Hajuongelma, en kestä enää!!
Osaisko joku sanoa mikä voi olla syynä miehen sängynpuoliskon haisemiseen joka aamu? Eikä se haju lähde pois päivänkään aikana vaan on jämähtänyt siihen patjaan ja tai petivaatteisiin. Mies hikoilee aika paljon öiseen aikaan ja käyttää t-paitaa yöllä.
Oikeasti, kuvottaa tuo tunkkainen ja välillä makeahko löyhkä, lakana, tyyny ja peiton reuna kosteana ilm sen hikoilun vuoksi.
Joudun laittamaan oman peittoni naamani eteen suojaksi kun hän kääntyy ja haju lehahtaa.
Sokeri ym arvot hällä on normaalit.
Vituttaa jo senkin takia että petivaatteet pitäisi hajun vuoksi vaihtaa kutakuinkin joka toinen päivä ja peittoa/tyynyä ei tod voi pestä usein.
Lakanan alla on suojajuttu mikä suojaa patjoja ja tyynyissä on suojapussit jonka päällä tyynyliina.
Epätoivoista enkä muuten muista tätä kuin ehkä parilta-kolmelta viimevuodelta...
Kommentit (26)
Lakanat vaihdetaan joka viikko, ei vain joka toinen viikko. Tyynyliinat voi vaihtaa useamminkin. Ei tämä välttämättä teidän hajuongelmaa ratkaise, mutta tiedoksi nyt vaan suositukset :)
Ja jos peitto ja tyynyt haisevat, ostatte kaikkia tuplakappaleet jolloin yhdet kun pesee, toiset voi laittaa sänkyyn.
Mun ex-mies haisi myös öisin.
Syy ei selvinnyt, mutta eron jälkeen on ihanaa kun makkari tuoksuu raikkaalle.
Toki tämä ei ollut ainoa syy eroon.
Lääkäriin ei suostunut, mutta itse epäilin liiallista alkoholin käyttöä.
Yleisin syy on tietysti liian lämmin makuuhuone tai peitto. Mun mies hikoilee (onneksi ei haise pahalle) niskasta yöllä, mutta jalat palelee, niin on käytetty pakkasilla kuumavesipulloa jalkojen kohdalla ja muuten vain kevyt peitto päällä.
Jotkut mausteiset ruuat voivat hiotuttaa ja tietysti se B-vitamiini. Kannattaa ehkä käydä otattamassa normaalit verikokeet, jos ei ole tutkittu, kuten veren sokeri, kilpirauhanen jne. Ja ylipaino voi myös hikoiluttaa.
Suojalakana itsellä käytössä menkkojen aikaan, hiostaa todella paljon. Nukun mahdollisimman kylmäsdä, mutta suojan kanssa peitoista voisi vääntää kosteutta varmaan monta desiä. Ap, vaihda petivaatteet, tuuleta peitto ja testaa ilman suojia. Hope this helps.
Eikö se miehesi ihan itse saisi vaihdettua niitä lakanoita ? Eikä tosiaan joka toinen viikko todellakaan riitä ap.Kesällä moni hikoo runsaammin ja on ihan normia silloin vaihtaa kerran viikossakin lakanat. Saati että hikoilee ylettömästi ja sänky jää kosteaksi :( .Parempi pestä nyt peittoa useasti, sitten uutta kehiin kun on aika.