Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä kategorioissa IT-alalla muka on 4000-5000e/kk palkat?

Vierailija
03.08.2017 |

Koodaajilla ja skriptareillako muka?

Kommentit (128)

Vierailija
81/128 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

It alalla ei kukaan tienaa parin vuoden työkokemuksella alle 5000e/kk tai jos tienaa on pahasti epäonnistunut kaikessa uraan liittyvässä.

Vuosittuhannen vaihteessa erään matkapuhelintukiasemia valmistavan firman suunnittelijan alkupalkka oli n. 1800€/kk.

Palkka nousi jos nousi organisaatiossa ylöspäin. Laitteiden suunnittelijoille maksettiin paskapalkkaa.

Vierailija
82/128 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on senioridevaajan palkka. Arkkitehdit pikkuisen isommilla eli 4500-5500 välissä. Manageritasolla sitten aina yli 5000 euron.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/128 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietojärjrstelmäarkkitehtinä tienaa vajaan 5000 €.

Vierailija
84/128 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Servicedesk-hommissa, kotidata maksaa hyvin.

Vierailija
85/128 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iste tienasin IT-hommissa työntekijänä 16k€/kk, on siitä jo aikaa. Pulju myytiin USA:han ja olin optioiden (joita silloin pidin arvottomina !!!) kautta osaomistaja, rahaa tuli kaupasta tililleni useampi miljoona. Sen jälkeen jatkoin vapaaherrana.

Vierailija
86/128 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus maisteri, titteli ohjelmistosuunnittelija, 3 vuotta työkokemusta ja palkka 5000€/kk. Pilvipalveluita, full stackia ym.

Vierailija
87/128 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika perus suorittavan tason tehtäviä pitää tehdä, että noin pientä palkkaa IT hommissa joutuu sietämään. Vähänkin, jos on osaamista, niin palkka on +5000 euroa/kk.

Vierailija
88/128 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika perus suorittavan tason tehtäviä pitää tehdä, että noin pientä palkkaa IT hommissa joutuu sietämään. Vähänkin, jos on osaamista, niin palkka on +5000 euroa/kk.

Samaa mieltä. Opintojen aikana harjoittelupalkka oli ennen kandia 2500€ ja maisterivaiheessa 3000€. 

Oma aloituspalkka oli 4000€, kun valmistuin. Viiteen tonniin n. 2 vuoden jälkeen ja ensi vuodeksi olen pyytänyt 5500€ tai lähden kilpailijan leipiin. Itse asiassa hieman olen palkkakuopassa, kun frendi saa samoista töistä lähemmäs 6000€, mutta toisalta hänellä on esimiesvastuu tiimistään.

Vierailija
89/128 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jollekki Kobolkoodaajalle tuo lienee törkeän alhaista palkkaa, tosin moisilla taidoilla ei mennäkkään mihinkään töihin vaan ollaan yksityisyrittäjä ja laskutetaan 1000e+alv/ pankeilta koska pankeilla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin maksaa.

Ihme myytti tämä. Cobol koodaus on kihan opittavissa lennosta kuten kaikki muukin, tieto löytyy netistä ja kirjoista. Oleen itse java/javascript koodari mutta olen tehnyt myös cobol-projekteja kun on niitä ollut tarjolla. Ei ole mitenkään ihmeellistä.

Vierailija
90/128 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin syksyllä tietotekniikan DI ja 3 vuoden työkokemuksella palkka 5200€. Pääasiassa koodaan pilvipalveluita.

Vierailija
91/128 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No melkein kaikilla! :D itse olen tällä hetkellä ensimmäisessä it-alan työpaikassani viihdepuolella, ja tienaan vielä valmistumattomana 2500€. Palkkaa nostetaan vuoden lopussa, kun harjoitteluaikani päättyy.

No ei todellakaan. Meillä mm. it-tukihenkilöt ja vastaavat, joista koostuu suurin osa firman henkilöstöstä, saavat ehkä reilut pari tonnia kuussa. Joku arkkitehti, palvelupäälliköt, esimiehet ja muut pomot menee sen kolmen tonnin rajan yli.

Vierailija
92/128 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhden suurasiakkaan KAM ja lisäksi vielä pre sales-tiimissä ja palkka aika tarkkaan 4500 €/kk.

Mun tärkein teksu saa 5000 €/kk, mutta sen kaverin tasoisia on tässä maassa suhteellisen harvassa.

Vierailija
93/128 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

137 €/h (ALV 0%) tuntiveloitus teknisestä konsultoinnista asiakkaan suuntaan ei vielä ole pääkaupunkiseudulla mikään ylettömän korkea. Siittä voi alkaa pohtia mitä osaajille (joitaa ei ole tarpeeksi) on mahdollista maksaa.

Vierailija
94/128 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

137 €/h (ALV 0%) tuntiveloitus teknisestä konsultoinnista asiakkaan suuntaan ei vielä ole pääkaupunkiseudulla mikään ylettömän korkea. Siittä voi alkaa pohtia mitä osaajille (joitaa ei ole tarpeeksi) on mahdollista maksaa.

Täysin totta. Itse veloitan 150€ (alv 0%) ja hyvin riittää asiakkaita. Toki itsellä on 15v työkokemus ja cv:ssä todella isoja asiakkaita. Yksi sukulainen valitsi myös IT-alan ja laskuttaa 100€ (alv 0%) ihan reilun parin vuoden kokemuksella. Luultavasti ohittaa minut jo alle 10 vuoden kokemuksella :)

Ei ole mitenkään mahdotonta tehdä pk-seudulla viisinumeroista kuukausituloa. IT-hommat kun ovat todella vaativia. Ei näitä hommia kannata alle 5000€/kk kenenkään tehdä.

Vierailija
95/128 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katajakosken Tomppa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin totta. Itse veloitan 150€ (alv 0%) ja hyvin riittää asiakkaita. Toki itsellä on 15v työkokemus ja cv:ssä todella isoja asiakkaita. Yksi sukulainen valitsi myös IT-alan ja laskuttaa 100€ (alv 0%) ihan reilun parin vuoden kokemuksella. Luultavasti ohittaa minut jo alle 10 vuoden kokemuksella :)

Ei ole mitenkään mahdotonta tehdä pk-seudulla viisinumeroista kuukausituloa. IT-hommat kun ovat todella vaativia. Ei näitä hommia kannata alle 5000€/kk kenenkään tehdä.

joopajoo... täällä kehuskellaan tämmösillä palkoilla jostain koodin näpyttelystä. ite painanut raksalla lumi sateessa ja vesisateessa koko ikäni ja parhaillaan saanut 3000€. sitten jotkut konttori rotat rikastuu tietokoneen edessä istumalla. ei käy tasan onnen lahjat tässä suome maassa.

Vierailija
96/128 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkoissa on myös eroa onko IT-firmassa tai sitten jonkun firman IT-osastolla...Mutta tuo summa on aika yleinen palvelupäällikkö, järjestelmäpäällikkö, kehityspäällikkö akselilla ainakin.

Vierailija
97/128 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matalalta kuulostaa. Itse esimerkiksi olen liikkenjohdon konsultoinnissa, ja laskutamme 300-500 euroa tunnissa konsultin senioriteetista riippuen.

Vierailija
98/128 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etänä Sveitsiin töissä vuoden alusta alkaen. Palkka 10000€/kk +bonarit. Olen täällä Lead Architectina. Tässä on IT-alan kokemusta 16 vuotta jo takana, joten oli aikakin rikkoa 5 numeroinen kuukausitulo. 

Vierailija
99/128 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joillain helpdesk-puolen tyypeillä ja harjoittelijoilla. Devaajat tienaa toki enemmän.

Vierailija
100/128 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan joillain helpdesk-puolen tyypeillä ja harjoittelijoilla. Devaajat tienaa toki enemmän.

Helpdesk, ts. googlaustaitoinen aspa. Lasketaanko niitä vielä IT-töiksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan