Asiantuntija varoittaa sinkkuja "nolla-ajasta"
http://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000005312481.html
En fanita Vaarasta tippaakaan, mutta tässä hän puhuu silkkaa asiaa. Esim.
"Kansainvälisetkin tutkimukset suosittelevat, että suunnataan sellaisten aktiviteettien pariin, jotka ovat lähellä omaa sydäntä. Silloin väistämättä tapaa uusia ihmisiä, jotka ovat myös samoista asioista kiinnostuneita."
"Vaarasen mukaan sosiaalisessa mediassa tai verkon seuranhakupalveluissa roikkuminen ei välttämättä auta seuranetsinnässä, vaan voi päinvastoin etäännyttää muista ihmisistä."
"Kohtaamattomuutta synnyttää Vaarasen mukaan myös etenkin sosiaalisen median luoma käsitys loputtomasta valikoimasta kumppaniehdokkaita. Tämä lisää valitsemisen vaikeutta. Vaarasen mukaan nykysinkut arvioivat liikaa, voisiko kulman takaa löytyä vielä parempi kumppaniehdokas."
Eli kumppania kaipaaville: kone kiinni ja uusien aktiviteettien pariin!
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite löysin miehen netist
Aika moni löytää nykyään, että sillee
Jenkeissä netti on jo ajat sitten ohittanut muut tavat, suhteiden luomisessa. Baarit, harrastukset, ystävien kautta, kaikki jää netin taakse.
Jenkeissä rapsahtaa syyte seksuaalisesta häirinnästä nykyisin niin kevyesti ettei kukaan mies enää uskalla lähestyä saatika tehdä naisille ehdotuksi. Siksi sosiaalinen elämä siellä on mennyt nettiin.
Vaan miksi malli tai esikuva Jenkeistä? Mitä varten meidän pitäsi toimia samalla tavoin kuin Jenkeissä? Jenkeissä on toki paljon hyvää, mutta itse aikanaan siellä joitin aikoja asuneena sain ajoittain ihottumaa siellä paikoin vallineesta syvästä kaksinais-moralismsita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on vaan sellainen kultturi, että ei saa iskeä kuin tietyissä paikoissa. No saapahan naiset olla rauhassa...
Minut sais iskeä ihan missä tahansa, vaikka kaupan kassalla, mutta eipä ole yrittäjiä näkynyt, rauhaan on jätetty ;)
...koska "Suomessa on vaan sellainen kultturi, että ei saa iskeä kuin tietyissä paikoissa."
Miksi pitää olla niin kulttuurin orja tai tapojen orja? Miksi kukaan ei uskalla muuttaa toimintatapaa? Minä en ainakaan viihdy missään juottoloissa tai tanssipaikoissa, viihdyn arjessa ja arkisissa paikoissa. Oon ihan omana ittenäni, luomuna, en paklattuna ja ykköskuteissa. Sais iskeä mutta ei ole yrittäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite löysin miehen netist
Aika moni löytää nykyään, että sillee
Jenkeissä netti on jo ajat sitten ohittanut muut tavat, suhteiden luomisessa. Baarit, harrastukset, ystävien kautta, kaikki jää netin taakse.
Jenkeissä rapsahtaa syyte seksuaalisesta häirinnästä nykyisin niin kevyesti ettei kukaan mies enää uskalla lähestyä saatika tehdä naisille ehdotuksi. Siksi sosiaalinen elämä siellä on mennyt nettiin.
Eipä rapsahda, paitsi työpaikalla. Youtubessa on loputtomasti "cold approach infield" videoita, jos haluaa nähdä.
Tai jos haluaa katsoa huvittavia trolling pickup videoita, härskiä ja typerää läppää, niin vaikkapa LimitlessXP:n videot. https://youtu.be/kzw-jByCxQs
Itse kokeilin kerran tuollaista tavallisesta lähestymistavasta poikkeavaa (eli ei baarissa/ viihteellä) vaan bussissa koitin aloittaa casuaalia jutustelua erään nuoren naisen kanssa.
Lopputulos oli, että mimmiä kiinnosti enemmän puhelimen näyttö kun jutustelu.
Ja mitään creepyä en siis edes heittänyt vaan ihan viattoman ohimennen rupesin juttelemaan Haloo Helsingistä (hänellä oli kyseisen bändin paita päällä) ja itsekkin pidän kyseisestä bändistä tosi paljon. Kerroin että olin aikeissa mennä keikallekkin kesällä - vastaukseksi tuli vain önähdys "aha"...
Noh tietysti jos ei koita ei voita, tuolloin ainakin oli tyhjä arpa kyseessä. Mutta tällaistahan tämä vähän on, eräänlaista kohtaanto-ongelmaa - toiset naiset toivoo että lähestyttäisiin muuallakin arjessa ja toiset selvästikkään eivät.
