Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viivi ja Wagner on paska nykyään

Vierailija
04.08.2017 |

Kyllä on Tuomolalta kaikki ideat loppuneet. Ennen niin napakka ja hauska sarjis on täyttä kuraa ja sekoilua. Sais Hesari jo lopettaa ja laittaa tilalle jonkun tuoreen tekijän. Mikähän olisi hyvä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, Viivin sukua käsittelevä saippuasarja nykyään. Tuon saagan alkamisesta alkaa tulla jo vuosi täyteen.

Vierailija
2/12 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostus lopahti jo joskus 5v sitten...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se koskaan ole ollut kummoinen... 

Vierailija
4/12 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa siinä oli oivalluksia parisuhteen arjesta. Ainakin mua nauratti.

ap

Vierailija
5/12 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänä aamuna ajattelin: liika on liikaa!

Mutta on ihan pakko seurata, miksi ne luulevat, että ikäloppu mummo on raskaana ja vieläpä kolmoset tulossa ;D

Vierailija
6/12 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä ap, alussa oivaltavia parisuhdejuttuja. Vaikka minulla otti silloin lujille sietää Wagneria. Nyt nämä mummo ja vauva jne höpinät ovat ihan turhia, ei yhtään yllätystä. Tämä vaarin henkiinherääninen on limbojen limbo. Toivon uutta sarjista tämän paikalle.

Vierailija
7/12 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. 

Tosin olen sitä mieltä, että ollut surkea jo vuosikausia. Jarla sen sijaan on pystynyt pitämään tasoa yllä. Toki Fingerporissakin on vähän vähemmän hyviä, mutta kokonaisuutena tasokas. 

Hesarihan karsi jossain vaiheessa rankalla kädellä sarjakuvatarjontaansa. Entisen kahden sivun sijaan on vain sivullinen strippejä. 

Moni saikin lähteä ihan syystä. 

Mutta mitä tilalle, hyvä kysymys. Anonyymit eläimet ovat hauskuuttaneet monesti. Aihepiiri vain ei aina ole perhelehteen sopiva. Ei kyllä ole Fingerporissakaan. 

Vierailija
8/12 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo... kummallista, ettei ole siirretty takavasemmalle häpeämään. Tässä häpeävät lähinnä lukijat ja häpeä on myötäsellaista. 

Palautetta vain Hesariin joukolla, niin eiköhän jotain parempaa järjesty tilalle. 

Säälittävää lähinnä tämä henkilövalikoiman laajennus. Mitään persoonaa ei Tuomola ole pystynyt luomaan näille täydennyshahmoille, paitsi ehkä vähän sille Kurtin retkaleelle. 

Alkuasetelma aikoinaan hyväkin ja viihdyttävä naisen ja sian suhteesta. On vain aihe ajanut ohi ja Tuomolan pitäisi ymmärtää lähteä kohti uusia tuulia. Mutta kai se kuukausipalkka houkuttaa, kunnes tulee nolot potkut. 

Vierailija
9/12 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvien strippien tekijöitä on harvassa.

Kyllä varmasti tätä on mietitty toimituksessa, että mitä tilalle. Tämä ehdotettu Anonyymit eläimet ovat jo Hesarin listoilla. Ilmestyy Nytissä. Ei kaikilla riitä paukut jokapäiväiseen vitsiin. 

Mutta entäs käännökset? Usein sarjakuva ei käännettynä toimi ollenkaan, se on suuri ero keskimääräiseen kirjallisuuteen. On kieleen perustuvia sanamuunnoksia ja leikittelyä käsitteillä, jotka toimivat vain tietyssä kulttuuripiirissä. 

Kaikki kunnia Juballe, mutta hänen tosiaan pitäisi siirtyä muihin hommiin. Voi tulla vähemmän mairitteleva loppu, ellei itse lähde. 

Vierailija
10/12 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä!  Niin täysin tympiytynyt tuohon Viivin äidin ja mummon sekoiluun, joka jatkuu tarinana päivästä toiseen.  Eikä V&W olekaan päivittäisiin strippeihin perustuva sarjis enää nykyään?

No, on siellä toki ollut ennenkin viikon-pari kestäneitä tarinoita, mutta ne ovat olleet tarpeeksi lyhyitä ja napakoita.

Villi Luonto on Fingerporin ohella ainoa lukemisen arvoinen, WuMokin joskus.

Vierailija
11/12 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan meillä paljon hyviä sarjakuvapiirtäjiä, jotkut jopa naisia. Miten olisi esim. Kaisa Leka tai Kati Kovacs? Ehkä kaikki eivät kestä tuota tiukkaa strippiformaatin orjuutta, en tiedä.

Itse olen hypännyt Viivin ja Wagnerin yli jo vuoden päivät, tykkään Wolff Murgenthalista, Lassista ja Leevistä ja toisinaan Fingerporista.

Vierailija
12/12 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon samoja juttuja pyöritellään, mutta joku Fingerpori ja B. Virtanen ovat pysyneet hauskoina. Jostain syystä Viivin ja Wagnerin eväät syötiin jo vuosia sitten (en edes tiedä nykykäänteistä, kun en lue Hesaria).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi