Miksi miehet ovat naisia homovastaisempia?
Oisko jollain olemassa jokin uskottava selitys asialle? Nämä lapselliset itte oot-tyyliset kliseet, kuten "homofoobikot on itte salaa homoja" voi jättää sitten mainitsematta, kiitos.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Homofobiset miehet varmaan pelkäävät että homot suhtautuvat heihin samalla tavalla kuin he itse suhtautuvat naisiin.
Pahimmat homovihaajat ovat yleensä hyvin sovinistisia.
Ehkä omasta seksuaalisuudestaan epävarmat miehet on homovastaisia?
Tosimies on herkkä, empaattinen ja suvaitsevainen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raavaalle miehelle ei mikään ole pelottavampaa kuin se, että joku mies katsoo häntä ja ajattelee samoin kuin hän ajattelee katsoessaan naista.
Mutta miksi heteronaiset vihaavat vähemmän lesboja kuin heteromiehet homomiehiä? Johtuuko se siitä, että heteronaisella on pienempi todennäköisyys joutua lesbon ahdistelemaksi kuin heteromiehen homomiehen ahdistelemaksi?
Tämä kertoo enemmän siitä miten naiset ajattelevat miehistä. Naiselle ei ole pelottavaa jos nainen ajattelee hänestä samoin kun hän ajattelee miehestä.
Miehestä taas on pelottavaa jos mies ajattelee hänestä samoin kuin hän ajattelee naisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homofobiset miehet varmaan pelkäävät että homot suhtautuvat heihin samalla tavalla kuin he itse suhtautuvat naisiin.
Pahimmat homovihaajat ovat yleensä hyvin sovinistisia.
Ehkä omasta seksuaalisuudestaan epävarmat miehet on homovastaisia?
Ehkä omasta ihonväristään epävarmat miehet ovat rasisteja? Tai ehkä ei.
Vierailija kirjoitti:
Miehen arvolle nyt vain ei sovi alentaa itseään naisen tasolle toisen pantavaksi.
Tämä on valitettavasti totta ajatustasolla. Hirveä selittely aina siitä että "Minä en ole homo." jne. Ilmeisesti osa miehistä on niin herkkiä, että jo pelkkä ajatus homoseksistä saa heidät hämilleen. Rohkeasti ulos sieltä kaapista ja kokeilemaan miltä pippeli maistuu ja tuntuu. <3
Miehiä pelottaa, että homo arvioi, panisinko vai enkö panisi. Naisia homot ei pelota, kun nainen saa olla sellainen kuin on ja tietää, että homomies ei ajattele heti panisinko vai enkö panisi. Noin se menee.
Vierailija kirjoitti:
Raavaalle miehelle ei mikään ole pelottavampaa kuin se, että joku mies katsoo häntä ja ajattelee samoin kuin hän ajattelee katsoessaan naista.
En epäile hetkeäkään, ettetkö sinä olisi nainen. Sen verran miesvihaa tihkuva kommentti oli.
Homomiehenä sanoisin, että kyse on opitusta käyttäytymismallista, eikä mistään "luonnostaan" tulevasta inhosta. Homovastaisuus opitaan kaveriporukassa, koulussa, armeijassa yms. mies/poikaporukoissa, joissa ei ole eikä tunneta yhtään homoa. Se on periaatteessa pelkkää röyhistelevää retoriikkaa.
Poikkeuksetta, kun oma homouteni on tullut ilmi, kaverit ovat lopulta korjanneet paitsi puheitaan, myös omia käsityksiään, jos niitä ennakkoluuloja on ollut. Lapseni, joka siis kasvaa homoperheessä, ei pidä meidän perhettä sen kummallisempana kuin kavereidensa perheitä. Eivätkä hänen kaverinsa ajattele meidän perheestä mitään sen kummempaa. He eivät ole koskaan oppineet perinteistä homottelua, eivätkä näe mielekkääksi lähteä siihen mukaan, jos jossain sille altistuvat. Heille se olisi tyhmää ja omituista. Niinpä heidän ei tarvitse oppia siitä poiskaan.
