi minua katsomaan sähköposteistaan erään asian, kun itse oli auton ratissa ja minä istuin vieressä. Hain kyseisen tiedon ja huomasin kyllä, että siellä oli saapuneissa viesteissä myös ulkomaalaiselta naiselta tullut sähköposti. Ei tullut mieleenikään edes alkaa tentata, kuka on kyseessä. Meillä ei liioin kysellä "kuka soitti" tai "kuka tekstasi", vaan toinen kertoo kyllä, jos on tarpeen (esim "Pekalta terveisiä, se oli nyt palannut reissusta"). Jos halutaan yksityisyyttä niin siirrytään puhumaan toiseen huoneeseen.
Ihan käsittämätön ajatus, että parisuhteessa ei olisi lupaa yksityisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En näyttäisi vaan näyttäisin miehelle ovea. Salattavaa ei ole mutta omasta yksityisyydestäni en luovu vaan suhteessa pitää olla molemminpuolinen luottamus.
Kokemuksesta tiedän, että tuollaisesta miehestä seuraa jatkossa ainoastaan isoja ongelmia ja murheita.
N40
Toisaalta näin mutta eikö se loisi myös epäluottamusta jos et suostuisi näyttämään viestejä? Esim kyseessä on tilanne jossa joku poikaystävän kaveri on vakuuttunut että näki juuri sinut ulkona jonkun miehen kanssa, aivan varmasti se olit sinä, kävelyllä käsikädessä. Poikaystävä kysyisi sinulta tätä ja pyytäisi saada nähdä puhelintasi. "en todellakaan näytä, sinä et luota minuun YHYY!" vai "no siis tottakai saat nähdä. On outoa, en ollut minä, olin tuolloin äidilläni." saattaisi jäädä historiaan mies Joka ei näyttäisi viestejä tässä tilanteessa, jotainhan siellä on.
En ole tuo jolle vstasit, mutta jos miesystäväni kaveri ensinnäkin menisi työkseen ilmoittamaan miehelleni nähneensä minut ulkona jonkun miehen kanssa, niin pitäisin häntä aika pellenä. Ja jos mieheni vaatisi nähdä puhelimeni tuollaisen ilmoituksen jälkeen eikä keskustelisi asiasta minun kanssani ihan ilman moista vaatimusta, niin pelle olisi hänkin.
Etkö sinä kertoisi ystävällesi jos näkisit hänen miehensä suuteloimassa toista naista? Oletpa hyvä ystävä..
Mielenkiintoinen käänne taas. Äsken oli kyse siitä, että miehen kaveri on vakuuttunut, että näki minut kävelyllä käsi kädessä, ja nyt puhutaankin siitä että suuteloidaan ja tunnistetaan varmuudella.
Mutta ei, en kertoisi. Ottaisin yhteyttä mieheen itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En näyttäisi vaan näyttäisin miehelle ovea. Salattavaa ei ole mutta omasta yksityisyydestäni en luovu vaan suhteessa pitää olla molemminpuolinen luottamus.
Kokemuksesta tiedän, että tuollaisesta miehestä seuraa jatkossa ainoastaan isoja ongelmia ja murheita.
N40
Toisaalta näin mutta eikö se loisi myös epäluottamusta jos et suostuisi näyttämään viestejä? Esim kyseessä on tilanne jossa joku poikaystävän kaveri on vakuuttunut että näki juuri sinut ulkona jonkun miehen kanssa, aivan varmasti se olit sinä, kävelyllä käsikädessä. Poikaystävä kysyisi sinulta tätä ja pyytäisi saada nähdä puhelintasi. "en todellakaan näytä, sinä et luota minuun YHYY!" vai "no siis tottakai saat nähdä. On outoa, en ollut minä, olin tuolloin äidilläni." saattaisi jäädä historiaan mies Joka ei näyttäisi viestejä tässä tilanteessa, jotainhan siellä on.
En ole tuo jolle vstasit, mutta jos miesystäväni kaveri ensinnäkin menisi työkseen ilmoittamaan miehelleni nähneensä minut ulkona jonkun miehen kanssa, niin pitäisin häntä aika pellenä. Ja jos mieheni vaatisi nähdä puhelimeni tuollaisen ilmoituksen jälkeen eikä keskustelisi asiasta minun kanssani ihan ilman moista vaatimusta, niin pelle olisi hänkin.
Niin no, kaikki miehet jotka ovat minua pettäneet, varjelivat tarkkaan puhelintaan. Ne jotka eivät pettäneet, eivät varjelleet, kertoo siis minulle ainakin paljon.
Kaikki, jotka sinua ovat pettäneet - siis kuinka moni on pettänyt sinua? Oletko koskaan pysähtynyt pohtimaan miesmakuasi, jos sinulle on sattunut useita pettäviä miehiä?
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti sanottuna minulla on salasuhde ja tämän vuoksi en näytä viestejä. Vaikka nimi onkin peitetty hyvin niin silti pahassa lykyssä juuri tulisi joku sovittu salaviesti jonka mies näkisi. Vetoan yksityisyyteen ja en jää kiinni.
Höpö höpö, olet yksi keskustelun sairaalloisen mustasukkaisista (tosin en tiedä onko teitä edes muita kuin sinä) ja yrität nyt uskotella muillekin, että kaikki jotka eivät suostu kontrolloitavaksi, pettävät.
jache kirjoitti:
Se nimenomaan herättää epäluottamusta kun ei näytetä viestejä, ja sit jos näytetään niin pitää poistaa pari keskustelua ensin. On tullut pari tyttöystävää mua pettäneeks ja se jättää jäljen. Jos ei muija jossain kohtaa suostu edes vilauttaa ja todistaa että sielä keskusteluissa puhutaan vaan kavereille eikä ehdokkaille niin kyllä se kalvaa luottamusta ja saa epäilemään lisää. Ja jos sulla ei ole salattavaa niin mikä ongelma on kumppanille näyttää? Todistaa lähinnä oman lapsellisuuden "mun ei tarvi näyttää sulle yhtään mitään". Niin oltiinko me nyt 12v vai mitä?
Useampikin kirjoittaja on tässä ketjussa jo yrittänyt kertoa, mikä siinä on ongelmana: mustasukkaiselle ei mikään riitä. Jos hänelle näyttää viestit kerran, hän vaatii saada lukea kännyä koska tahansa. Jos hän ei löydä mitään, niin hän on varma että viestejä kulkee jotain muuta kautta. Jne. Ja työnantajalla on oma sanansa sanottavana työsuhdekännyköiden salauksesta. Olisi mieletöntä uhrata työpaikkansa vain säilyttääkseen suhteen sairaalloisen mustasukkaisen ihmisen kanssa.
t. 50+ vuotias, ei 12
Näyttäisin exälle missä on ovi, siitä voi mennä ulos ja mielellään heti.
En. En näyttäisi sen enempää poikaystävälleni kuin vaikka sisarellenikaan. Yksityisasiani ovat yksityisiä jne.
Voisin näyttää keiden kanssa viestittelen, mutta en viestien sisältöjä. Mulla on pari ystävää, joilla on psykkisiä ongelmia, ja viesteillään näistä usein - nämä asiat eivät kuulu miehelleni. Käskemällä ei kyllä näe mitään :)
Vierailija kirjoitti:
jache kirjoitti:
Useampikin kirjoittaja on tässä ketjussa jo yrittänyt kertoa, mikä siinä on ongelmana: mustasukkaiselle ei mikään riitä. Jos hänelle näyttää viestit kerran, hän vaatii saada lukea kännyä koska tahansa. Jos hän ei löydä mitään, niin hän on varma että viestejä kulkee jotain muuta kautta. Jne. Ja työnantajalla on oma sanansa sanottavana työsuhdekännyköiden salauksesta. Olisi mieletöntä uhrata työpaikkansa vain säilyttääkseen suhteen sairaalloisen mustasukkaisen ihmisen kanssa.
t. 50+ vuotias, ei 12
Itselleni on jostain kumman syystä riittänyt kun yhden kerran katsoo kaiken yllättävässä tilanteessa ettei ehdi poistaa mitään. Thats fine for me. En tiedä kuinka mustis sairaiden kanssa ootte ollu mutta tämä on ihan normaalia mulle. Vastavuoroisesti muija saa nähdä jokaisen keskustelun kyllä (edelleen miinus ne ystävien kahdenkeskiset mutta kumppani varmasti tietää kyllä ystävät)
Vierailija kirjoitti:
Poikaystäväni ei luota minuun ja käski saada nähdä viestit, mutta en haluaisi näyttää kun siellä on kavereiden henkilökohtaisia asioita jotka on tarkoitettu vain minun nähtäväkseni...
En, koska ne eivät hänelle kuulu.Ilmeisesti poikaystäväsi pettää sinut koska epäilee sinua.Ei ole perusteita jatkaa suhdetta ihmisen kanssa joka ei sinuun luota. Jätä se petturisika.
Ihan vapaasti mies sais katsoa fb-viestit, tekstiviestit ja puhelutiedot, jos haluaa. Samoin toisin päin mies on sanonut, että hänen viestinsä saa kyllä katsoa. Ei vain ole kummallakaan ollut koskaan tarvetta, luottamus ja suhde on ollut aina kunnossa sillä saralla. Toisin oli eksäni kanssa, joka viestitteli limasia jollekin exälleen ja muille akoille, sen puhelimeen koskeminen oli kiinni jäämisen jälkeenkin hänen mielestään ehdottomasti yksityisyyden loukkaamista ja inhottavaa ahdistelua. Luottamuksen korjautuminen olis vaatinu avoimuutta ja todistetta siitä, että törkyviestittely ei jatku. Siksipä onkin nyt eksä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vapaasti mies sais katsoa fb-viestit, tekstiviestit ja puhelutiedot, jos haluaa. Samoin toisin päin mies on sanonut, että hänen viestinsä saa kyllä katsoa. Ei vain ole kummallakaan ollut koskaan tarvetta, luottamus ja suhde on ollut aina kunnossa sillä saralla. Toisin oli eksäni kanssa, joka viestitteli limasia jollekin exälleen ja muille akoille, sen puhelimeen koskeminen oli kiinni jäämisen jälkeenkin hänen mielestään ehdottomasti yksityisyyden loukkaamista ja inhottavaa ahdistelua. Luottamuksen korjautuminen olis vaatinu avoimuutta ja todistetta siitä, että törkyviestittely ei jatku. Siksipä onkin nyt eksä.
Tietäväthän ystäväsikin, että se mitä he sinulle kirjoittavat ei välttämättä pysy vain sinun tietonasi? Itse en voisi olla läheinen ystävä sellaisen ihmisen kanssa, joka kokee tarpeelliseksi jakaa parisuhteessaan kaiken myös puolisolleen/kumppanilleen.
Syy käskyyn on mikä? Luottamuksen puute. Johtuen mistä?
Olisi ystäviä kohtaan väärin antaa lukea viestit. Lupa pitäisi kysyä myös viestien lähettejiltä. Yksityisyys.
Vierailija kirjoitti:
Miksi käskee? Aikuinen itse tekee mitä haluaa. Ketään ei käsketä.
Eikä ketään voi omistaa.
Toki. Ei ole mitään salattavaa kummallakaan.
Juuri näin. Jos epäilee, niin ei luottamus palaudu sillä, että kertaalleen näyttää puhelimensa, seuraavaksi pitää antaa lupa katsoa sitä koska tahansa. Sitten alkaa epäilys, että yhteyttä pidetään muulla tavalla, kun mitään ei löydy siitä puhelimesta, joka on lupa katsoa. Aina on mahdollisuus luoda uusia sähköpostitilejä, hankkia uusia prepaid-puhelimia jne. Mustasukkainen ei voi ikinä olla varma siitä, että hänellä on pääsy kaikille tileille ja laitteille. Ja sellaisessa suhteessahan ei ole mitään järkeä, missä toisella ei ole luottamusta.