Onko jotain "pimeää" työtä, josta voisi saada helposti vähän lisätuloa mutta ei menisi veroja?
Tarkoitan siis että saisi vaikka satasen lisää kuussa rahaa. Asun Helsingissä ja olen autoton, joten marjojen poimiminen ei tule kyseeseen. Mutta onko jotain muuta mistä voisi saada muutaman lisäeuron ilman että joutuisi raportoimaan sitä minnekään. En siis halua työsuhteeseen enkä palkkasuhteeseen vaan saada vähän lisärahaa jollain muulla tavalla.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuletko toimeen koirien kanssa? Itse ja moni ystäväni maksaa mielellään luotettavasta koiran lenkittäjän palvelusta, kun 1-3 kertaa viikossa koira haetaan kunnon lenkille. Minulla on ainakin niin huono omatunto kun koira on siellä yksin työpäivän ajan, että nytkin yhdellä lenkittäjällä on avain mun kotiin ja hän mielellään hakee useammankin kerran päivässä koiran lenkille, maksan mielelläni siitä hyvästä mielestä, jonka tieto siitä saa aikaiseksi.
Voisitko tarjota tällaisia palveluja jossain kaupan ilmoitustaululla tai Fb-ryhmissä?
Tulen toimeen koirien kanssa ja pärjään isonkin koiran kanssa. Olen nettiin laittanut usemmankin ilmoituksen, että voisin ulkoiluttaa ihmisten koiria ja sitoutua siihen ihan vakituisestikin. Mitään hintaa en ole laittanut ilmoitukseen enkä edes mainintaa rahasta, ajattelin että jos koiranomistaja haluaa maksaa niin hän ottaa sitten itse puheeksi rahan. Yhtään vastausta en ole koskaan saanut ilmoituksiini. Yksi kaveri on kyllä tarjonnut minulle koiraansa lenkkikaveriksi, mutta hän ei ole valmis siitä maksamaan. Ap.
Ai jaa, no voi ei. :( Mulle itsestäänselvyys, että maksan, kun toinen käyttää aikaansa minun etuni nimissä, vaikka onkin koiraihminen ja muutenkin kova lenkkeilijä ja vakuuttelee nauttivansa itsekin.
Koita vaan vielä uudestaan laittaa ilmoa eri ryhmiin, toivottavasti joku tarttuu!
Joo, ja kiitos ideastasi, se oli oikeasti hyvä idea. Kunhan löytyisi joku kuin sinä joka haluaisi vähän maksaa siitä. Ei edes paljon tarvitse, koska saisinhan itse samalla koirakaverin kun omaa koiraa ei nyt ole. Ap.
Muuta pois Helsingistä, kallis paikka asua. Säästät jopa tonneja vuodessa.
Luin että viime vuonna mustikoita ostettiin eurolla per litra, saa kerätä aika lailla että saa satasen (miinus bussimaksut), mutta onhan se toki parempi kuin ei mitään, itsellä menisi varmaan kuukausi että saisin sata litraa kerättyä.
Vierailija kirjoitti:
Luin että viime vuonna mustikoita ostettiin eurolla per litra, saa kerätä aika lailla että saa satasen (miinus bussimaksut), mutta onhan se toki parempi kuin ei mitään, itsellä menisi varmaan kuukausi että saisin sata litraa kerättyä.
Siis kilo
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti Nuuksiossa (espoo) ja sipoonkorven kansallispuistossa (sipoo) on mustikkaa, helsingissä vähemmän. Edestakaiset bussit noihin maksaa noin 12 euroa. Joten 12 litraa mustikkaa kattaa bussikulut. Sen jälkeen tulee voittoa. En tosin tiedä, että minne sitä mustikkaa voi vaikka myydä 10 litraa.
Just tuollaista ihmistä olisi kaivannut, kun äiti asui vielä kotonaan. Olisin tarvinnut kaupassa käynnin kerran viikossa (matkaa 100 metriä), jääkaapista homeiset roskiin ja roskapussi pihalle roskikseen. Olisin maksanut vaikka 15 euroo käteen per kerta. No, eipä löytynyt. Toivottavasti saat jotain sopivaa hommaa!
Hah. Ap ilmeisesti loisii tukien varassa verorahoilla, ja lisää tuloja pitäisi saada maksamatta veroja, joilla ylläpidetään häntä ja hänenlaisiaan. On siinä hieno asenne: kaikki yhteiskunnalta mulle, mutta itse en ole valmis osallistumaan kustannuksiin. Todellista ahneutta. Ansiotuloveroprosentti alle 10000e/v tienaavalla taitaa olla alle 5, edes sitä hän ei halua maksaa...
Asiointia jonkun puolesta, no periaatteessa ei kannata tehdä ilman verokirjaa, paitsi jos olet varma saatko palkan.
Mustikoista saa 4-6€ litra kun myyt suoraan ostajille etkö välitysfirmoille...psri sankoo päivässä niin ihan kiva summa kertyy viikossa, myydä voi vain tori.fissä tai ilmoitustauluilla kaupassa....
Housut pois, kontaleen lattialle ja pylly pystyyn...
Kyllä se siitä se rahapula lähtee...
Anna tukiopetusta oppilaille tai tee niitten läksyt, gradut jne. Helpot 10-20e/tunti käteisellä pöydän alta mutta vaatisi tietysti sen että olit itse hyvä joissakin aineissa.
Opi ohjelmointi, webbisivujen tekoa jne ja tee freelancer töitä ulkomaille. On paljon nettisivuja joitten kautta voi myydä palvelujansa. Ota paypalin kautta tienestit ja hanki se debitkortti jota kautta voit nostaa automaatista suoraan rahat paypal-tililtä.
Keksi joku simppeli homma joka vie sinulta muutaman minuutin ja myy sitä vitosella fiverrin kautta.
Rupea bitcoinien vaihtajaksi localbitcoinin kautta. Tienaat osto- ja myyntihinnan erotuksella.
Osta krääsää kirppikseltä ja myyt ne netissä kalliimalla.
Vuokraa kämppiä, kalusta ne ja laita airbnb:hin tuplahinnalla vuokralle.
Aja uberia.
Sitten kaikenlaiset sports betting, forex/optio treidaukset, pokeripeluut jne. Ulkomailla tili niin verottajan ei tarvii tietää ;)
Tietysti kaikissa näissä on sitten se pointti ettei siirrä suomitilin kautta niitä rahoja jottei verottaja huomaa.
Tarjoudut ilmaseksi hoitamaan jonkun mummelin pankkiasiat netissä hänen puolesta. Aika moni kun ei osaa käyttää tietokonetta ja mummelit ovat niin pihejä etteivät mitään parin euron palvelumaksuja halua maksaa. Siitä sitten siirrät samalla muutaman huntin omalle tilille. Ei ne mitään itse huomaa. Pelikoneisiinhan nuo rahat muuten olisivat menneet. Tänäänkin jo klo 8 aamulla olivat mummelit jo varanneet jokaisen koneen Sellossa.
Netistä löytyy saitteja, jotka tarjoavat mystery shopping yms keikkoja, maksu tilille eikä verottaja tiedä. Parhaimmillaan muutaman kympin korvaus / keikka.
Sitten ällöosastoa: seksipuhelin, vihjailevien viestien kirjoittelu nettipalvelun kautta tai pikkuhousujen myynti .... ostajan tuskin kyselee kuittia. Pikkuhousujakin voi vaikka ostaa kaupasta ja pyöritellä vessan lattialla (olen kuullut että näin tekevät) ja sitten myyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Hah. Ap ilmeisesti loisii tukien varassa verorahoilla, ja lisää tuloja pitäisi saada maksamatta veroja, joilla ylläpidetään häntä ja hänenlaisiaan. On siinä hieno asenne: kaikki yhteiskunnalta mulle, mutta itse en ole valmis osallistumaan kustannuksiin. Todellista ahneutta. Ansiotuloveroprosentti alle 10000e/v tienaavalla taitaa olla alle 5, edes sitä hän ei halua maksaa...
Jep ja sitten ollaan kädet syvällä meidän hyväpalkkaisten taskulla ja että "enemmänkin teidän sietäisi maksaa." Entistä houkuttelevammaksi tulee verosuunnittelu, kun näitä lukee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuletko toimeen koirien kanssa? Itse ja moni ystäväni maksaa mielellään luotettavasta koiran lenkittäjän palvelusta, kun 1-3 kertaa viikossa koira haetaan kunnon lenkille. Minulla on ainakin niin huono omatunto kun koira on siellä yksin työpäivän ajan, että nytkin yhdellä lenkittäjällä on avain mun kotiin ja hän mielellään hakee useammankin kerran päivässä koiran lenkille, maksan mielelläni siitä hyvästä mielestä, jonka tieto siitä saa aikaiseksi.
Voisitko tarjota tällaisia palveluja jossain kaupan ilmoitustaululla tai Fb-ryhmissä?
Tulen toimeen koirien kanssa ja pärjään isonkin koiran kanssa. Olen nettiin laittanut usemmankin ilmoituksen, että voisin ulkoiluttaa ihmisten koiria ja sitoutua siihen ihan vakituisestikin. Mitään hintaa en ole laittanut ilmoitukseen enkä edes mainintaa rahasta, ajattelin että jos koiranomistaja haluaa maksaa niin hän ottaa sitten itse puheeksi rahan. Yhtään vastausta en ole koskaan saanut ilmoituksiini. Yksi kaveri on kyllä tarjonnut minulle koiraansa lenkkikaveriksi, mutta hän ei ole valmis siitä maksamaan. Ap.
Kokeile Facebookissa ryhmää nimeltä Etsitään/tarjotaan hoitopaikkaa koiralle ja muille lemmikeille. Yli 10 000 jäsentä, varmana löytyy lenkitettäviä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se siitä se rahapula lähtee...
En ole ap, mutta kokeilin tätä. Puolen tunnin jälkeen ei ole euroja näkynyt, mutta polviin alkoi sattua ja oli pakko nousta takas sohvalle istumaan. Ajanhukkaa tämä neuvo, ei tullut tienestiä.
Perusta nettisivut blogialustalle aiheesta, jolla voit tienata. Mainoksilla lisätuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se siitä se rahapula lähtee...En ole ap, mutta kokeilin tätä. Puolen tunnin jälkeen ei ole euroja näkynyt, mutta polviin alkoi sattua ja oli pakko nousta takas sohvalle istumaan. Ajanhukkaa tämä neuvo, ei tullut tienestiä.
No ei tietentään puolessa tunnissa mitään rahaa tule, mutta ole noin koko päivä niin jopa tulee rahaa.
Kokeile.
Ai jaa, no voi ei. :( Mulle itsestäänselvyys, että maksan, kun toinen käyttää aikaansa minun etuni nimissä, vaikka onkin koiraihminen ja muutenkin kova lenkkeilijä ja vakuuttelee nauttivansa itsekin.
Koita vaan vielä uudestaan laittaa ilmoa eri ryhmiin, toivottavasti joku tarttuu!