Yllä oleva koskee tietysti kaikkea muutakin erilaisuuden ymmärtämistä ja hyväksymistä. Sitä, mitä ei tunne, on helppo vihata tai inhota.
Vierailija kirjoitti:
Miehiä pelottaa, että homo arvioi, panisinko vai enkö panisi. Naisia homot ei pelota, kun nainen saa olla sellainen kuin on ja tietää, että homomies ei ajattele heti panisinko vai enkö panisi. Noin se menee.
Tällä logiikalla voisi pelätä vaikka isoäitejä ja kaikkia muitakin ihmisiä, joiden kanssa ei halua harrastaa seksiä.
Mä olin kerran baarireissulla kun seurueeseen liittyi mies joka oli umpihomo. Hän sitten puhui koko baarireissun ajan pelkästään kodin sisustamisesta. Kuuntelin jonkin aikaa sitä ukkoa ja lähdin menemään.
Mua ei voisi vähempää kiinnostaa mikään sisustaminen ja mutta monet naiset tykkää jutella tällaisesta aiheesta.
Mä esitänkin kysymyksen jos täällä olisi vaikka homoja paikalla. Kiinnostaako homoja oikeasti ammatinvalinnassa kodin sisustaminen, muoti ja hiukset vai onko se pelkkä opittu stereotypia. Miksi homojen seksuaalinen suuntautuminen ohjaa monesti ammatin valintaa ja puheenaiheita.
Monet miehet ovat joutuneet lapsena homojen ahdistelemiksi. Aikuisena he haluavat puolustaa poikalapsia.
Turha sitten sanoa, että niin heteromiehetkin. Naisilla voi olla kokemusta ahdistelevista heteromiehistä mutta myös normaaleista heteromiehistä. Miehillä ei ole kokemusta kuin ahdistelevista homomiehistä.
Jos homot jättäisivät lapset rauhaan niin ehkä niitä alettaisiin suvaita vähän paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Monet miehet ovat joutuneet lapsena homojen ahdistelemiksi. Aikuisena he haluavat puolustaa poikalapsia.
Turha sitten sanoa, että niin heteromiehetkin. Naisilla voi olla kokemusta ahdistelevista heteromiehistä mutta myös normaaleista heteromiehistä. Miehillä ei ole kokemusta kuin ahdistelevista homomiehistä.
Jos homot jättäisivät lapset rauhaan niin ehkä niitä alettaisiin suvaita vähän paremmin.
Save
Tarkastele ikäjakaumaa suomessa. Se on osaltaan konservatiivisuuden maalamaa mieskuva. Naiselle mieskuvassa ei ole pinttynyttä mieskuvaa tässä kontekstissa. Nuorille maailmankuvaa pyritään ltuomaan esille avarakatseisempien näkökulmien avulla. Mutta näkisin vapaudessa on se yksi pieni ongelma (ottamatta sen enempää kantaa homouteen), että se ei pääty mihinkään. se on lähinnä käsittämätön asia.
Vierailija kirjoitti:
Homot ovat ihania ystäviä! Olen siis nainen, hetero. Miehillä pelottaa, että jos heidät yhdistetään homon kanssa kaveeraamiseen pidetään heitäkin homoina. Se on syy.
Ihmisten tulisi nähdä ihminen peroosnana ja siten arvokkaana, eikä sitoa ihmisiä mihinkään muotteihin.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin kerran baarireissulla kun seurueeseen liittyi mies joka oli umpihomo. Hän sitten puhui koko baarireissun ajan pelkästään kodin sisustamisesta. Kuuntelin jonkin aikaa sitä ukkoa ja lähdin menemään.
Mua ei voisi vähempää kiinnostaa mikään sisustaminen ja mutta monet naiset tykkää jutella tällaisesta aiheesta.
Mä esitänkin kysymyksen jos täällä olisi vaikka homoja paikalla. Kiinnostaako homoja oikeasti ammatinvalinnassa kodin sisustaminen, muoti ja hiukset vai onko se pelkkä opittu stereotypia. Miksi homojen seksuaalinen suuntautuminen ohjaa monesti ammatin valintaa ja puheenaiheita.
