Onko jotain "pimeää" työtä, josta voisi saada helposti vähän lisätuloa mutta ei menisi veroja?
Tarkoitan siis että saisi vaikka satasen lisää kuussa rahaa. Asun Helsingissä ja olen autoton, joten marjojen poimiminen ei tule kyseeseen. Mutta onko jotain muuta mistä voisi saada muutaman lisäeuron ilman että joutuisi raportoimaan sitä minnekään. En siis halua työsuhteeseen enkä palkkasuhteeseen vaan saada vähän lisärahaa jollain muulla tavalla.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on juuri sitä veronkiertoa, jota rikkaat harrastavat ja heitä paheksutaan siitä.
Ei taideta laskea kun kyseessä on yhteiskunnan kaikista heikoimmat, kuten Li osuvasti aina toteaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlainen primäärituotanto. Parhaimmat kilohinnat saanee noista pakureista.
Voi saadakin, mutta kääpien sahailuun tarttee maanomistajan luvan. Marjastamiseen ja sienestämiseen ei tarvitse.
Nokkonenhan on kanssa hinnaltaan aika kovaa.
Ravintolat kai ostaa jossain kaikkea muodikasta ituhippi-lähiruokaa, jota vanhemmat polvet on käyttäneet aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuletko toimeen koirien kanssa? Itse ja moni ystäväni maksaa mielellään luotettavasta koiran lenkittäjän palvelusta, kun 1-3 kertaa viikossa koira haetaan kunnon lenkille. Minulla on ainakin niin huono omatunto kun koira on siellä yksin työpäivän ajan, että nytkin yhdellä lenkittäjällä on avain mun kotiin ja hän mielellään hakee useammankin kerran päivässä koiran lenkille, maksan mielelläni siitä hyvästä mielestä, jonka tieto siitä saa aikaiseksi.
Voisitko tarjota tällaisia palveluja jossain kaupan ilmoitustaululla tai Fb-ryhmissä?
Tulen toimeen koirien kanssa ja pärjään isonkin koiran kanssa. Olen nettiin laittanut usemmankin ilmoituksen, että voisin ulkoiluttaa ihmisten koiria ja sitoutua siihen ihan vakituisestikin. Mitään hintaa en ole laittanut ilmoitukseen enkä edes mainintaa rahasta, ajattelin että jos koiranomistaja haluaa maksaa niin hän o
Tätä varten on ihan omia sivustojakin. Olisikohan yksi ollut nimeltään Pawshake.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tuollaista ihmistä olisi kaivannut, kun äiti asui vielä kotonaan. Olisin tarvinnut kaupassa käynnin kerran viikossa (matkaa 100 metriä), jääkaapista homeiset roskiin ja roskapussi pihalle roskikseen. Olisin maksanut vaikka 15 euroo käteen per kerta. No, eipä löytynyt. Toivottavasti saat jotain sopivaa hommaa!
Ohiksena: minäkin ehtisin nyt tehdä tuota kun lapsi on teini. Käydä jollekin mummolle kaupassa pientä korvausta vastaan. Vaikka keittäisin perunat ja kuuntelisin päivän jutut. Jos oma lapsi vaikka asuu kauempana. Onkohan fb-ryhmiä joissa tällaisia vaihdetaan?
Kyllä enempi tarvitsisin tuosta,esim 40€ pari tuntia.
Jahas. Mä olen toimeentulotuella ja kehtasin ottaa vastaan tuttavamummolta noin 8 tunnin pihahommista 20e. No näin nyt ei tehdä varmaan ihan vieraalle mutta 20e tunnista on naurettavaa. Mistä palvelusta sä maksaisit niin paljon?
Se 20e on joillekin iso raha jonka eteen on valmis tekemäänkin jotain.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostan tavaraa halvalla ja myyn eteenpäin kalliimmalla. Hankin satasia kuussa. En tietenkään kerro mitä tavaraa ja mistä ;) Mutta kun asiaan perehtyy niin voi alkaa tienata...
Varmaan kirppareita. Vaatteet, astiat, huonekalut.
Eihän näitä muut ole keksineet.
Ostin
Rörstrandin koristeen kirpparilta 1€, myin 40€
Valaisimen kirpparilta 1€, myin 60€
tauluissa voi voittaa satasia
Se vaatii viitseliäisyyttä ja parasta, jos nauttii kirppareista, kuten mä.
Rakkaushuijaat miehiä. Netti on täynnä yksinäisiä miehiä, jotka on valmiita maksamaan suuriakin summia naishuomiosta. Tekoälyaikana ei tarvitse ees olla mies tåmän onnistuakseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
myy ylimääräistä tavaraa kaapeistasi ja kellaristasi.
Hyvä idea, ja olen myynytkin jo. Nyt vain ei ole paljoa sellaista, jota myydä ja josta saisi rahaa. Esim. kirjoista ei tunnu saavan rahaa nykyään. Ap.
Myyt pikkuhousuja. Laitat ilmoituksen vaikka Alaston Suomeen.
Setäni eläköityneenä rakennusurakoitsijana tekee kotipihallaan ulkorakennuksia myyntiin ns. pimeänä, ja myös rakentelee lomamökkejä muualla maakunnassa. Eiköhän tuo ole jo veronsa maksanut. Ja eläke niin pieni että eihän sillä eläisi. Tuskin verottajaa kiinnostaa.
Huumekaupasta seuraa aika isot rangaistukset.
Jos jotain vähän vähemmän laitonta, niin ihan perinteinen viinapullo voi mennä aika hyvin kaupaksi viikonloppuna ravintolan sulkeutumisen jälkeen auton peräkontista.
Sakot varmasti saa, jos kiinni jää, mutta ei varmaan ihan linnareissua seuraa.
Ei pimeistä töistä ikinä veroja mene, sen takia niitä sanotaan pimeiksi.
AP. Miksi et hae vaikka iltasiivoojaksi parina iltana viikossa. Pimeän työn tekeminen on laitonta, joten palaa rehellisyyteen.
Olen 2015 lähtien kalastanut ahventa ja siikaa pääasiassa. Kesästä syksyyn kalastan noin 300 kg ahvenia ja teen niistä ahven filettä ja myyn 20-25 euroa kilo. Saan siittä sitten rahat käteen. 130 kg niin tienaan 1500 euroa. Ei se paljon ole ja siinä on kova homma kun ahvenien perkaamiseen menee 4 tuntia päivässä mutta se on työttömyysrahan päälle.
Japanissa joku jätkä oli myynyt sellaista palvelua, että hänet sai tilata silloin, kun jostain syystä tarvittiin paikalle yksi henkilö. Hän ei siis tehnyt mitään, vaan vain oli paikalla. Asiakkaita riitti hänellekin ja kirjoitti vielä kirjan kokemuksistaan.
Vierailija kirjoitti:
Luin että viime vuonna mustikoita ostettiin eurolla per litra, saa kerätä aika lailla että saa satasen (miinus bussimaksut), mutta onhan se toki parempi kuin ei mitään, itsellä menisi varmaan kuukausi että saisin sata litraa kerättyä.
Yksityiselle jos myy, niin 50 euroa ämpäri. Sataseen riittää kaksi ämpäriä.
Auttelet vanhuksia esim.siivouksissa. Suursiivouksesta pyydät enemmän liksaa, esim.ikkunoiden pesusta. Olin ihan palkattuna eräällä yhdistyksellä töissä. Sitten työni loppui, mutta jatkoin hommia pimeänä. Nykyään mulla on vain yksi asiakas, koska en jaksa enää siivoushommia.
Pese naapurin mummojen ikkunoita. Yks tuttu tienasi 500 kun teki suursiivouksen naapurille.
Sulla ei kai ole pikkurahasta puute.