Ei-väkivaltasuhteissa olevat. Oletteko nähneet koskaan miehenne kättä nyrkissä?
Kommentit (24)
Varmaankin olen mutta en muista milloin. Voihan se käsi olla nyrkissä vaikka väkivallan uhkaa ei olisi. Olen tosi pahoillani kaikkien puolesta jotka joutuvat läheisessä ihmissuhteessa pelkäämään. :(
Olen tietenkin. Pelkkä käden asento ei ole aggressiivisuutta.
En mikäli ymmärsin mitä tarkoitit tuolla "käsi nyrkissä". Mun miehen lapsuus oli väkivaltainen, hän oli pienenä piiloutunut ja kuunteli kuinka äitiään hakattiin. Hän kasvoi naisia arvostavaksi mieheksi, eikä ikinä satuttaisi minua tai muutakaan naista.
seinaa on lyonyt pari kertaa turhautuneena. mun ei oo koskaan tarvinnut pelata, useemmin se lahtee vaan kavelylle jos suututtaa. itse oon tarrannu kateen kiinni kun en haluu et se lahtee litomaan kesken riidan eika kuuntele mika mattaa...
hassu aihe, opetin itse naiselleni miten tehdä nyrkki ja lyödä jos ois tarve... ainakaan niin ettei mene murtamaan peukaloa tmv täysin vältettävää.
Onhan se ollut nyrkissä esim hiihtosauvan ympärillä, vasaranvarren ympärillä, vetoköyden ympärillä jne.
Vierailija kirjoitti:
En mikäli ymmärsin mitä tarkoitit tuolla "käsi nyrkissä". Mun miehen lapsuus oli väkivaltainen, hän oli pienenä piiloutunut ja kuunteli kuinka äitiään hakattiin. Hän kasvoi naisia arvostavaksi mieheksi, eikä ikinä satuttaisi minua tai muutakaan naista.
Sama. Vaikka aina väitetään, että se hakkaamien ja juopottelu opitaan kotoa.
Mukava että muillakin just päinvastoin.
Kivi-paperi-sakset.
Tai rystysissä jotain remppanaarmuja joita desinfioi.
Kyllä, silloin kun hän huvittelee murskaamalla tiiliä. Minuun kohdistettuna en ikinä.
Sillon kun on pidellyt vasaraa, lumilapiota, airoa, löylykauhaa jne. Miten niin?
Vierailija kirjoitti:
Minä jouduin kokemaan hullun isäpuolen.
Itse en koskaan lyö naistani tai lastani. Se on barbaarista.
M
Vierailija kirjoitti:
hassu aihe, opetin itse naiselleni miten tehdä nyrkki ja lyödä jos ois tarve... ainakaan niin ettei mene murtamaan peukaloa tmv täysin vältettävää.
Peukalo pitää jättää nyrkin päälle, ei sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Kivi-paperi-sakset.
Laittaa joskus käden nyrkkiin, kun venyttelee.
Onko käsi nyrkissä heti merkki väkivaltaisuudesta? Olen nähnyt mieheni, joskus kumauttavan pöytää nyrkillä tms. kun on itsekseen puuhaillessaan turhautunut jostain. Minua tai muita ihmisiä kohtaan ei ole koskaan väkivaltainen. Pitäisikö tässä heti juosta karkuun silti?
Itsellänikin on joskus varmasti ollut käsi nyrkissä ja leikitellen jopa nyrkkeilysäkkiä olen lyönyt.
Olen, sekä ihan viattomasti että vihaisena. On joskus suuttuessaan lyönyt pöytää tai seinää ja jopa heitellyt tavaroita. Olen joskus säikähtänytkin sitä, vaikka se ei olekaan koskaan kohdistunut minuun. Olen lapsuudessani joutunut pelkäämään isääni, joten aggressiiviset miehet pelottavat minua. Ollaan puhuttu tästä meidän erilaisesta vihanhallinnasta ja suuttumuksen kanavoimisesta. Mieheni on aika tuittupää suuttuessaan ja itse taas ahdistun ja rupean itkemään.
Eikös muuten ihan oikeisiin flight or fight -tilanteisiin kuulu myös luonnollisena reaktiona käsien nyrkkiin laittaminen? Siis yleensä aina heilläkin, jotka tulevat päätökseen paeta.
Ja tarkoitan nyt sellaisia oikeita kunnon säikähdys- tai päällekäyntitilanteita enkä mitään sanaharkkaa naapurin Mirjan kanssa. Katsokaapa vain seuraavan kerran, jos vaikka meinaatte jäädä autoilijan tai pyöräilijän alle, on nyrkki aika varmasti puristettuna tiukasti kiinni.
Sori ohis, mutta olen eri mieltä siitä, että käsi nyrkissä viittaisi aina agressiivisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Eikös muuten ihan oikeisiin flight or fight -tilanteisiin kuulu myös luonnollisena reaktiona käsien nyrkkiin laittaminen? Siis yleensä aina heilläkin, jotka tulevat päätökseen paeta.
Ja tarkoitan nyt sellaisia oikeita kunnon säikähdys- tai päällekäyntitilanteita enkä mitään sanaharkkaa naapurin Mirjan kanssa. Katsokaapa vain seuraavan kerran, jos vaikka meinaatte jäädä autoilijan tai pyöräilijän alle, on nyrkki aika varmasti puristettuna tiukasti kiinni.
Sori ohis, mutta olen eri mieltä siitä, että käsi nyrkissä viittaisi aina agressiivisuuteen.
Voi olla, en ole tullut huomioineeksi nyrkkejäni pelottavissa tilanteissa. Varmaan sillä on adrenaliinin ja muiden katekoliamiinien erityksen kanssa tekemistä? Niitähän erittyy fight or flight -tilanteissa ja myös vihaisena.
Vierailija kirjoitti:
Kivi-paperi-sakset.
Nämä samat kaksi tilannetta. En ole muuten nähnyt. Ei ole koskaan lyönyt edes seinää tai pöytää.
Siis uhkauksena? En. Kai se käsi on nyrkissä aina silloin tällöin ihan muuten vaan.
Viimeksi kun sai ns. jauhot suuhun teinille. Klikattiin. :)