Jos poikaystävä käskisi, näyttäisitkö puhelimesi ja fb:n viestit hänelle?
Poikaystäväni ei luota minuun ja käski saada nähdä viestit, mutta en haluaisi näyttää kun siellä on kavereiden henkilökohtaisia asioita jotka on tarkoitettu vain minun nähtäväkseni...
Kommentit (97)
Voisin näyttää, myös sinulle jos tahdot. Ei ole salaisuuksia jotka eivät kestä päivän valoa ja toisten silmiä. Muutama vastaanotettu viesti ei ehkä menisi tähän kategoriaan. Työsähköpostia en näyttäisi, koska viesteissä liikesalaisuuden piiriin kuluvaa tietoa ja asiakkaiden luottamuksellista tietoa.
Viestin lukulupa pitää saada kirjoittajalta. Loukkaa kirjoittajn yksityisyyttä myös, jos ulkopuolinen lukee.
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa en näyttäisi mutta toisaalta ei mulla oo salattavaakaan.
Oleellisempi kysymys onkin, kannattaako hulluutta ruokkia. Ja tuo pahenee, viestit on ensimmäinen askel.
Näyttäisin vaikka työkaverillekkin ja ihan käskemättä, ei niissä mitään mielenkiintoista näy kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oleellisempi kysymys onkin, kannattaako hulluutta ruokkia. Ja tuo pahenee, viestit on ensimmäinen askel.
Totta, ei se tuohon lopu. Kohta on normi että näytät automaattisesti kaikki viestit, kaikki muu on epäilyttävää. Sitten on epäilyttävää sekin jos viestejä ei ole.
Käskystä en. Pyynnöstä todennäköisesti. Vapaaehtoisesti omasta aloitteestani usein.
Mä jotenkin ihmettelen tätä.
Olen varmaan ollut liian avoin exieni kanssa, kun mun viesteistä ei olis varmaan koskaan paljastunut niille yhtään mitään mistä eivät jo olisi valmiiksi tienneet.
Exiä heistä kuitenkin tuli. Ilmeisesti se salaperäisyyden verho olisi suhteen jatkuvuuden kannalta hyvä säilyttää, ja mustasukkaisen kannattaisi vain opetella luottamaan puolisoon.
Minulla ei ole ystäviä eikä säätöjä, joten olisi ihan sama vaikka lukisi kaikki viestit ja fb-keskustelut joita olen käynyt äitini kanssa.
Silti minun mielestäni puolisolla ei ole oikeutta syynätä puhelintani. Eli en antaisi katsoa. Toki jos salaa katsoisi, niin ei siitä mitään sotaa syttyisi. Meillä on molemmilla puhelimissa asetus, että kumpikin pääsee toistensa puhelimiin omalla sormenjäljellä. Ei ole ollut mitään syytä lukea viestejä.
Riippuu ihan, että millä tavalla pyytää. Käskystä en tee mitään. Jos kyse on siitä, että naureskelen itsekseni puhelimelle ja kysytään " mikä on hauskaa" niin tietenkin näytän tai lähetän linkin eteenpäin. Ystävien yksityisasioita en lähtisi näyttelemään. Heitän muutaman kaverin kanssa likaista läppää ja näistä puoliso on täysin tietoinen. En kenenkään itsetuntokriisiä lähde korjaamaan jonkun toisen yksityisyyden kustannuksella ja " epäilen sinua, todista mielikuvitukseni vääräksi"-tyyppiset vaatimukset ovat erittäin mainio syy päättää parisuhde.
En näyttäisi vaan näyttäisin miehelle ovea. Salattavaa ei ole mutta omasta yksityisyydestäni en luovu vaan suhteessa pitää olla molemminpuolinen luottamus.
Kokemuksesta tiedän, että tuollaisesta miehestä seuraa jatkossa ainoastaan isoja ongelmia ja murheita.
N40
Käskemällä en tee yhtään mitään, mutta jos pyytäisi perusteluiden kera niin katsokoon. Poislukien viestiketjut jotka sisältävät jonkun muun kuin minun yksityisasioita.
Olen käskenyt häntä näyttämään oman puhelimensa ja tietokoneensa.
No en todellakaan, vaikka en ole mitään epäilyttävää tehnyt. Mulla on keskusteluissa paljon ystävieni minulle uskomia huolia (esim. terveysasioissa), joita en todellakaan halua näyttää ulkopuoliselle, en edes poikaystävälle.
Ei ehkä tarvitse näyttää kenellekään omia viestittelyitään, mutta naurettavia nämä kommentit: "Missä luottamus?", "Miten luottamus on tota tasoa?"
Nykyään suunnilleen kaikki suhteet päättyvät, ja suurin syy on pettäminen. Olisko siinä se syy, ettei jossain vaiheessa suhdetta edes kannata olla liian sinisilmäinen. Usein kun aavistaa asioita, niin puhelimesta löytyy se varmistus epäilyille. En silti tarkoita, että kenenkään on pakko näyttää omaa puhelintaan toiselle.
Minä en tottele kuin poliisia ja poikkeustilassa armeijan edustajia.
En anna aihetta epäilyihin ja jos antaisin, en olisi niin tyhmä, että viestihistoriaa säilyttäisin.
Jos mieheni haluaisi katsoa puhelintani niin siitä vaan. Ei ole salattavaa
Kummallinen ajatus, että mieheni pyytäisi jotakin tuollaista. Luotan häneen ja hän minuun.
Minulla ei ole missään mitään sellaista, mitä hän ei voisi nähdä.
Minua ei kotioloissa käskytä kukaan. Puhelin on kyllä tuossa pöydällä, eikä haittaa jos mies tai lapsi sitä käyttää ja sattumalta jonkin viestin näkee. Tarkoituksella ei toisen puhelinta tutkita.
En itsekään kirjallisesti viestittele salaisuuksia, ihan hullua hommaa, ainahan ne paljastuu jollekin ulkopuoliselle.
Mutta poikaystävällä ei tietenkään pärähtäisi mieleenkään näyttää omia fb-juttuja tai puhelimen sisältöä sinulle? Totta, eikö niin? Siirrä jätkä ulkoruokintaan, ei tuollaisella kyylällä mitään tee. Pidä siis kiinni lujasti yksityisyydestäsi.