Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiantuntija varoittaa sinkkuja "nolla-ajasta"

Vierailija
03.08.2017 |

http://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000005312481.html

En fanita Vaarasta tippaakaan, mutta tässä hän puhuu silkkaa asiaa. Esim.

"Kansainvälisetkin tutkimukset suosittelevat, että suunnataan sellaisten aktiviteettien pariin, jotka ovat lähellä omaa sydäntä. Silloin väistämättä tapaa uusia ihmisiä, jotka ovat myös samoista asioista kiinnostuneita."

"Vaarasen mukaan sosiaalisessa mediassa tai verkon seuranhakupalveluissa roikkuminen ei välttämättä auta seuranetsinnässä, vaan voi päinvastoin etäännyttää muista ihmisistä."

"Kohtaamattomuutta synnyttää Vaarasen mukaan myös etenkin sosiaalisen median luoma käsitys loputtomasta valikoimasta kumppaniehdokkaita. Tämä lisää valitsemisen vaikeutta. Vaarasen mukaan nykysinkut arvioivat liikaa, voisiko kulman takaa löytyä vielä parempi kumppaniehdokas."

Eli kumppania kaipaaville: kone kiinni ja uusien aktiviteettien pariin!

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on vaan sellainen kultturi, että ei saa iskeä kuin tietyissä paikoissa. No saapahan naiset olla rauhassa...

Saan olla kyllä muutenkin. Minä kun en yöelämässä liiku, niin missä tapaisin potentiaalisia miehiä? En ole menevää tyyppiä ollenkaan, ja kotoa nyt kukaan ei tule hakemaan. Ulkonäköni ei ole lähellekään sitä tasoa, että joku tulisi vaikkapa nykäisemään hihasta ruokakaupassa. Harvoin tuollaisia tilanteita näkee Suomessa muutenkaan, täällä kun ei ole sellaista sosiaalisen kanssakäymisen kulttuuria, jossa ihmisille mentäisiin juttelemaan ihan suoraan ja häpeilemättä. Täällä ei myöskään harrasteta small talkia juuri yhtään. Suomalaiset ovat luonteeltaan sulkeutunutta kansaa, siitä ei pääse yli, ali eikä ympäri.

Vierailija
42/64 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on vaan sellainen kultturi, että ei saa iskeä kuin tietyissä paikoissa. No saapahan naiset olla rauhassa...

Saan olla kyllä muutenkin. Minä kun en yöelämässä liiku, niin missä tapaisin potentiaalisia miehiä? En ole menevää tyyppiä ollenkaan, ja kotoa nyt kukaan ei tule hakemaan. Ulkonäköni ei ole lähellekään sitä tasoa, että joku tulisi vaikkapa nykäisemään hihasta ruokakaupassa. Harvoin tuollaisia tilanteita näkee Suomessa muutenkaan, täällä kun ei ole sellaista sosiaalisen kanssakäymisen kulttuuria, jossa ihmisille mentäisiin juttelemaan ihan suoraan ja häpeilemättä. Täällä ei myöskään harrasteta small talkia juuri yhtään. Suomalaiset ovat luonteeltaan sulkeutunutta kansaa, siitä ei pääse yli, ali eikä ympäri.

No herranjestas. Nettideitit on naisten kultakaivos. Seuraa löytyy alle vuorokaudessa...

Minä miehenä en saanut 6kk aikana mistään nettideiteistä kuin kaksi kämästä matchia.

Ja uskomatonta mutta omassa elämässä saan baarista seuraa jos haluan melko usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, ensin luulin, että tässä oli joku uusi viesti, mutta samaa vanhaa vaan. Ei riitä, että haukutaan naiset parisuhteessa, kehtaavatkin vaatia, että takamusta joskus irrotettaisiin sohvasta... Nyt pitää haukkua naiset, kun kehtaavat edes etukäteen valita ja tehdä parisuhdepäätöksiä järjen kanssa, ei vain hetken huumassa. Yhtään mitään ei saisi vaatia. Ainakaan ei saa sinkkuna olla tyytyväinen.

Vierailija
44/64 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No herranjestas. Nettideitit on naisten kultakaivos. Seuraa löytyy alle vuorokaudessa...

Minä miehenä en saanut 6kk aikana mistään nettideiteistä kuin kaksi kämästä matchia.

Ja uskomatonta mutta omassa elämässä saan baarista seuraa jos haluan melko usein.

"Seuraa" kyllä löytyy mutta ei välttämättä parisuhdetta. Kovin moni nainen ei halua pelkkää yhden yön seuraa.

-eri

Vierailija
45/64 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tavannut yhtäkään kumppania siellä tosielämän toreilla ja harrastuksissa, en edes koulussa. Seurusteluun johtavat tutustumiset ovat alkaneet seuranhakupalveluista ja foorumeilta. Tinderissä tulleista kohtaamisista on saanut lisävarmuutta.

Ei tosiaan sovi kaikille samat neuvot.

Sitä elävää elämää silmät auki on tullut vietettyä, mutta ujolle se ei ole niin helppoa.

Vierailija
46/64 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa hakeutuisit sellaisten aktiviteettien pariin, joista olet kiinnostunut vaikket naisia olisikaan iskemässä? Sitä kautta löytyisi ehkä sitä samanhenkistä seuraa ja jos hyvin käy, niin jopa nainenkin.

Vierailija
47/64 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heli Vaaranen fiksu nainen <3. Olisi hänenlaisiaan enemmän.

Lisäksi pari ilmaista vinkkiä sinkkuneideille. Kun menette niihin uusiin harrastuksiin, niin valitkaa sellainen josta ovat kiinostuneet myös miehet. Ellette ole lesboja. Yrittäkää tietoisesti hymyillä mahdollisimman paljon. Kukaan ei halua lähestyä naista jolla on naama koko ajan norsun**tulla (aka resting bitch face syndrome). Jutelkaa monen eri miehen kanssa, ei vaan sen komeimman, koska muuten teillä on riski päätyä vain yhdeksi loveksi "aseen" tuppeen. Älkää antako liikaa painoarvoa mystiselle kemialle. Muuten unelmamies voi jäädä vain yhdeksi karusellikierrokseksi. Olkaa avoimia ja hyväksykää treffipyyntöjäennakkoluulottomasti. Älkää antako tylyjä julkisia pakkeja, hoitakaa asiat hienotunteisemmin.

Ja kyllä lähtee...

En kaunistele asiaa, minua lähestyy joko liian rumat ja/tai vanhat miehet. Ne ok-näköiset miehet eivät lähesty, mikä on sääli sillä juuri sellaista haluan eniten. Olen itse ihan tavallinen nainen, en mikään missi enkä etsi komistusta. Ei uppoa minuun sellaiset miehet ollenkaan. Mikä minussa on vikana? Kun taas itse lähestyn tällaisia miehiä, he suunnilleen juoksevat karkuun. Missä vika?

Vierailija
48/64 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vietin suurimman osan lomastani mökillä, ison osan vielä kaksistaan isäni kanssa. Jotain perustavanlaatuista vikaa minussa on oltava, kun en koe sen olleen hukkaanheitettyä aikaa...

En kyllä ihan ymmärrä, millä lailla "omaa sydäntä lähellä olevien" asioiden tekeminen auttaisi minua löytämään miehen. Harrastan kuorolaulua (naiskuorossa... enkä viitsisi vaihtaakaan kuoroa parisuhteen toivossa, sillä sekakuoroissakin miehet ovat yleensä a) vanhoja, b) vähemmistössä ja c) varattuja), partiota (lippukunnassani ei ole ainuttakaan ikäistäni miestä) ja lukemista (kirjastoissa näkyy muuten hyvin harvoin 25-30-vuotiaita miehiä). Tykkään myös soittaa pianoa, neuloa ja koota palapelejä, mutta jostain syystä nämä aktiviteetit eivät ole vielä koskaan poikineet parisuhdetta :D

Baariin en halua lähteä, sillä en juo alkoholia ja ahdistun meluisassa ympäristössä. Kyllä minä tiedän, ettei kukaan tule kotoa hakemaan, mutta jos/kun ketään sopivaa ei tule "luonnollisesti" (esim. työpaikalla tai tuttujen kautta) vastaan, pärjään minä yksiksenikin. En koe tarvetta lähteä väkisin tyrkylle.

Vierailija
49/64 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi pari ilmaista vinkkiä sinkkuneideille. Kun menette niihin uusiin harrastuksiin, niin valitkaa sellainen josta ovat kiinostuneet myös miehet. Ellette ole lesboja. Yrittäkää tietoisesti hymyillä mahdollisimman paljon. Kukaan ei halua lähestyä naista jolla on naama koko ajan norsun**tulla (aka resting bitch face syndrome). Jutelkaa monen eri miehen kanssa, ei vaan sen komeimman, koska muuten teillä on riski päätyä vain yhdeksi loveksi "aseen" tuppeen. Älkää antako liikaa painoarvoa mystiselle kemialle. Muuten unelmamies voi jäädä vain yhdeksi karusellikierrokseksi. Olkaa avoimia ja hyväksykää treffipyyntöjäennakkoluulottomasti. Älkää antako tylyjä julkisia pakkeja, hoitakaa asiat hienotunteisemmin.

Ja kyllä lähtee...

Kerro esimerkkejä harrastuksista, joista sekä miehet että naiset ovat kiinnostuneita. Pelkästään miehiset harrastukset voi jättää mainitsematta, koska niihin naiset eivät yleensä ole edes tervetulleita sotkemaan poikakerhon menoa.

Onhan näitä vaikka miten paljon...erilaisia urheilulajeja, älyköille omat kerhonsa jne. Tennis, golf, sulkapallo, suunnistus, veneily, geokätköily, shakkikerho...vain mielikuvitus on rajana. Ja jos harrastuksen miehisyys pelottaa, niin ota mukaan naispuolinen sinkkukaverisi ja takaan että miehet toivottavat teidät innolla tervetulleeksi tutustumaan lajin saloihin.

Veneilyä harrastaa miehet, naiset ovat vaimoja, tai miehen seurassa. Juu juu, joku täysin naismiehitetty vene on nähty muutamaan otteeseen, mutta sinkuista varmasti yli 90% on miehiä.

Vierailija
50/64 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kyllä lähtee...

En kaunistele asiaa, minua lähestyy joko liian rumat ja/tai vanhat miehet. Ne ok-näköiset miehet eivät lähesty, mikä on sääli sillä juuri sellaista haluan eniten. Olen itse ihan tavallinen nainen, en mikään missi enkä etsi komistusta. Ei uppoa minuun sellaiset miehet ollenkaan. Mikä minussa on vikana? Kun taas itse lähestyn tällaisia miehiä, he suunnilleen juoksevat karkuun. Missä vika?

Eikö se ole itsestäänselvää, missä vika on?

51/64 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täyttä paskaa. Omasta mielestä netissä on paljon helpompi löytää kumppani, koska tietää, että kaikki ovat seuraa etsimässä. "Normielämässä" ja harrastusten parissa on vaikea lähestyä vastakkaista sukupuolta, koska ei tiedä ovatko varattuja tai seuraa etsimässä.

Esim. ennenvanhaan tanssit ovat olleet paikka, jossa kumppaneita on ollut hyvä etsiä, koska oletettavasti tansseihin mennään sellaista etsimään. 

En sano, etteikö harrastuksistakin voisi löytyä, mutta pidän nettiä toimivana seuranhakuväylänä. Sen myönnän että valinnanvaikeutta on, koska profiileja on satoja ja tuhansia.

Jos se omalla kohdalla toimii, niin tottakai sitä silloin kannattaa käyttää, mutta kun tällä palstalla on useita miehiä jotka oman kertomansa mukaan eivät koskaan pääse edes treffeille, niin ei oikein riitä ymmärrys että miksi he siellä jumittavat.

Vierailija
52/64 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin vietin suurimman osan lomastani mökillä, ison osan vielä kaksistaan isäni kanssa. Jotain perustavanlaatuista vikaa minussa on oltava, kun en koe sen olleen hukkaanheitettyä aikaa...

En kyllä ihan ymmärrä, millä lailla "omaa sydäntä lähellä olevien" asioiden tekeminen auttaisi minua löytämään miehen. Harrastan kuorolaulua (naiskuorossa... enkä viitsisi vaihtaakaan kuoroa parisuhteen toivossa, sillä sekakuoroissakin miehet ovat yleensä a) vanhoja, b) vähemmistössä ja c) varattuja), partiota (lippukunnassani ei ole ainuttakaan ikäistäni miestä) ja lukemista (kirjastoissa näkyy muuten hyvin harvoin 25-30-vuotiaita miehiä). Tykkään myös soittaa pianoa, neuloa ja koota palapelejä, mutta jostain syystä nämä aktiviteetit eivät ole vielä koskaan poikineet parisuhdetta :D

Baariin en halua lähteä, sillä en juo alkoholia ja ahdistun meluisassa ympäristössä. Kyllä minä tiedän, ettei kukaan tule kotoa hakemaan, mutta jos/kun ketään sopivaa ei tule "luonnollisesti" (esim. työpaikalla tai tuttujen kautta) vastaan, pärjään minä yksiksenikin. En koe tarvetta lähteä väkisin tyrkylle.

Ei omien tärkeiden juttujen harrastaminen naista autakaan, itse asiassa nettimaailmassa miehet lievästi hylkivät harrastuskuvalla koristettuja profiileita. Naisille sen sijaan on plussaa, jos mies tykkää puuhailla jotain, ei vain syleksiä kattoon. Miehen kannattaa pitää harrastuksistaan kiinni parisuhdemielessä, naisella ne toki parantavat omaa elämänlaatua.

Sinulle sen sijaan oli tarkoitettu nämä "parfyymia korvan taakse, vaihda vaatteet, ulos tyrkylle, älä valkkaa" -neuvot. Niillä kai jonkin kakslahkeisen saa.

Vierailija
53/64 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kyllä lähtee...

Et ole niin "tavallinen" kuin kuvittelet. Sinun tasosi ovat nuo "rumat" eli tavismiehet.

Vierailija
54/64 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä löytää helpoiten seuraa. Asiantuntija vois päivittää käsityksensä.

Vierailija
55/64 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kyllä lähtee...

Kerro esimerkkejä harrastuksista, joista sekä miehet että naiset ovat kiinnostuneita. Pelkästään miehiset harrastukset voi jättää mainitsematta, koska niihin naiset eivät yleensä ole edes tervetulleita sotkemaan poikakerhon menoa.

Onhan näitä vaikka miten paljon...erilaisia urheilulajeja, älyköille omat kerhonsa jne. Tennis, golf, sulkapallo, suunnistus, veneily, geokätköily, shakkikerho...vain mielikuvitus on rajana. Ja jos harrastuksen miehisyys pelottaa, niin ota mukaan naispuolinen sinkkukaverisi ja takaan että miehet toivottavat teidät innolla tervetulleeksi tutustumaan lajin saloihin.

Veneily, suunnistus ja geokätköily kuulostavat aika yksinäisiltä harrastuksilta, keitä niissä tapaa? Golf kuulostaa myös aika yksinäiseltä - kävelet reiältä toiselle, ottaako siellä nurmella kukaan keneenkään enempää kontaktia kuin sunnuntaikävelyllä? Shakkikerho - kestävätkö miehet älykkäitä naisia, jotka saattavat jopa voittaa heidät? Tennis, sulkapallo, muut vastaavat - aloituskurssilla ryhmät lienevät pieniä ja tulevaisuudessakin pelataan pienellä kokoonpanolla. Naisten ja miesten peli on erilaista, joten jos haluaa pelata tavoitteellisesti, niin kannattaakohan tällainen kokoonpano. Aika kalliita harrastuksia useimmat listaamasi. Jos itse lähden tuon hintaisiin harrastuksiin, se tapahtuu puhtaasti kiinnostuksesta lajiin, eikä halusta kokeilla löytyykö kumppania. Sitä voi etsiä halvemmallakin. 

Esimerkiksi näihin lajeihin liittyy paljon sosiaalisia tapahtumia, joita ei heti tule ajatelleeksi. Esimerkiksi kauden avajaiset ja päättäjäiset, erilaiset kokoontumiset jne. Näissä ne kontaktit useimmiten solmitaan, ei välttämättä itse harrastuksen parissa. Ja nuo nyt olivat esimerkkejä. Voihan niitä puolisoita löytä festareilta tai kaupunkitapahtumista. Kuten sanottua niin omaa mielikuvitusta saa käyttää.

Vierailija
56/64 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistä muualta niitä miehiä muka löytää kuin netistä? Jos yritän kadulta tai töistä pyytää jotain treffeille nolaan vain itseni. Okei, baarista olen joskus seuraa löytänyt mutta siellä 99% miehistä hakevat vain seksi seuraa. Joten taitaa olla netti ainoa toivo.

Vierailija
57/64 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nyt joku valtakunnan suurin kriisinaihe, jos joku ei pariudu ja ala pukkaamaan veronmaksajia? Että ihan vaarallista on huh huh..

Vierailija
58/64 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Jos minä olisin odottanut, että sopiva mies tulisi elävässä elämässä vastaan joissain harrastuksessa (kuntosali, vaatteiden ompelu, jumppa, kirjoituspiiri) tai töissä, odottaisin vieläkin. Otin ohjat omiin käsiin, ja onnistuneista nettitreffeistä nyt neljä vuotta aikaa, naimisissa ja yhteinen (puoliksi ostettu) asunto. Olen miettinyt, onko tämän neljän vuoden aikana ollut yhtäkään tilannetta, joka olisi voinut johtaa seurusteluun. Ei. Ei niin yhtäkään. Naisvaltaisella alalla töissä, eikä missään salilla ruveta toisten treeninä keskeyttämään ja juttelemaan. Jossain joogassakin ollaan hiljaa ja keskitytään + siellä käy vain n. kolme miestä.

Minä väitän, että epätodennäköisempää on kohdata hyvä kumppani odottelemalla, että se jossain tavallisen arjen yhteydessä vain tulee vastaan. Ei ainakaan minulla olisi tullut. Piti etsimällä etsiä, mutta niin löytyikin aivan ihana mies.

Vierailija
59/64 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ällöttävä ajatus, että pitäisi harrastaa sen takia jotain, että sieltä voisi "löytään parin". Että ei saisi mennä joogasalillekaan rauhassa, vaan koko ajan joku tuppautuisi viereen, tai vilkuilemaan tai yrittäisi höpistä tunnin jälkeen. Että lisää ahdistelua vaan?!

Nettideittailussa on se hyvä puoli, että tietää tasan tarkkaan miksi siellä ollaan. Deittailua varten. Kun taas harrastuksissa ollaan esim. treenaamassa tai muuta.

Vierailija
60/64 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noita harrastuksia tosiaan on "miesten" sellaisia joihin osallistumalla nainen voi jopa kumppanin sitä kautta löytää. Kalliita eivät välttämättä kaikki ole.

Mainitaan jo täällä mainittu frisbee golf, se on hauskaa pelata ja luontevasti pääset jutulle mielenkiintoisen kaverin tykö kun kohtaatte radalla - etenkin jos esittäydyt ja pyydät "apua" kun olet lajin vasta aloittanut. Varmasti mukava ja ystävällinen mies auliisti alkaa neuvomaan ja opastamaan lajin saloihin. Hintakaan tällä harrastuksella ei ole este, parilla kympillä jo saat pari kolme erilaista peruskiekkoa jolla pärjää alkuun ihan hyvin.

Muita harrasteita jos mietin niin seinäkiipeily tulee mieleen, se on vähän unisex laji kanssa jossa käy sekä naisia että miehiä harrastelemassa. Eräs tuttava pariskunta mm. tapasi tätä kautta ja nyt yhdessä edelleen jatkavat harrastusta - hinnoista en ihan ole perillä mutta en usko että ainakaan töissä käyvälle olisi ylitsepääsemättömän tyyristä.

Joku aikaisemmin koitti päteä, että suunnistaminen olisi vain surullista yksilösuorittamista - tämä on mielestäni väärä mielikuva myöskin. Olen itse harrastanut nuorempana viikottaisia paikallisrasteja ja kyllä siellä paljon oli käyvijöitä, eri ikäisiä, miehiä kuin naisia ja eri tason suunnistajia (helppoja, vaikeita / lyhyitä ja pitkiä ratoja suunnistavia). Voihan sinne mennä vaikka kaverin kanssa ja etsiytyä jonkun nuoren miehen tykö taas neuvoa kysymään - varmasti selostaa mm. suunnistusymbolit kartasta, neuvoo kuinka pysyä kartalla siellä luonnossa jne opastaa. Tarvittaessa takuulla lähtee esim. lyhyelle 3km reitille opettajaksi mukaan. Laji ei myöskään montaa euroa maksa per suunnistuskerta.

Geokätköily joka periaatteessa on myös eräänlaista suunnistamista toki on aika yksin samoilua, ellei satu olemaan kaveriporukkaa kenen kanssa harrastella.

Tuli muuten mieleen aikaisemmin haukutusta sulkapallostakin sellainen ajatus (perinteisesti kaveriporukalla tai jollakin sovitulla harrastusporukalla kuten työkaverin kanssa tätä lajia yleensä pelataan sovittuna ajankohtana) että ei välttämättä ihan pois suljettu ja pöhkö vaihtoehto tämäkään. Eikö tämän pariin voisi sopia jossain tindereissä tai yodler sovelluksissa treffejä jonkun kanssa? Pelailee esim. sen vartin-20min ja jos ei seura miellytä niin kohteliaasti lopettaa ja vetoaa että on muitakin menoja vielä päivälle joihin on kiire - jos taas viihtyy niin lätkii vaikka sen koko tunnin vuoron ajan sitä sulkaa. Välineet saa vuokrattua monin paikoin ja jos muutenkin harrastelee ja pitää lajista niin oma perus mailakaan ei 50€ enempää paljoa maksa - välineurheilijat ja tosiharrastajat ostaa sitten niitä 200-300€ mailoja.

Joku mainitsi veneilynkin mutta itse allekirjoitan ainakin, että se on pääosin meidän miesten laji ja yleensä vähän sellaisten bättre folk -ihmisten. Melonta sen sijaan on varsin sukupuolineutraali laji sekin, miksipä ei sitä kokeilisi. Voihan sieltäkin löytää tulevan kumppaninsa tai sitten käy vain kaverin kanssa pitämässä hauskaa. Kesällähän tämä on ihan mukavaa puuhaa vesillä.

(jatkuu seuraavassa viestissä)