Menettekö jonkun ohi niin, että ette ole näkevinänne häntä?
Jos menette, mikä tähän on syynä? Miksi ette pidä häntä tervehtimisen arvoisena?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Ei pysty tervehtimään hoitoja kun tyttöystävä on mukana
Typerin syy ikinä. Miksi niitä hoitoja ylipäätään on jos sulla tyttöystäväkin?
Minulla on huono näkö ja monet ihmiset on niin samannäköisiä etten ole varma onko joku tuttu vai ei joten varmuuden vuoksi en tervehdi etten tervehtisi vahingossa ventovierasta.
Kuvittelen, ettei kukaan huomaa minua, jos en tervehdi. Toisekseen, en aina tunnista ihmisiä, jos ulkonäössä ei ole mitään erityistä.
Menen lähestulkoon kaikkien vieraiden naisten ohi niin etten anna katsekontaktia ollenkaan. Ennen katsoin, ja mulle tuli kovin epävarma olo kaikista jotka tuijotti takaisin :D Mulla oli myös huono itsetunto, joten katsoin ihmisten reagointia minuun.
Nykyään ei kiinnosta, itsetunto erittäin hyvä. Katson kylläkin vieraita miehiä tarkoituksella usein silmiin :D
Siksi koska en tervehdi jokaista vastaantulijaa, lähinnä vaan niitä jotka tunnen.
Tervehdin, jos minua tervehditään. Näen aika huonosti, joten saatan kyllä helposti kävellä ohi - useimmat tutut onneksi tietävät tämän ja tulevat moikkaamaan, jos ovat moikkaukseni tarpeessa. (Koska näen huonosti, mulla ei tietysti ole aavistustakaan, moniko tuttu vain kävelee ohi...)
Mulla on niin hyvä näkö, että bongaan tutut jo kaukaa joten ne eivät edes ehdi tulla lähelleni ja sitten olenkin jo kääntynyt kannoillani ja vaihtanut reittiä. Eli en kävele kovin usein tuttujen ohi kadulla.
Minä olen äskettäin kaupungilla katsonut tutun ihmisen läpi. Pyydän syvästi anteeksi.
Minulla ei ole kaikki kunnossa pääkopassani, olen masentunut tai jotain. Syy, miksi en tervehtinyt, on, että en halunnut alkaa juttelemaan. Syy ei ole tässä ihmisessä. Vaan itsessäni. Olen erakoitumassa. Tai jotain muuta. Ihan kunnossa en ole. Aika terkan luo ja verikokeisiin on varattuna, toivon, että saan terveydenhuollosta apua.
Syitä on monia esim se on dissannut mua tai sitten en huomaa tai sitten en halua tavata kyseistä ihmistä. Tosin jos se morjestaisi morjestaisin takaisin varmaan
joo, kartan sosiaalisia tilanteita ja small talkia. Mun mies kyllä on oikea papupata ja tervehtii ne munki tuttavat, jolloin munki on pakko osallistua. "Ai, en huomannukkaa että tekin olitte täällä, mitäs kuuluu?" arggg
Mutta kysymys olikin JOS tunnet?
Ja JOS ulkonäkökin on erityinen/erottuva?
Silti teeskennellään ettei tunneta?
No nyt kun selvensit. Joo dissaan tarkoituksella ja kierrän yhden henkilön joka on maailman komein. Luuletko että sen kattominen pelkästään mun haluni vie. Parempi kun ei katso. Poissa näkyvistä poissa mielestä! Jos ei halua olla tekemisissä ei sitten katotakkaan tai tunnetakkaan. So simple. Katson jotain toista ylöspäin sitten. Sun pitäis kattoo alemmas.... sillai että ku on uudet kengät et tiedä edes kuka olen.
Jos en oo nähnyt jotain ihmistä pitkään aikaan, niin en muista enää miltä näyttää ja en siksi ymmärrä tervehtiä vaikka muuten tervehtisinkin.
Minulla on kasvosokeus. En yleensä tunnista tuttuja, ja joskus en tunnista edes omia perheenjäseniäni.