:/
Minä olen löytänyt miehiä opiskelupaikoista ja töistä. Helkkarin loukkaavaa ja jotain hyvin synkkää kuvaa antavaa puhua jonkun elämästä nolla-aikana. Olen itse ääri-introvertti ja kelpuutan vain kumppanin, jolle se on ok. Toiveeni on yksinkin viihtyvä nörttimies, joka ei painosta sosiaalisiin rientoihin. Todennäköisemmin nyt taas sinkkuna sellaisen löytäisin netistä kuin baarista. Kesälomani oli ihan mahtava, olin suurimman osan ajasta täysin yksin ja kyllä, mökkeilin vanhempieni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Heli Vaaranen fiksu nainen <3. Olisi hänenlaisiaan enemmän.
Lisäksi pari ilmaista vinkkiä sinkkuneideille. Kun menette niihin uusiin harrastuksiin, niin valitkaa sellainen josta ovat kiinostuneet myös miehet. Ellette ole lesboja. Yrittäkää tietoisesti hymyillä mahdollisimman paljon. Kukaan ei halua lähestyä naista jolla on naama koko ajan norsun**tulla (aka resting bitch face syndrome). Jutelkaa monen eri miehen kanssa, ei vaan sen komeimman, koska muuten teillä on riski päätyä vain yhdeksi loveksi "aseen" tuppeen. Älkää antako liikaa painoarvoa mystiselle kemialle. Muuten unelmamies voi jäädä vain yhdeksi karusellikierrokseksi. Olkaa avoimia ja hyväksykää treffipyyntöjäennakkoluulottomasti. Älkää antako tylyjä julkisia pakkeja, hoitakaa asiat hienotunteisemmin.
Ja kyllä lähtee...
Kerro esimerkkejä harrastuksista, joista sekä miehet että naiset ovat kiinnostuneita. Pelkästään miehiset harrastukset voi jättää mainitsematta, koska niihin naiset eivät yleensä ole edes tervetulleita sotkemaan poikakerhon menoa.
Kirjoittaja latelee itsestäänselvyyksiä. Harvempi sinkku viettää "nolla-aikaa" ihan hölmöyttään, vaan siihen on kyllä muita syitä. Niin minullakin (väsyn ihmisten seurasta).
Vierailija kirjoitti:
Minä olen löytänyt miehiä opiskelupaikoista ja töistä. Helkkarin loukkaavaa ja jotain hyvin synkkää kuvaa antavaa puhua jonkun elämästä nolla-aikana. Olen itse ääri-introvertti ja kelpuutan vain kumppanin, jolle se on ok. Toiveeni on yksinkin viihtyvä nörttimies, joka ei painosta sosiaalisiin rientoihin. Todennäköisemmin nyt taas sinkkuna sellaisen löytäisin netistä kuin baarista. Kesälomani oli ihan mahtava, olin suurimman osan ajasta täysin yksin ja kyllä, mökkeilin vanhempieni kanssa.
Samat ajatukset. Yksin vietetty aika ei ole koskaan nolla-aikaa. On tärkeää osata olla luontevasti itsensä kanssa. En lukenut tuota juttua enkä tiedä onko tätä sanottu siinä, mutta joskus olen kuullut myös perheen/sukulaisten kanssa vietettyä aikaa kutsuttavan nolla-ajaksi, mikä on aika hurjaa. Joo, ehkä vanhempien tai sisarusten kanssa hengaillessa ei tapaa kumppania, mutta ei kai se voi olla koko elämän sisältö muutenkaan. Ihmissuhteita pitää myös ylläpitää. Läheisten ja tärkeiden ihmisten kanssa oleminen ei ole nolla-aikaa.
Miksi mun pitäisi haluta kumppani ja kaikki ne hiton parisuhde ongelmat ja kompromissit ja muut hankaluudet, kun olen aivan tyytyväinen elämääni? Jos, huom, jos sattuu joskus joku ok kumppani löytymään, niin se on sit mietittävä asiaa, mutta jos en halua löytää ketään, niin miksi pitäisi?
Joku Vaaranen ei todellakaan tiedä mitä muut ihmiset elämältään haluaa ja mitä pitää hyvänä ja mukavana tapana elää. Eiköhän tyhmäkin tajua, että kumppani helpommin löytyy kun on paljon "ihmisten ilmoilla".
Ei kaikki sinkut koko ajan haaveile, että voi kun löytäisin nyt jonkun ja pian.
Täyttä paskaa. Omasta mielestä netissä on paljon helpompi löytää kumppani, koska tietää, että kaikki ovat seuraa etsimässä. "Normielämässä" ja harrastusten parissa on vaikea lähestyä vastakkaista sukupuolta, koska ei tiedä ovatko varattuja tai seuraa etsimässä.
Esim. ennenvanhaan tanssit ovat olleet paikka, jossa kumppaneita on ollut hyvä etsiä, koska oletettavasti tansseihin mennään sellaista etsimään.
En sano, etteikö harrastuksistakin voisi löytyä, mutta pidän nettiä toimivana seuranhakuväylänä. Sen myönnän että valinnanvaikeutta on, koska profiileja on satoja ja tuhansia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi pari ilmaista vinkkiä sinkkuneideille. Kun menette niihin uusiin harrastuksiin, niin valitkaa sellainen josta ovat kiinostuneet myös miehet. Ellette ole lesboja. Yrittäkää tietoisesti hymyillä mahdollisimman paljon. Kukaan ei halua lähestyä naista jolla on naama koko ajan norsun**tulla (aka resting bitch face syndrome). Jutelkaa monen eri miehen kanssa, ei vaan sen komeimman, koska muuten teillä on riski päätyä vain yhdeksi loveksi "aseen" tuppeen. Älkää antako liikaa painoarvoa mystiselle kemialle. Muuten unelmamies voi jäädä vain yhdeksi karusellikierrokseksi. Olkaa avoimia ja hyväksykää treffipyyntöjäennakkoluulottomasti. Älkää antako tylyjä julkisia pakkeja, hoitakaa asiat hienotunteisemmin.
Ja kyllä lähtee...
Kerro esimerkkejä harrastuksista, joista sekä miehet että naiset ovat kiinnostuneita. Pelkästään miehiset harrastukset voi jättää mainitsematta, koska niihin naiset eivät yleensä ole edes tervetulleita sotkemaan poikakerhon menoa.
Onhan näitä vaikka miten paljon...erilaisia urheilulajeja, älyköille omat kerhonsa jne. Tennis, golf, sulkapallo, suunnistus, veneily, geokätköily, shakkikerho...vain mielikuvitus on rajana. Ja jos harrastuksen miehisyys pelottaa, niin ota mukaan naispuolinen sinkkukaverisi ja takaan että miehet toivottavat teidät innolla tervetulleeksi tutustumaan lajin saloihin.
Vierailija kirjoitti:
Tuolta Vaaraselta on aiemminkin päässyt aivopieruja.
Henk koht olen sitä mieltä, että deittailussa ja parin löytymisessä ei voi olla ulkopuolista asiantuntijaa. Ihmiset ovat erilaisia, ja se mikä käy toiselle ei tule toiselle kuuloonkaan.
Sinkut ovat nykyään hyvinkin tietoisia parisuhteen karikoista. Siksi sitä ei joko haluta ollenkaan tai kumppani valitaan todella tiukan seulan läpi. Kukapa haluaisi kokea epäonnistumisen ja eron.
Mutta tuo johtaa helposti myös siihen että kävellään helpommin sen mahdollisen onnen ohi, tullaan liian kriittisiksi.
Tuo on ennenkin avautunut samoine "viisauksineen". En edelleenkään jaksa syyllistyä siitä että en juokse miehien kiilto silmissä 24/ 7. Aivan kuin oman vapaa-ajan viettäminen olisi kuolemansynti. Typerä ämmä.
Heli Vaaranen kehui kuinka hänellä nuorena tuli pariutumistilaisuuksia eteen yhtenään.Liittyisiköhän siihen että hän oli KAUNIS MALLI eikä vaatimattoman näköinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllä lähtee...
Onhan näitä vaikka miten paljon...erilaisia urheilulajeja, älyköille omat kerhonsa jne. Tennis, golf, sulkapallo, suunnistus, veneily, geokätköily, shakkikerho...vain mielikuvitus on rajana. Ja jos harrastuksen miehisyys pelottaa, niin ota mukaan naispuolinen sinkkukaverisi ja takaan että miehet toivottavat teidät innolla tervetulleeksi tutustumaan lajin saloihin.
Veneily, suunnistus ja geokätköily kuulostavat aika yksinäisiltä harrastuksilta, keitä niissä tapaa? Golf kuulostaa myös aika yksinäiseltä - kävelet reiältä toiselle, ottaako siellä nurmella kukaan keneenkään enempää kontaktia kuin sunnuntaikävelyllä? Shakkikerho - kestävätkö miehet älykkäitä naisia, jotka saattavat jopa voittaa heidät? Tennis, sulkapallo, muut vastaavat - aloituskurssilla ryhmät lienevät pieniä ja tulevaisuudessakin pelataan pienellä kokoonpanolla. Naisten ja miesten peli on erilaista, joten jos haluaa pelata tavoitteellisesti, niin kannattaakohan tällainen kokoonpano. Aika kalliita harrastuksia useimmat listaamasi. Jos itse lähden tuon hintaisiin harrastuksiin, se tapahtuu puhtaasti kiinnostuksesta lajiin, eikä halusta kokeilla löytyykö kumppania. Sitä voi etsiä halvemmallakin.
Vierailija kirjoitti:
kyllä se näin on, jos seuraa haluaa kannattaa mennä ulos ihmisten ilmoille ja vaikka hymyillä vastaantulijalle, jos siltä tuntuu
No minäpä kerron sinkkimiehenä että ei auta yhtään mennä ihmisten ilmoille. Viikonloppuna hietaniemen rannassa. Ei ketään sinkkunaisia... Vaikka hyvä keli.
Tänään toisessa kaupungissa rannalla. Pelkkiä nuoria miehiä ja perheenäitejä...
Ihan perus settiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllä lähtee...
Veneily, suunnistus ja geokätköily kuulostavat aika yksinäisiltä harrastuksilta, keitä niissä tapaa? Golf kuulostaa myös aika yksinäiseltä - kävelet reiältä toiselle, ottaako siellä nurmella kukaan keneenkään enempää kontaktia kuin sunnuntaikävelyllä? Shakkikerho - kestävätkö miehet älykkäitä naisia, jotka saattavat jopa voittaa heidät? Tennis, sulkapallo, muut vastaavat - aloituskurssilla ryhmät lienevät pieniä ja tulevaisuudessakin pelataan pienellä kokoonpanolla. Naisten ja miesten peli on erilaista, joten jos haluaa pelata tavoitteellisesti, niin kannattaakohan tällainen kokoonpano. Aika kalliita harrastuksia useimmat listaamasi. Jos itse lähden tuon hintaisiin harrastuksiin, se tapahtuu puhtaasti kiinnostuksesta lajiin, eikä halusta kokeilla löytyykö kumppania. Sitä voi etsiä halvemmallakin.
Frisbeegolf on ainakin todella pienen kynnyksen laji, muutamallakin kiekolla pärjää alkuun ja yleensä siellä pyörii kaikenkaista porukkaa, aloittelijasta kokeneempaan, eikä se ole niin tiukkaa sääntöjen kanssa kuin oikea golf, enemmän sellaista hengailua ja fiilistelyä. Itse käyn sekä kaverin kanssa että yksin.
Muutin vieraaseen kaupunkiin, en saanut töitä ja erakoiduin. Vietin illat somessa, minkä seurauksena tutustuin neljän vuoden aikana 10 mieheen. Ilman somea nollaan.
Onko tuo Vaarala pudonnut kelkasta, kun ei tiedä että nykyään somessa myös erakoilla on mahkut tutustua ihmisiin? Monille alakulttuureillekin löytyy face-ryhmiä joissa samanhenkisiä, hyvällä tsägällä myös sinkkuja. Mutta esim. baarissa pitää ensin selvittää onko toinen sinkku ja se on rasittavaa, netissä monesti selviää heti parisuhdestatus.
Vierailija kirjoitti:
Täyttä paskaa. Omasta mielestä netissä on paljon helpompi löytää kumppani, koska tietää, että kaikki ovat seuraa etsimässä. "Normielämässä" ja harrastusten parissa on vaikea lähestyä vastakkaista sukupuolta, koska ei tiedä ovatko varattuja tai seuraa etsimässä.
Esim. ennenvanhaan tanssit ovat olleet paikka, jossa kumppaneita on ollut hyvä etsiä, koska oletettavasti tansseihin mennään sellaista etsimään.
En sano, etteikö harrastuksistakin voisi löytyä, mutta pidän nettiä toimivana seuranhakuväylänä. Sen myönnän että valinnanvaikeutta on, koska profiileja on satoja ja tuhansia.
Samoilla linjoilla olen.
R-kioskit on ainakin laittaneet tarjolle kahvimukeja, joista voi valita omaan statukseen sopivan. Joku vastaava systeemi voisi olla hyvä muuallakin arjessa.
Tuohon Vaarasen juttuun liittyen sanoisin, että sitä kumppania ei kannata etsiä ainakaan sellaisista paikoista, missä ei itse viihdy. Olen tehnyt sen virheen että baarimiesten kanssa olen treffaillut ja seurustellutkin, vaikka itse käyn viihteellä ehkä kahdesti vuodessa. Helppohan siellä on tutustua, mutta kun ollaan niin erilaisia niin mitä hyötyä siitä on.
Ja kyllä lähtee...