Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä kategorioissa IT-alalla muka on 4000-5000e/kk palkat?

Vierailija
03.08.2017 |

Koodaajilla ja skriptareillako muka?

Kommentit (128)

Vierailija
121/128 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/86fd65f2-344a-4375-82f7-4e661515ec60

Kaikki toki ei ole insinöörejä mutta hyvin usea on.

20 vuoden kokemuksella sanoisin että paska ala ja paskat palkat.

Vierailija
122/128 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnosta, mitkä on ne koulutussuunnat jotka pitää käydä että pääsee tuollaisiin hommiin?

Käpistelyn maisteri tai tietopuolen dippainssi voi pitkälti valita työpaikkansa. Parhaat ansiot saa usein yksityisyrittäjänä, mutta silloin tietysti ylimmät pomon paikat jäävät saavuttamatta, ellei kasvata firmaansa isoksi. Itselle sopii, koska kyynärpäät eivät ole kovin terävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/128 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tienata reippaasti enemmänkin, jos on hyvä. Mun ukko on titteliltään arkkitehti (senior) ja peruspalkka on 7500/kk. Lisäksi saa puolivuosittain ihan mojovat bonukset. Koulutukseltaan on DI, työkokemusta kohta 15 vuotta.

Minun mieheni on myös senior arkkitehti ja jotain muuta vielä siihen päälle. Palkka tonnin pienempi mutta koulutus on lukion jälkeen pelkkä vuoden mittainen aikuiskoulutus. Työkokemusta kuutisen vuotta ja palkka on noussut tasaisesti, seuraava korotus syksyllä. Eikä ne ole koskaan pieniä korotuksia... Hyvä alavalinta.

Vierailija
124/128 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

menes nyt siitä kehuskelemasta kirjoitti:

Katajakosken Tomppa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

137 €/h (ALV 0%) tuntiveloitus teknisestä konsultoinnista asiakkaan suuntaan ei vielä ole pääkaupunkiseudulla mikään ylettömän korkea. Siittä voi alkaa pohtia mitä osaajille (joitaa ei ole tarpeeksi) on mahdollista maksaa.

Täysin totta. Itse veloitan 150€ (alv 0%) ja hyvin riittää asiakkaita. Toki itsellä on 15v työkokemus ja cv:ssä todella isoja asiakkaita. Yksi sukulainen valitsi myös IT-alan ja laskuttaa 100€ (alv 0%) ihan reilun parin vuoden kokemuksella. Luultavasti ohittaa minut jo alle 10 vuoden kokemuksella :)

Ei ole mitenkään mahdotonta tehdä pk-seudulla viisinumeroista kuukausituloa. IT-hommat kun ovat todella vaativia. Ei näitä hommia kannata alle 5000€/kk kenenkään tehdä.

joopajoo... täällä kehuskellaan tämmösillä palkoilla jostain koodin näpyttelystä. ite painanut raksalla lumi sateessa ja vesisateessa koko ikäni ja parhaillaan saanut 3000€. sitten jotkut konttori rotat rikastuu tietokoneen edessä istumalla. ei käy tasan onnen lahjat tässä suome maassa.

Raskaimpien duunien tekijöillä on yleensä paskimmat palkat. Tämä ei voi tulla yllätyksenä, kuten ei myöskään se, että kouluttautuminen voi kannattaa myös tsloudellisesti.

Vierailija
125/128 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ahtaajat?

Vierailija
126/128 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi kun on osaamista niin maksetaan jopa 10 000 EUR/kk

Vierailija
127/128 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No melkein kaikilla! :D itse olen tällä hetkellä ensimmäisessä it-alan työpaikassani viihdepuolella, ja tienaan vielä valmistumattomana 2500€. Palkkaa nostetaan vuoden lopussa, kun harjoitteluaikani päättyy.

Ei nosteta. Nyt on lama. Harjoittelua saat toki jatkaa samalla palkalla.

Vierailija
128/128 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5300e/kk koodarina ja suunnittelijana, ei koulutusta alalle. Nyt on tiukat ajat alalla joten tuohon on tyytyminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän