Ovatko seuraavat nimet sinusta rumia ja mummomaisia, mitä olin ajatellut tytölleni?
Tyttö syntyy lokakuussa jos kaikki menee kuten pitää. Olen ajatellut miehen kanssa seuraavia nimiä
(Lyhyt sukunimi, tyyliin Puro)
Ellen Amanda
Bella Sofia
Martta Aurora
Kommentit (46)
Täällä Helsingissä ainakin Bella ja Martta ovat ehdottomasti koiran nimiä.
Mutta nimimuotihan siirtyy alhaalta ylös Suomessa maantieteellisesti. Sosioekonomisesti toisin päin.
Eli en tiedä Pohjos-Suomen tilannetta näissä nimissä. En kuitenkaan suosittelisi.
Noista paras siis Ellen, joskin hyvin muotinimi täällä, jos sellaista haluaa vältellä.
Martta on mielestäni hieman liian uskonnollisen kuuloinen nimi. Toisaalta sopii noista ehdottamistasi parhaiten sukunimiesimerkkiin.
Vierailija kirjoitti:
Bella Sofia nyt ei ainakaan ole mummo. Kaunis ja rakkaus, eikö ne noita tarkoita? Ellen Amanda jotenkin töksähtää, ei ruma kuitenkaan ole. Sopisi paremmin toisin päin mielestäni. Martta Aurora on symppis.
Sofia tarkoittaa viisasta ja Amanda rakastettua.
Vierailija kirjoitti:
Ei nuo ole mummonimiä vaan lasten nimiä nyky-Suomessa vuonna 2017. Mummonimiä ovat esim. Pirkko, Ritva ja Raija.
Mullakin tuli Ritva mieleen mummonimistä :D
Kaikki naistennimet ovat kyllä aikanaan mummojen nimiä.
Kaikki nykyisin suosiossa olevat ja ne ennen suositummat ja nekin joita ei ole vielä keksittykään.
Mummoudelta naista ei suojaa pitemmän päälle mikään .
Ihania: Martta, Kerttu, Inkeri, Loviisa.
Ellen on kaunis, samoin Sofia, mutta Sofia on niin kauhean yleinen.
Bella on vähän liikaa ja mielestäni koiran nimi (anteeksi).
Vierailija kirjoitti:
Tyttö syntyy lokakuussa jos kaikki menee kuten pitää. Olen ajatellut miehen kanssa seuraavia nimiä
(Lyhyt sukunimi, tyyliin Puro)
Ellen Amanda
Bella Sofia
Martta Aurora
Anteeks kun kysyn mutta missä vaiheessa synnytysikäisistä naisista on tullut niin uusavuttomia ettei edes lapsen nimeä osata päättää itsenäisesti?
Ei hyvä luoja... nyt oikeesti ne valot päälle!!!
Anna tytölle nimeksi Tuttipulloputteliina.
Antaa taatusti aina kantajastaan hyvin nuorekkaan säväyksen !
Martta on hyvä nimi. Hyvä, ettet ole miettinyt nimiä Tyyne, Taimi, Impi tai Irmeli.
Ellen Aurora olisi kaunein yhdistelmä.
Martta on järkyttävä nimi, mutta jokainen tyylillään.
Miten olisi nimi Hellä ? Se on ollut joskus hyvinkin suosittu. Tai Meri ?
Vierailija kirjoitti:
Martta on hyvä nimi. Hyvä, ettet ole miettinyt nimiä Tyyne, Taimi, Impi tai Irmeli.
Miten niin ?Esim. Tuula Irmeli on mielestäni hyvinkin kaunis yhdistelmä.
Minä en itse pidä Martta-nimestä niin kuin en muistakaan muotinimistä, joissa on r ja t esim. Kerttu, Hertta, Katri. Minusta ne menee samaan kategoriaan kuin esim. Pirkko tai Sirkka eli ovat kovia ja sorahtavia nimiä. R ei ole ongelma, esim. Ronja on oikein kiva nimi ja mielestäni myös aika pehmeä. Noiden edellisten lausuminen on mielestäni rumaa ja sana siis tuntuu kielellä epämukavalta.
Mutta erittäin suosittujahan nuo nimet ovat, ja tunnen itsekin tuon nimisiä lapsia (paitsi Pirkko ei ole tullut vastaan vielä). Jos siis itse pidät nimestä, niin siitä vaan antamaan se. Amanda, Sofia ja Aurora ovat mielestäni aika ikuisuusnimiä. Niitä löytyy vähän kaiken ikäisiltäkin. Ellen on muotinimi ja tunnen jo kaksi pientä Elleniä. Nimi on kyllä kaunis.
Bella on meillä sukulaisten koiran nimi. Ja nimessä on mielestäni jotain sottaista yökerhomeininkiä, vähän niin kuin Lulukin.
Itse pidän Verna-nimestä esim. Verna Aurora olisi mielestäni oikein kaunis nimi.
Mutta sinähän päätät.
Mielenterveyslaki antaa mahdollisuuden itsemääräämisoikeuden rajoittamiseen tietyissä tilanteissa.
Martta Aurora on kovin R-pitoinen. Yhteensopivuuskin on? Martta Johanna, Martta Tuulikki, Martta Lovisa, Martta Hillevi. Martta löytyy Niskavuori-elokuvasta.
Kova nimi on myös Verna Aurora, jota joku esitti.
Ellen Amanda tai Ellen Maria ovat nättejä nimiä.
Ellen Isabella
Ellen Aurora
Tykkään nimestä Anneli. Olkoonkin Anneli Auerin etunimi, tykkään silti.
Martta on emäntämäinen nimi ja sorahtaa etenkin Auroran kanssa.
Muut täysin erityyppisiä.
Emma Alisa Puro
Emma Sofia Puro
Enni Matilda Puro
Anni Martta Puro (tässä saman aikakauden nimet mielestäni sopivat hyvin yhteen, samoin sukunimeen)
Anni Matilda Puro
Elna Matilda Puro
Viivi Matilda Puro
Iisa Erika Puro
Pihla Matilda Puro
Pihla Elina Puro
Anna Sofia Puro
Anna Emilia Puro
Emilia Anna Sofia Puro
Kovin ovat erilaisia nimiä Ellen, Bella ja Martta.
Ellen Puro pehmeää
Bella Puro eiii
Martta Puro sorahtaa
Anni Martta
Anni Matilda
Matilda Pauliina
Ellen Matilda
Eevi Martta
Eevi Matilda
Enni Matilda
Viola Matilda
Maisa Pauliina
Maisa Emilia
Aika kauheita nimiä.
Parempia:
Kammilla Ludwiga
Yenny Madilda (upea versio Jenni Matildasta)
Khrisda Annuli
Margedda Hellenna
Valitse näistä ennemmin