Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittele meille lomakohdetta, kehu suosikkiasi, kerro mihin petyit ja miksi.

Vierailija
09.07.2008 |

Eli matkustusajankohta olisi joko tammi-helmikuussa, tai jos Europpaan suuntaamme, niin huhti-toukokuussa.

Matkassa oltaisi kahdesta viikosta kuukauteen.

Reissuun lähdössä lapset silloin iät 4 ja 5v.

Jonnekin kaipaan, en vain tiedä minne. Omatoimisesti lähtisimme, ja pienellä budjetilla. Emme tahdo pelkkiä rantalomakohteita, osan ajasta voisimme viettää kaupungissakin. Reput selässä matkaamme, joten junailukin onnistuu ja siirtymiset maitse. Kiinnostuksen kohteita on luonto, hyvä ruoka ja juoma, erilaiset kulttuurit, historia.

Lapset ovat hyviä reissamaan, vanhemmat samoin. Lähinnä nyt mietitty Intiaa, mutta Goa ei kiinnosta. Onko Keralassa käyneitä? Tai muita paikkoja hyviksi havaittuja?

Thaimaata kovin kehutaan, mutta en tiedä olisiko se meille sopiva paikka.

Afrikka kiinnostaisi kovasti, mutta emme tahtoisi syödä malarianestolääkitystä.

Antakaas vinkkejä ja kehukaa lempikohteitanne.

Olisin erittäin kiitollinen avusta :)

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina pitänyt itseäni aika riskihakuisena, mutta tuo menee kyllä jo aika pitkälle.

Vierailija
22/31 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse käynyt Etelä-Afrikassa, liikuin lähinnä Läntisen kapin provinssissa. Siellä ainakin tuntui suht turvalliselta, tietysti järkevästi liikuen. Mieheni veli on siellä asunut pitkään, vaimonsa on sieltä. Ja kaikki puhui väkivallasta, mutta kukaan tapaamistani ihmisistä ei ollut joutunut kohteeksi itse. Ei sitä pidä vähätellä, mutta ei kannata liioitellakaan.

Ystäväni asuu Namibiassa lastensa kanssa, kaikki on ihan ok. Botswanasta olen kuullut vain pelkkää hyvää, siellä on turvallista matkustaa. keniaa, osaa tansania kannatta vältää, samoin Zimbabwea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin Finnmatkat (tai sitten Aurinkomatkat) tekevät matkoja Marrakechiin, mutta lennot ovat Agadiriin ja sieltä sitten bussikuljetus. Itse lensimme Espanjaan (Malagaan) ja sieltä bussilla aivan eteläkärkeen ja lautalla yli Marokkoon. Myös Ryan Air lentää Marrakechiin ja Pariisista myös halpalentoyhtiöt. Suoria reittilentoja ei ole Suomesta, ainoastaan charterlennot Agadiriin.

t. se Marokossa matkannut

Vierailija
24/31 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka kyselit saarista, suosittelisin esim. tuota Naxosta missä juuri olimme tai sitten Parosta, joka on siinä vieressä. Naxokselle ei esim. tällä hetkellä tehdä matkoja Suomesta ollenkaan, paitsi Finnmatkojen Island hoppingiin kuuluu.

Pääsette Piraeuksen satamasta miltei minne vaan, joten "googlettakaa" ja katsokaa vaihtoehtoja saarista ;-) Netistä voi varata hotellitkin.

Vierailija
25/31 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keniaa kannattaa välttää?

Olen itse käynyt Etelä-Afrikassa, liikuin lähinnä Läntisen kapin provinssissa. Siellä ainakin tuntui suht turvalliselta, tietysti järkevästi liikuen. Mieheni veli on siellä asunut pitkään, vaimonsa on sieltä. Ja kaikki puhui väkivallasta, mutta kukaan tapaamistani ihmisistä ei ollut joutunut kohteeksi itse. Ei sitä pidä vähätellä, mutta ei kannata liioitellakaan.

Ystäväni asuu Namibiassa lastensa kanssa, kaikki on ihan ok. Botswanasta olen kuullut vain pelkkää hyvää, siellä on turvallista matkustaa. keniaa, osaa tansania kannatta vältää, samoin Zimbabwea.

Vierailija
26/31 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eli Ateenasta Piraeuksen satamaan ja sieltä matkaan. Lauttoja menee vaikka minne saarille Lautta esim. Parokselle ja Naxokselle(ihania saaria) kestää n.5-6 h. ja lautat ovat hyvin varuseltuja. Liput voi tilata etukäteen netistä, samoin hotellit.

Kannattaa "googlata" ja katsoa eri saaria, sekä hotelleja. Keskikesää heinä-elokuu ehkä vättäisin kuumuuden vuoksi ja samoin silloin on liikaa turisteja liikkeellä.

Kaikki lautta-aikataulutkin löytyvät netistä...

Vierailija
27/31 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan sanoi sen olevan kohde joskus tulevaisuudessa malarialääkityksen ja muidenkin syiden takia. Luetteko te ollenkaan näitä ketjuja ennenkuin vastaatte? Ystäväni asuu Mosambikissa, ja sieltä ovat reissanneet Zimbabwen puolelle usein. Riippuu tietenkin milloin lähtee ja minne, mutta eihän tuo aloittaja ollut nyt sinne lähdössä. Ne tilanteetkin muuttuvat aika nopeaan tahtiin. Keniassakaan esim. Mombasassa ei ole ollut lainkaan levottomuuksia.

Vierailija
28/31 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontonsa puolesta henkeäsalpaavan kaunis maa: löytyy jäätikköä pingviineineen, vesiputouksia, vuoristoa, erämaata, niittyjä ja peltoja silmin kantamattomiin, viidakkoa, valtameren rantoja...ja tietenkin mielenkiintoiset ja kokemusrikkaat kaupungit, kuten Mar del Plata, Cordoba, Buenos Aires, Mendoza...Buenos Airesista on myös lyhyt lauttamatka Uruguayin Montevideoon ja Kolonistien saarelle -näkemisen arvoisen paikkoja molemmat.

Euroilla Argentiina on halpa (1 € on viitisen pesoa).

Vierailija
29/31 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä majoitus noin suunnilleen missä hinnoissa?

T. eräs kiinnostunut joka seuraa tätä ketjua :)

Vierailija
30/31 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aiot viettää pidemmän loman Argentiinassa ja esimerkiksi pitää tukikohtana Buenos Airesia, edullinen vaihtoehto hotelli-asumiselle on asunnon vuokraaminen. Esimerkiksi Buenos Airesin yliopiston seinällä on ilmoituksia vuokrattavista asunnoista; vuokrat ovat dollareissa, asunnot ovat valmiiksi kalustettuja ja yleensä hyvillä paikoilla.

Puoli vuotta sitten upean antiikkihuoneiston modernilla sisustuksella Palermon kaupunginosassa sai käyttöönsä 900 dollarin kuukausivuokralla (olisikohan siis n. 700 euroa). Edullisimmallaan kalustettun asunnon hyvältä paikalta taitaa saada n. 400-600 dollarilla/kk.

Jos haluaa pois miljoonakaupungin sykkeestä, tunnin ajomatkan päässä Buenos Airesin keskustasta on kauniita country club-alueita, joista voi vuokrata ylellisiä omakotitaloja uima-altaineen. Tai edullisempi vaihtoehto on maaseutumainen hotelli/hostelli-majoitus Tigren suunnalla ja lapsillekin löytyy paljon tekemistä maatalon eläinten, kuten hevosten parissa.

Jos asumiselta ei vaadi korkeaa tasoa ja haluaa päästä halvalla, yksi vaihtoehto on yksityisten perheiden pyörittämät hostellit. Näissä yö taitaa maksaa n. 50 pesoa, eli 10 euroa.

Ruoka on myös halpaa: all you can eat-ravintola laadukkaalla ja runsaalla tarjonnalla maksaa lounasaikaan juomineen 30 pesoa (6 euroa) ja illalla 50 pesoa (10 euroa). Ja Argentiina on todellakin kulinaristien maa, suosikkiharrastukseni siellä onkin syöminen :)

Jos matkustaa lapsiperheen kanssa, suosittelen Mar del Plataa. Kaunis, 800 000 asukkaan kaupunki Atlantin valtameren rannalla. Puolet kaupungista on rantaviivaa ja näkymät ovat upeat, etenkin iltavalaistuksessa.

Argentiinassa vuodenajat ovat päinvastaiset kuin Suomessa, eli parhaillaan siellä on kylmä ja sateinen talvi. Otolliset ilmat alkavat syys-lokakuun vaihteessa ja jatkuvat aina toukokuulle. Kuumimmat kuukaudet ovat joulu- ja tammikuu, lämpötila keskimäärin 30 astetta

Vierailija
31/31 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy monenlaista kohdetta Malesiasta, ja Singapore on siihen helppo yhdistää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä