Minkäs ikäinen ei enää kuule heinäsirkkojen siritystä? Yritän tässä selvittää kaverin "viiskymppisen" poikaystävän oikeaa ikää
Kommentit (33)
Isäni ei kuullut enää noin 45-vuotiaana. Mieheni ei kuule myöskään, täytti juuri 50, hän ei tosin osaa sanoa koska lakkasi kuulemasta.
Mieheni on 35, ja hämmästelee kun kiroilen joka kesä avoimesta ikkunasta kuuluvaa korviahuumaavaa siritystä. Hänestä on hiirenhiljaista :)
Niin että mitä sinä AP oikein aiot sillä sirityksellä todistaa?
Vierailija kirjoitti:
Minä en kuule ainakaan tuota viisikymppisten kohdalta lähtien.
t. 47
Kuulin kaikki 😳 N40
Olen 54 ja kuulen sirkat oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
t. 47
Hei, kiitos tästä, mielenkiintoinen testi! Olen 36, mutta kuulin vielä tuon alta 30 -kohdan. Olen pelännyt tuhonneeni kuuloni musiikkia kovalla kuuntelemalla, mutta en näköjään sittenkään!
15000hz kuulin,muija ei kuullut yhtään paremmin,lapsi kuuli kaikki.
Itse olen ollut meluisissa töissä ilman kuulosuojaimia,kovaäänisiä autoja,rokkia huudatettu autoissa ym. Ym.
Heinäsirkat kuulen pihalla.
Lapsi on 5v
Onko testissä merkitystä millä kuuntelee?
Vierailija kirjoitti:
t. 47
Jee, alle 24-vuotiaan kuulo!
t. 35v
Siskoni lakkasi kuulemasta 16-17-vuotiaana. On perinnöllinen kuulonalenema.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta.
Enemmän sillä nykyisin on tekemistä melualtistuksen kuin iän kanssa. Jos vaikka on tinnitusta on kuulovaurio jo sellainen että osa taajuuksista voi leikkautua pois vaikka ois vasta 30v.
Ihan vaan ap:lle tiedoksi kun omat ei ihan riittäneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. 47
Hei, kiitos tästä, mielenkiintoinen testi! Olen 36, mutta kuulin vielä tuon alta 30 -kohdan. Olen pelännyt tuhonneeni kuuloni musiikkia kovalla kuuntelemalla, mutta en näköjään sittenkään!
Olepa hyvä :) Itse en mielestäni ole niin hirveästi kuunnellut musiikkia kovalla, ja jonkun verran ainakin tuossa pari vuotta sitten kuulin sirkkoja, mutta todella vähän. Mutta en tiedä sitten mistä johtuu, olisiko niitä vähemmän vai onko niissä eroja. Joka tapauksessa nuo youtuben testit ovat mielenkiintoisia, kun teinit pitelevät korviaan ja minä en kuule mitään.
No jo on typeriä konsteja iän selvittämiseen. Varma konsti on kun isket kirveellä mieheltä jalan poikki ja lasket reisiluusta vuosirenkaat. Renkaiden paksuudesta pystyt jopa näkemään onko syntynyt kesällä vai talvella ja onko imetetty vai ruokittu korvikkeella.
Kysy siltä seisooko sulla vielä, ja tarkkaile kuuleeko kysymyksen.