Missä kategorioissa IT-alalla muka on 4000-5000e/kk palkat?
Kommentit (128)
ERP-konsultit ja koodareista ne, jotka tekevät ERP-mobiilisovelluksia, tienaavat tuplasti tuon, jos ovat hyviä.
Mun poika on koodaajaa ja saa tuollaista liksaa
No melkein kaikilla! :D itse olen tällä hetkellä ensimmäisessä it-alan työpaikassani viihdepuolella, ja tienaan vielä valmistumattomana 2500€. Palkkaa nostetaan vuoden lopussa, kun harjoitteluaikani päättyy.
IT alalla jo johdon assistentti saa n 4000€/kk, riippuu tietty esimiehen "tasosta"
Itse olen ihan rivikoodari ja palkka 4000e + bonukset. Lähipiirissäni pitkälti samanlaisia liksoja samaa hommaa tekevillä, projektinvetäjähommia tekevillä sitten 5000estä ylöspäin.
Mieheni on manager-tittelillä, joka nyt sisänsä ei kerro mitään, ja saa yli tuon. Vetää paria Intian tiimiä.
Itse olen nätisti sanottuna alempaa keskijohtoa, eli siis tiimiesimies, ja palkka on 3600. Olen hiukan palkkakuopassa, mutta tykkään hommastani hirveästi, joten olen ihan tyytyväinen.
Mielenkiinnosta, mitkä on ne koulutussuunnat jotka pitää käydä että pääsee tuollaisiin hommiin?
Ja jollekki Kobolkoodaajalle tuo lienee törkeän alhaista palkkaa, tosin moisilla taidoilla ei mennäkkään mihinkään töihin vaan ollaan yksityisyrittäjä ja laskutetaan 1000e+alv/ pankeilta koska pankeilla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin maksaa.
AMK inssi, it-alan päällikkötehtävissä pääkaupunkiseudulla ja palkka karvan yli 6000e kuussa
Minulla ERP-konsulttina prosessinkehityksessä 5000e. Helpohkoa duunia, mutta vähän tylsää kyllä. Varsinaista IT osaamista mulla ei edes ole (koodaus tms).
Nykyään peliteollisuus on ainoa ala jossa koosteita tienaavat hyvin. Muilla aloilla on aloitettu koodari töiden siirtäminen Intiaan.
Itse olen alipalkatu Azure osaaja, mutta asun pääkaupunki seudulla ja työmatka on 5 minuuttia. Palkka nousisi yli 3000€ jos valitsisin 2h työmatkat.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ERP-konsulttina prosessinkehityksessä 5000e. Helpohkoa duunia, mutta vähän tylsää kyllä. Varsinaista IT osaamista mulla ei edes ole (koodaus tms).
Minkä koulutuksen olet käynyt päästessäsi noihin hommiin?
Suunnittelija, palkka reilu 5000 €/kk.
Junior, eli aloittelevan koodarin palkka on tuota luokkaa. Koulutus voi olla mitä tahansa opisto-, amk- yliopistotasoa, johon sisältyy tietotekniikkaopintoja, usein DI.
Lead developer, palkka 5500/kk + bonarit.
Järjestelmä/integraatioinssinä kevyesti. Mutta osaat sitten "kaiken", lähdet 4h varoitusajalla toiselle puolelle maailmaa, osaat käsitellä osaat käsitellä intialaisia "osaajia", oman firman myyntitykkejäkin pitää sietää kun ovat menneet lupaamaan Kuun ja vielä päällekin Marsin...vielä muutama vuosi, kämppä maksettu ja sitten yksinkertaiseen duunarihommaan. 25 vuotta riittää tätä säätämistä.
Mun lähipiirissä ei kukaan it-alalla tienaa nelosella alkavia, vähintään vitosella tai kutosella. Tosin ollaankin jo liki nelikymppisiä. Minä ainoana muun alan ihmisenä sitten kuulun ihan eri kastiin. Nimim. en ole katkera...
Vierailija kirjoitti:
Nykyään peliteollisuus on ainoa ala jossa koosteita tienaavat hyvin. Muilla aloilla on aloitettu koodari töiden siirtäminen Intiaan.
Paitsi että nyt monet Keski-Eurooppalaiset firmat ostavat halpoja (4000-5000 e/kk) työntekijöitä Suomesta. Vaatimuksena C tai C++. Minun tuttavapiirissäni peruskoulutus on monella tietoliikenne yliopistossa tai DI.
Esim.Palvelupäällikkö tittelillä, joka ohjaa Intian töitä.