Ööh. Jos kiinnostuksen kohteet ei ole samat, niin eihän sitä kauan jaksa kuunnella, eikä tarvitsekaan. Oli kyse sitten sisustamisesta, yleisurheilusta tai alkuaineiden jaksollisesta järjestelmästä.
Homomiehenä sanoisin, että en ole onnistunut kiinnostumaan korkokengistä, hiustenhoitutuotteista enkä euroviisuista, vaikka jotkut kaverini jaksavat vaahdota niistä tuntitolkulla. He ovat puolestaan huolissaan minusta, kun lähetän faceen kuvan itsestäni jääkiekkokatsomossa. Sisustamisesta pidän siinä mielessä, että haluan kotini olevan sellainen, että kaverit sanovat "wau" tullessaan ensi kertaa sisään. Mutta en jaksa kohkata siitäkään aiheesta jatkuvasti ja kotini on nyt periaatteessa valmis, eli sitä ei enää tarvitse enempää sisustaa.
Mitä tulee tiettyihin ammatteihin, esim. kampaajat ja stuertit, sanoisin, että suomalaiseen kulttuuriin kuuluu, että ne sopivat nimenomaan homomiehille. Kun matkustaa maailmalla vähän enemmän, huomaa etteivät nämäkään ole mitään yleismaailmallisia totuuksia. Esim. parturissa käyn nykyään yhdessä etnisessä paikassa, jossa mamumiehet leikkaavat pelkästään miesten hiuksia. Käyn siellä siksi, että he leikkaavat hiukseni paremmin, nopeammin ja halvemmalla kuin suomalaiset kilpasisarensa ja -veljensä. Ja he eivät todellakaan ole homoja.
umpihetsku kirjoitti:
Tätä itsekin olen aina ihmetellyt, eihän siinä ole mitään logiikkaa. Itse ainakin umpiheterona punaista lihaa syövänä äijämiehenä olen erittäin homomyönteinen. Mitä enemmän homoja, sitä parempi omalta kannaltani, sillä jokainen umpihinaaja on aina yksi kilpailija vähemmän kivikovilla parisuhdemarkkinoilla. Usein ovat ryökäleet aika komeitakin, joten siinäkin suhteessa hieno juttu, etteivät tule samoille apajille.
Nämä hommovastustajat on niitä samoja, jotka ei tajua miksi päihtyneenä naisen takapuolen puristelu ei ole muka kivaa, kun se hänestä on. Just plain idiots.
Mua rasittaa se kun ihmistä homotellaan tai lesbotellaan. Eihän heterouttakaan korosteta, vaikka se onkin ns. dominoiva suuntautuminen. Todellisuudessa kaikki ihmiset ovat biseksuaaleja, mutteivät kykene tajuamaan ja hyväksymään sitä, koska eivät välttämättä kohtaa elämänsä aikana juuri sitä oikeaa, genitaaleista riippumatta. Ei seksuaalisuus ole vittu tai kyrpä. Se on state of mind.
Vierailija kirjoitti:
Milloin homoja on kiinnostanut raavaat heteromiehet?
Vastoin yleistä harhaluuloa ei homot ole hyökkäämässä jokaisen vastaan tulevan miehen kimppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin homoja on kiinnostanut raavaat heteromiehet?
Vastoin yleistä harhaluuloa ei homot ole hyökkäämässä jokaisen vastaan tulevan miehen kimppuun.
Eivätkä kaikki raavaat ja komeat heteromiehetkään halua panna jokaista naista jonka näkevät, vaikka promilleja olisi veressä kuinka paljon.
Vihdoinkin looginen mies! Juuri näin minäkin olen heteronaisena järkeillyt, ja siksi homofoobiset miehet jaksavat ihmetyttää. Miksi niille on niin iso juttu jos joku ei halua kilpailla naisista heidän kanssaan?