Ovatko seuraavat nimet sinusta rumia ja mummomaisia, mitä olin ajatellut tytölleni?
Tyttö syntyy lokakuussa jos kaikki menee kuten pitää. Olen ajatellut miehen kanssa seuraavia nimiä
(Lyhyt sukunimi, tyyliin Puro)
Ellen Amanda
Bella Sofia
Martta Aurora
Kommentit (46)
Ei nuo ole mummonimiä vaan lasten nimiä nyky-Suomessa vuonna 2017. Mummonimiä ovat esim. Pirkko, Ritva ja Raija.
No jos se sukunimi on todella tyyliä Puro, tuo Martta yhdistyy siihen parhaiten. Muut on liian vierasperäisiä.
Martta Auroralle ääni. Bella etenkin on jotenkin hienostelunimi, vaikka kaunis onkin.
Nättejä nimiä, mutta Bella Sofiaa en antaisi lapselle, jos sukunimi on ihan suomalainen. Etenkin Martta on kiva.
Bella Sofia nyt ei ainakaan ole mummo. Kaunis ja rakkaus, eikö ne noita tarkoita? Ellen Amanda jotenkin töksähtää, ei ruma kuitenkaan ole. Sopisi paremmin toisin päin mielestäni. Martta Aurora on symppis.
Eikai kukaan halua oikeasti nimekseen Marttaa. Martta menee pitämään marttakerhoa... hekoheko.
Mun mielestä noi kaksi muuta nimeä ovat ihania.
Tosi kauniita! Bella Sofiasta tykkään eniten, tuo martta on ehkä ihan pikkuisen liian mummomainen ja kuka tietää kiusataanko lasta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ei nuo ole mummonimiä vaan lasten nimiä nyky-Suomessa vuonna 2017. Mummonimiä ovat esim. Pirkko, Ritva ja Raija.
Ja nekin on hassulla tavalla vanhahtavia vain tällä hetkellä.
Bella Sofia on liian teennäinen "prinsessanimi", Ellen Amanda nätti, mutta liian tylsän yleinen. Eli Martta paras!
Ellen Amanda on tosi kaunis, mutta erittäin suosittu!!!! Kastetuissa näkynyt paljon Ellen Amandoja. Ehdotan vielä seuraavia:
Ellen Matilda
Ellen Aurora
Lovisa Matilda
Lovisa Amanda
Martta Amanda
Martta Matilda
Ellen, Amanda ja Sofia ovat nykyään hyvin suosittuja nimiä (vaikka en niistä itse pidäkään). Mummonimet ovat trendikkäitä.
Bella on huono nimi mun mielestä ihmiselle.
No ei taatusti kiusata pikku-Marttaa.Eikä mikään näistä ole mummonimi, nimet kiertää ja Marttaakin olen leikkipuistossa kuullut huhuiltavan useammin kuin kerran.Itse luulin antaneeni ikäluokassaan uniikin nimen 8 vuotta sitten, mutta niin vaan samalle luokalle sattui kaima.
Martta hyvä. Entäs ap Bertta? Bertta paljon parempi kuin Bella.
Bertta Sofia
Martta Sofia
Yhdistäisin nimet eri tavalla:
Martta Sofia
Ellen Aurora
Jos sukunimi on suomalainen niin Martta on parempi kuin Ellen.
Ap:lle lisää ehdotuksia:
Elma
Amalia
Linnea
Hilma
Elida/Eliida
Aliisa
Emelia
Siina
Milma
Mimmi (vanha suomalainen kalenterinimi!)
Maiju
Silja
Martta Helena
Martta Lovisa
Martta Johanna
Martta Emilia
Martta Josefiina
Martta Kristiina
Martta Katariina
Martta Adelia
Martta Vilhelmiina
Martta Helmiina
Martta Matleena
Martta Adalmiina
Martta Serafiina
Martta Josefiina
Martta Loviisa
Martta on kauhea nimi! Olen aina vihannut sitä, samaa luokkaa sun Saara tai Lyyli.
Martta Aurora on mielestäni ihan kiva, mummonimethän on muotia.